Pages

8 Mayıs 2012 Salı

PE-RE-JA VE NOSTALJİ!!!

Bu sefer,Pereja kolonyasını nostaljik şişelerde sundu piyasaya.Sağ olsun amca kızı getirdi bize de. Bu şişeyi mutlaka hatırlayanlarınız vardır.Hatırlamayanlara  pereja hatırlattı.Hiç görmeyenler ise gördü.
Gördük de ne oldu?
Çok şey oldu.
Eskiyi hatırladım ve özledim.
Eskide ne var ki ne?:))
Eskide ne yok ki ne?:))
Evet teknoloji yoktu ama her şey doğaldı.Kolonyalar mis gibi kokuyordu.İdrar gibi kokmuyordu.Biri bana kolonya sunduğunda,yok yok deyivermiyordum.Kolonya ne kıymetliydi o zaman.Parfüm yerine bile sürünüyorduk.Bu şişe bana eskiden yediğimiz tavuğu hatırlattı.Tavuk düdüklüde pişerdi.Şimdiki gibi 10 dakikada pişmezdi.Isırdığımız tavuk kopmazdı.Isırdığımız tavuğu löp diye yutamazdık.Tadı saman gibi değildi,lezzetliydi.Kırmızı et de tat vardı.Sığır ot yerdi.Şimdiki gibi suni yem yoktu.Etinde ona göre lezzeti vardı.Sera da yetişmiş sebze yoktu.Sebze mis gibi kokardı.Kışın yazlık,yazın kışlık sebzeler yeyip zehirlenmezdik.Hem şimdiki gibi kanser illeti yaygın değildi.Yediğimiz yarardı.Yanaklar kırmızı kırmızıydı.Halsizlik nedir bilmezdik.Şimdi gençler bile halsizlikten bellerinin üzerinde oturuyorlar, popolarının üzerinde bile oturamıyorlar.Havası suyu tertemizdi.İstanbul da denize girilirdi.Yaz geldi,denize nerede gireceğiz diye fellik fellik yer aramazdık.Kumburgaz da,Silivri de,adalarda vs.denize girilirdi.Oysaki balığı bile yenmez oldu marmaranın.
Suni yiyecek=Suni beyin.
Beyinler bile daha temizdi.

Küçük bir not-Yaz mevsimi yaklaşıyor.Sıcaktan bolca terlenecek.Güzel bir kolonya bulursanız,banyodan sonra koltuk altınıza sürün.Ter kokusunu önlüyor.Eskisi gibi hiç bir şey kalmadı ama Peraja kullanabilirsiniz.

Sevgiler:)

11 yorum:

  1. ne güzel bahsetmişsiniz eskilerden. boşuna eskiyi aramıyoruz sürekli. anlattıklarınız yeterde artar bile. teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hakikaten Pereja nostaljisi yaşattın, daha doğrusu bayağı oldu.. yaş mı aldık yaşlandık mı bilemedim:))

    YanıtlaSil
  3. Bir şırpıda ne güzel özetlemişsin geçmişi canım ya
    pereja kolanyalarını ben de hatırlıyorum misler gibi kokardı misafire mutlaka tutulurdu bu görev genelde evin en küçük hanımın oludu şimdi öylemi ya bi ıslat mendil çıkardılar varsa yoksa ıslak mendil ben kullanmam ıslak mendil eskilere bağlıyımdır :))

    YanıtlaSil
  4. Eskiye özlem bu olsa gerek artık yeni hiçbirşeyin tadı yok ne gıda ne doğa nede dostlukların dilerim Peraja gibi ucundan kenarından eskilerden birşeylere rastlar mutlu oluruz
    Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canımsın PE-RE-JA DAN ONUN İLK ÇIKIŞ YERİNDEN BENDE BAHSETMİŞTİM ANILARIMIN BİR YERİNDE.ÇOK SEVERİM ÇOK.HATIRLATMAN ÇOK GÜZEL OLDU. TEŞEKKÜR EDERİM. SENİNDE KOLONYAYI SEVMEN ÇOK GÜZEL.SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  6. süpersin sennnn gerçekten hoş bir post olmuş bizim eve giren iki kolonyadan biri buydu. diğeri de eyüp sabri tuncer:))artık kolanya adetleri pek kalmadı gerçi ben ve arkadaşlarım kullanıyoruz ama yine de eskilerde ki sıklıkta değil.

    teşekkürler öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Nostaljik çok hoş bir ambalajla sürmüşler piyasaya.
    Haklısın canım, yeni çağın teknolojileri sayesinde belki bir çok alanda kolaylıklar sağlandı ancak kaybedilen değerler de azımsanacak gibi değil.
    Her nesil kendi zamanına özlem duyar ancak biz yine şanslı olanlardanız. Yeni neslin kimi şeyleri yakalaması mümkün olmadı maalesef.
    Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  8. evet anneannemim var pereja hatta geçen bayram selin almıştıkda kıyamet kopmuştu. birde eyüp sabri tuncerin bir çok çeşidi var hiç görmediğim duymadığım hatta paris geceleri mi neydi çok gülmüştük dedem ona her iş gezisi sonunda getirirmiş büyük bir koleksiyona sahip. dedem artık aramızda değil ama anneannem hala koklatmıyor bile yaaaa hiç hatıra diye saklanır mı. ama ahhh ahh bu anımı da anlatmış oldum neyse anneannem duymasın sen beni reklammı ediyorsun der sonra canım yaa

    YanıtlaSil
  9. perejanin kokusu buraya bahceme kadar geldi:)))))))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Gönül çok güzel yazmışsın.Hepimiz eskiyi daha özler olduk.Ev de bu şişeden bir tane vardı,hatta kullanıyordum,inan yazını okuyunca dikkat ettim şişeye.Ama kimden geldi hatırlamıyorum.Demek nostaljik şişeler,şimdi baş köşeye koyarım artık:)) Gönülcüm,ay sonuna kadar Trabzon'dayım,oğlumun gelmesini hayırlısıyla burda bekliyoruz babamızla.Buralar çok değişmiş,güzel olmuş.Koca koca magzalarla dolmuş.Havalar ummadığım bir şekilde sıcak gidiyor.Hele geniş geniş yollara bayıldım.28 yıl evvel, gelin olarak geldiğimde gerçekten garipti buralar.Herkeze Karadenizden selam olsun.Hoşcakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PEREJA bir kereye mahsus çıkarmış.Bizimki sonuçta yeni üretim ama çok sevdim.Getiren amca kızınada çok değer veriyorum.Anlıyacağın benim Pereja da baş köşede:))Sen baş köşeden indirme bence.İçinede mis gibi limon kolonyası:)Trabzondasın demek.Tadını çıkar.Bu günlerde bloga fazla giremedim.Oğlun okuldan mı?Askerden mi?gelecek.Evet çok gelişmiş değil mi?Bizim köye sebze arabaları çıkıyor.Ekmek arabaları kapılara dağıtıyor ekmeği.Mağza dedinde,Ordunun mağzalarının olduğu sokak bağdat caddesi gibi.Gerçekten insan gözlerine inanamıyor.Canım benim.Trabzonda selam verdiğin için çok teşekkür ederim.Çok mutlu oldum.Sana iyi gezmeler.Öpüyorum kocaman.
      Bendende sana selam olsun.
      Sevgiler:)

      Sil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)