Pages

20 Mayıs 2012 Pazar

CADI AMA TATLI CADI:)))

Bundan iki sene önce sağlıklı olması açısından ekmeği evde yapmaya karar verdim.Çokta güzel tutturdum.Ekmeği gündüz yapıyorum.Mutfaktan salona doğru uzanan buram buram koku,ev ahalisini kışkırtıyordu.Annem hemen getir tereyağını deyip,masanın başına oturuyordu.Peşindende ablamlar:))Ben eksik kalır mıyım.Ekmeği ben yapıyorum,birde yemeyecekmiyim deyip kıvratıyordum kulağını:))Ama böyle olmaz ki!böylede yapılmaz ki!Kilo ama kilo alırız biz:(Çok ekmek tüketmeyen biz,ekmek fırını açsam yetiştiremiyorum:))Hemen kendi kendime önlem aldım.Bundan böyle ekmek gündüz yapılmayacak.Hamur gündüz yoğurulacak.Bizimkiler yatağa girer girmez ekmek fırına verilecek ve sabaha hazır olacak.Yupiiiiiii:))Aynen dediğim gibi yaptım.Ekmeği gündüz yoğurdum.Bizimkiler yatağa girer girmez,fırına verdim ekmeği.Kokusunu duymasınlar diye sıkıca kapadım mutfak kapısını.Mutfağın camını da sonuna kadar açtım.Kendimden korkmuyorum,yanımda yiyen olmazsa ben yemeyecektim.Ekmeğin pişmesini beklerken  bir şeylerle meşgul oldum.Aradan biraz zaman geçti,ekmeğin kokusu yavaş yavaş çıkmaya başladı.Fırının camından baktım.Her şey yolundaydı.Ekmek kabarmış,bıçak attığım yerler iyice çatlamıştı.Ekmek kıvamını almıştı yani.Piştiğinden emin olunca,ekmeği fırından aldım.Yolunda gitmeyen bir şeyler vardı.Evde tıkırtılar duydum.Mutfak kapısı birden açıldı.Mutfak kapısından sıyrılan annem tereyağını getir Gönül dedi.Arkadan ablam:))Aaaaaaaaaa fırın açsam ekmek yetiştiremem size dedim:))O gündür bu gündür ekmek yapmıyorum.Resmen pes ettim.
Dün ablam buğday ekmeği yapmak istemiş.Yapmış.Tadayım diye bir parça getirmiş.Abla biraz tuzlu olmuş ama tadı güzel diyerek onay verdim.Sabah kahvaltıda tam tezimi sundum.Abla bunun hamurunu biraz sert tutmuşsun sen dedim.Ekmek sıkı fıkı çünkü:))Ekmeği yatırıp dilim dilim kessen sır vermez.Aaaa evet Gönül dedi ablam.Bende anladım.Bir daha ki denememede kulak memesi yumuşaklığında yapacağım dedi.Hamuru zor yoğurdum çünkü dedi.Hamuru o kadar sert tutmuş yani.Ablam benden şanslı tabi ki!Diğer ablam ve annem Ordu'ya gittiler.Ben sabah bir dilim ekmek yiyorum.Yaptığı 1 ekmek 3 günde anca yenir.Tam masayı kaldırıyorum.Birden içimden bir kahkaha patladı.Ablam da gülüyor ama neye güldüğümü bilmiyor.O da benim gülmeme gülüyor.Abla kız dedim.Bu senin yaptığın ekmek neye benziyor biliyor musun?dedim.Neye dedi.Yüzü benli cadılara benziyor dedim.Çok güldük:))Ablam valla bende bir şeye benzetiyordum ama bir türlü bulamadım dedi.Kız Gönül ekmekle dalga geçme dedi ablam.Ekmekle dalga geçmiyorum ki! ben dedim.Ekmeye şekli veren sensin.
Üstdeki ekmeğe bakın.Sizin için görüntüledim.BENZEMİYOR MU?

Hala gülüyoruz:)))

Sağlıklı,mutlu,bol kazançlı hafta olsun hepiniz için.
Sevgiler:)

15 yorum:

  1. :))))))))))))))))))))))))))) bende gülüyorum:))))))))))

    YanıtlaSil
  2. :))))))))))) sen çok yaşa emi:)))
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. AMİN İNŞALLAH HEPİMİZE BEREKET VERİR YARADAN BOL BOL.İNŞALLAH İNŞALLAH. EKMEKDE ÇOK SEVİMLİ. LEZZETİ ÖNEMLİ:)

