Pages

22 Mayıs 2013 Çarşamba

İYİ YAPAYIM DERKEN KÖTÜ MÜ YAPTIM?:(


Bu yavrulardan yalnızca biri.Aslında 8 kardeşler.Facebook da komşumun sayfasında görünce,bende görmek istedim.Birini ben göreyim diye getirmiş bana sağ olsun.Çok minik.Gözlerini açamıyordu daha.Çok kısa zamanda sevip annesinin yanına gönderdim.Mahallede çocukların elinde kalmış yavrucaklar.Karşımızda park ve bahçeler müdürlüğü var.Anneyi ve yavruları almış sağ olsun.Bir sabah yürüyüşten dönüyoruz.Bizim apartmanda en altta boş bir daire var.Yavru köpek sesi duyduk.Bunu komşumuzla paylaşınca,hemen balkona tırmandı.Çocuklar yavruların iki tanesini boş dairenin balkonuna saklamışlar.Hemen indirdik onları oradan.Park ve bahçeler müdürlüğüne teslim ettim.Meğer annenin yavruları eksikmiş.Sabaha kadar bağırdı yavrucak.Yavrular tamamlanınca sesi soluğu kesildi.Aslında onlara zarar verilmese yardıma bile ihtiyaçları yok.Rahat bırakmıyorlar ki çocuklar.Bir annede çıkıp ilgilenmiyor çocuğuyla.Park ve bahçeler müdürlüğünün güvenliği barınağa teslim edilcek değince kendimi suçlu hissettim ama elimden başka bir şeyde gelmezdi:(Çok üzgünüm:(

Sevgiler...

16 yorum:

  1. Çocuklar her yerde aynı, geçenlerde bakkala giderken o büyüklükte iki yavru köpek gördüm, bir apt. önünde, kaldırımın üzerinde çimen, otların üzerinde, çocuklara sordum anneleri buraya geliyor burada oturuyor dediler, o zaman müdahale etmedim çünkü anneleri gelip de bulamazsa daha kötü:( ayrıca evde kedim olduğundan alsam iki yavruyu nereye götüreceğim? Ankara berbat bu konuda hiç doğru dürüst barınak yok barınakların hali içler acısı! Birbirini yiyor diyorlar açlıktan! Çankaya da bir yer var illa Çankaya ilçesindekilere bakıyor başka ilçeden kabul etmiyor:( ayrıca anaları gelir diye dokunmak istemedim, ertesi gün bir de ne göreyim ikisi de aynı yerde ölmüşler:(( artık anaları mı yoktu? Çocuklar yalan mı söyledi? Nedir niye oradaydılar birisi mi analarından ayırıp oraya ölsün diye bırakmıştı? Bilemiyorum çok üzüldüm, kahroldum:( sahipsiz yavruları gönül rahatlığıyla "alın size getirdim" diyebileceğim hiç yer yok Ankara'da...vet. kliniklere de bırakamam çünkü gündeliği 100 lira:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukalar annelerinden ayırıyor.Mutlaka çocuklar eğitilmeli.Onlarında bir can,aynı kendisi gibi bir anneye ihtiyaç hissettiği anlatılmalı.Bu insanlar böyle oldukça biz daha çok üzüleceğiz:(Barınak ziyaretine hiç gitmedim ama iyi şeyler anlatılmıyor.Onların barınağa verileceği beni çok üzdü.Şansa çok ihtiyaçları var.İnşallah düşündüğümüz gibi olmaz.Yorumun için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Sen elinden geleni yapmışsın, ben de senin gibiyim; eve alıyorum acaba hayvanın hayatını mı kısıtlıyorum diye üzülüyorum, bırakıyorum birşey olur diye üzülüyorum. Keşke anneler de az bilgi olsa da çocukları eğitse! Kadınlar bir öğrenmiş doğursun, felsefe 'saldım çayıra, mevlam kayıra!' Eğer çocuklar kötülük yapmıyorsa, oraya bir plaka asılıp, 'yavru köpekleri ellemeyin,zarar veriyorsunuz' yazılırsa belki işe yarar. Barınak ölüm evi gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum sana...Eğitim şart...Yorumun için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Ah ne yapılır ki ben de bilemiyorum. Benim de başıma çok fazla geliyor.. Barınak elbette yiyecekleri önlerinde sağlık kontrolleri ve aşıları yapılıyor.. Nispeten iyi olmuş.. Ama tabii keşke doğal ortamlarında çoluk çocuk rahatsız etmese de rahat ratat yaşasalar vallahi hayvan deyince ben çok çok çok hassasım biliyorsunuz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah haklarında en iyisi olmuştur.Allah yardımcıları olsun.Doğal ortamda kimse dokunmasa onlar başlarının çaresine bakıyor zaten.Fırsat vermiyorlarki hayvancıklara:(Hassaslığını biliyorum canım.Yorumun için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  4. ahhh kıyamam.keşke elimde olsa da hiçbir hayvan barınağa gitmese:(( ama insanlar artık o kadar kötüki sokaklar bile çok güvensiz onlar için.sadece merhamet diliyorum bu insanların yüreğine.sen üzülme elimizden gelenler maalesef sınırlı:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum canım.Sokaklar biz insanlar için bile güvensizken bu hayvancıklar ne yapacak bilmiyorum.Çok üzücü.Bu tür şeyler beni çok etkiliyor.Birde bu akşam haberlerde köpekleri döven adam gördüm:(Yok böyle birşey ya!Allah islah etsin bunları.Bunlar insan kılığında şeytan.
      Teşekkür ederim canım.
      Sevgiler:)

      Sil
    2. ay sorma gözlerim doldu seyrederken.o adamı bana verselerde tokat nasıl atılır göstersem pisliğe

      Sil
    3. Kampanyayı bugün sen duyurdun sağolasın.İnşallah hak yerini bulur...Yavrucuklar dayak yedikleriyle kalmaz.Kıyamam onlara ben:(Çok etkilendim:(

      Sil
  5. ay kıyamam ..elimizden keşke daha fazlası gelse onlar için...

    YanıtlaSil
  6. Gönül'cüğüm yorumların hepsine katılıyorum,malesef ülkemiz hayvanları sevmiyor.Yinede Çankaya belediyesi insaflıymış ki,güzel bir barınak yapmış bünyesinde ve hak verdim dışarıdan almamasına...Çünkü anca kendisine yetiyordur kapasitesi.Tüm belediyeler örnek alsa sorun çözülecek ama onlar öldürüyor bile.Annesinden ayıran,mıncıklanan bebeklere kıyamam inan ki.....Ah ah ah....

    YanıtlaSil
  7. Çok haklısın canım.Mahalesef sevmiyor:(Bende kıyamıyorum.Çok üzülüyorum.Allah yardımcıları olsun.Biz insanlar çok vahşiyiz çok.Yorumun için teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)