    YanıtlaSil
  4. :)) koca burunlu cadı olmuş

    YanıtlaSil
  5. :)))) yerim ben o cadıyı
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. çok hoşsunuz ama ya, güldürdünüz beni de:)
    afiyet şeker olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Eminim lezzetli olmuştur oo cadı. Ellerinize sağlık. Bende beklerim www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. ♫♫♪¸.•°`
    Bom domingo!
    Boa semana.
    Beijinhos.
    Brasil°º✿
    ¸¸.º°❤
    °º✿

    YanıtlaSil
  9. Merhaba...
    Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
    cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
    sende buyur gel cok sevirnirim :-))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,

    Piyasadaki ekmeklerin nasıl imal edildiğini öğrendikten sonra, günlük tüketilen ekmeğin evde yapılmasını ben de çok istiyorum ama, bunu hergün yapmak biraz zor gibi geliyor bana. Bildiğim kadarıyla ekmeğin ustası Karadenizlilerdir. Siz de Karadenizli olduğunuza göre kendi yaptığınız bu mübareğin çok enfes ve lezzetli olduğuna inanıyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  11. Gönül'cüm hala ekmek mi yapıyorsun?Ben burada taş fırında yapılan halis kara ekmekten alıyorum.Enfes lezzette.Kepek ekmeğinden de güzel.Eve dönerken de buranın ekmeğinden götüreceğim,birde terayağını.Hoşcakal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaa sen hala dönmedin mi?Ama böyle imrendirilmez ki!böylede olmaz ki!:))
      Benim yerimede ye olurmu?Sıcacık ekmek...Arasına karadenizin sarı dereyağından.Miiiis:)
      Hoşçakal..

      Sil
  12. Gönül'üm bu cumartesi hayırlısıyla eve döneceğim.Artık oğlumda geldi askerden,şimdi babaya teslim edip kızın yanına dönüyorum.Bizim Kaju artık yaramazlık etmeye bşlamış,hiç yapmadığı bir şey, kızımın gözünün içine baka baka minderine işemiş.Kızımda sabah çıkıp akşam eve döndüğü için işten dikkat çekmek istiyor sanırım.Köpeğimiz bir ay iyi dayandı bensizliğe.Onu nasıl özledim bir bilsen,o benim üçüncü çocuk.Eve bırakmayıp veterinerin kafesine bırakacaktık ama gönlümüz razı olmadı.Gerçekten onu öyle bırakamazdım.Hiç değil ablası akşamları onunla ilgilenir diye ilk defa bu kadar uzun kaldım.Aç susuz kalmadı,evide ona bıraktık,rahat rahat dolaşsın diye.Ne de olsa bebeklikten çıkmıştı.Karşı komşum hiç sesi çıkmıyor dedikçe burda rahatça kaldım.Eşiminde bel fıtığı fizik tedavileri iyi sonuç verince ben artık abbas yolcuyum dedim.
    Nasıl içmem, yemem buranın sütünü terayağını,o kadar güzel ki.Ah bu güzellikler burada da bozulmasa,Karadeniz çok farklı her bölgeden.Ben Akdenizli olmama rağmen,burası gözüme bir başka güzel görünür her şeyiyle.Eşimin memleketi olduğu için söylemiyorum inan ki.Laf aramızda benim büyük büyük dedelerimiz anne tarafından Şebin karahisarlı....Belki de dede toprağı beni buralara çekti diyorum.Ayrıca bu dedeler,Of'da rumlarla da savaşmış.Ben de Trabzon'nun tarihi kitabından okumuştum...Ben şimdi gerçek Karadenizli değil miyim?Tipim,rengim hiç benzemese de((: Hoşca kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sibel'cim,
      Oğlun sağ salim gelmiş,gözün aydın.Darısı bütün askerde olan anaların başına.Kaju güldürdü beni.Son zamanlarda tepkisini göstermiş artık.Yerim ben onu.Kıyamam.Benimde bir tatil olayım var bu ara.Şanslı'yı veterinere bırakıp gideceğim.Kendime yüz vermek istemiyorum.Bağıra bağıra ağlayasım var.Şanslıdan ayrılmak çok zor.Hem gitmek istiyorum ama bir taraftanda ayaklarım geri geri gidiyor.Benimde tatile ihtiyacım var.Şanslıyı daha öncedende bıraktın veterinere ama yinede zorlanıyorum.Elimden geldiğince bırakmamaya çalışıyorum.Her yere götürüyorum onu.Alışkın bu duruma.Yeterki yanında ben olayım.Eşine geçmiş olsun.Allah şifa versin.Haklısın karadeniz başka.Harika doğası var.Annem bizden önce gitti Orduya.Bizde temmuz ortası gibi gideceğiz.Kesinlikle karadenizlisin canım:)Rengin ne önemi var:))Çok tatlısın ya!

      Hoşçakal

      Sil
  13. ✿✿⊱╮
    Bom início de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    •.¸¸✿⊱╮¸¸.•

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)