Pages

11 Eylül 2011 Pazar

UZUN ZAMAN OLMUŞ YAZMAYALI:(

Bu sene fındık işiyle ilk defa haşır neşir oldum.Bu zamana kadar hep ağabeyim ilgileniyordu.Aslında bizimde yaptığımız bir şey yok.En zoru fındık toplamak onuda biz yapmıyoruz zaten.Yinede telaşı çok oluyor.Yukarıda gördüğünüz düz alan fındık kurutmak için kullanılıyor.Zaten serilmiş fındığıda görüyorsunuz.Sol tarafta,fındık ağaçlarının arasındaki  bizim ev.Yeşilliklerin arasında kalan evi bir türlü görüntüleyemedim.Ucundan köşesinden bu kadar oluyor işte.
Geçen gün ağabeyimle msn den görüntülü görüşme yaptık.Ooooo Gönül bu ne ya sen git gide gençleşiyorsun.Bizede formülünü ver diyerek takıldı bana.Bende hemen şu sloganı savurdum.Bir avuç fındık,ömür boyu gençlik dedim.Gülüştük:)))
Fındık işleri varken biraz Şanslı kendini ihmal ettiğimi düşündü sanırım.Ağzıyla tüylerini koparıp koparıp atıyordu.Ona daha çok zaman ayırarak bu sorunu çözdüm.
Şanslı'nın yeni yatağı.Her yattığı yer onun için 1 hafa.Sonra başka bir yer buluyor kendine.
Bu resimleride koymadan edemedim.Bunlar bizim fındıklarımızı toplayan elemanlar.Yüzü dönük olan atom karınca.Hepsinden memnun kaldıkta bu enerji içeceğimi içiyor anlamadım.Bizim fındıklar 10 günde toplanıyor.Daha sonrasında elemanlar başka bir yere veriliyor.İşleri bitip ülkelerine geri dönerken  bize vedalaşmaya gelmişlerdi.Giderken bile fındıklarımızı karıştırmadan gitmedi.En önemlisi onlarda bizden memnun kaldılar.
Aslında 12 kişilerdi.Bu kadarını yakalayabildim.11 i erkek biri bayandı.Vedalaşmaya geldiklerinde bize 6 kişilik çok şık kahve filcanı armağan ettiler.
Çok gül görüyoruzda,kokulusunu bulmak biraz zor.Bu benim elimde olan kokulu güller.Bu güllerde benden size:)

ORDU'dan Sevgiler:)

19 yorum:

  1. gülünden bir nefess kokladım canım:)fındıklarda harika görünüyor taze taze..aldımm bir avuç müsadenle...
    kolay gelsin sana...hasatınız bereketli olsun canım:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. sen hep genç ve güzelsin canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. ay ne güzel yaaa kıskandım valla:( gidecek bir köyümüzün olmamasına her zaman üzülmüşümdür.neyse artık dönerken herhalde fındıklardan getirirsin:)) bende gelip yerim.bi şanslı bi fındık bi şanlı bi fındık:)) aman abeyyyy hürmetlerrr mırkkkk

    YanıtlaSil
  4. Evet hemde çok uzun bir zaman oldu.
    Hoşgeldin yine yeniden.

    zor ama keyifli sanırım fındık işi,ortam da çok güzel.

    en içten,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. bolulu bir arkadaşım var,heryıl oda fındık toplamaya ğider çok zor olduğunu anlatır.tarım işinde çalışanlara çoookkk kolaylıklar dilerim...
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım ya, çalışanların size hediye getirmesi beni etkiledi, ne güzel demek ki emeklerinin karşılıklarını almışlar. Bereketli kazançlarınız olsun:)

    YanıtlaSil
  7. güzel güller için teşekkürler :)

    Allah kolaylık versin sizlere zor işler emek isteyen işler..benim içinde ağzına at bi fındık olmazmı :D

    YanıtlaSil
  8. Fındık bahçesi, yemyeşil manzara, insan orada yaşlanır mı, tabi gençleşir:)

    YanıtlaSil
  9. Fındıklar süper gözüküyor:) Bizim bahçede de bir fındık ağacı var ama kargalar maşallah bizden önce tadına bakıyorlar:) Gerçi afiyet olsun:)))
    Aman Şanslı'yı ihmal etmeyin. Kıyamam o güzel tüylerine.
    Güller için de teşekkürler:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ben her zaman blogunuza aşk Merhaba arkadaş, burada beijokas güzel şeyler var ...
    http://agulhaetricot.blogspot.com
    http://agulhaetricot.com
    tb http://titacarre.elo7.com.br benim mağaza ziyaret ve görüş benim ürünler hakkında izin verin.

    YanıtlaSil
  11. cok merak ederım fındık toplamak nasıldır dıye adanalı olunca;) kolay gelsın arkaadasım

    YanıtlaSil
  12. kolay gelsin eşimde ordulu çok beğendim eniz doğa harika

    YanıtlaSil
  13. Güllerini almaz olurmuyum,nefis görünüyor.Sanada bol fındıklı enerjiler diliyorum.Bende iyi kötü fındık toplamayı biliyorum,Trabzon'da öğrenmiştim.Ama bizimki günü birlikti.Bizim fındıklığı eşim başkasına devretmişti bakımını yapması için,yılda 1-2 çuval yemelik veriyordu,gerisinide işçi parası,gübre parası ve de benim bakım parası deyip,birde üstüne para veriyormuşuz.Aslında kendin başında durmazsan böyle yaparlar.5-6 SENE BÖYLE DEVAM ETTİ BİZE ZARARıyla..... Sonrada, bahçeyi satmak zorunda kaldık,uğraşamadık iş güç nedeniyle.Çok büyüktü....İnşallah emeniğinizin karşılığını alırsınız.Bereketli fındıklarınız olsun.

    YanıtlaSil
  14. Güller için teşekkürler arkadaşım.
    Kolaylıklar dilerim.
    Sloganında çok güzel :))
    Eve gelince ben sadece biraz çatısını görebildim :))
    Şanslıyada selamlar.
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  15. canımm çok teşekkürler.gül misss:)

    Bana Düzceden hediye getirdiler bu sene fındık:) hayırlı kazançlarınız olsun inş.

    O sepetin açık mavisi BADEMin var bebişken içinde yatıyordu boş buldumu yine gidip giriyor içine bazen nasıl beceriyor bilmiyorum ters çevirip kaplumbağa gibi içinde kalıyor:)) aklınca saklanıyor yanından geçene patisini uztıp bir pat yapıp geri içeri çekiyor alem bunlar yaa.

    YanıtlaSil
  16. gönüüül iyiki taze fındıklarımız geldi ünyeden:)) yoksa içim gidecektii:))

    gülün kokusun aldım desem...

    şanslı çok gerçrkten çok şanslı...

    YanıtlaSil
  17. Ben de genç kalmak ittiyorum..Bana da fındık:))
    şanslının o patilerini ıssırasım geliyor yaa..pofuduk pofuduk:)
    tabii nazar değmesin tontişe..
    iyice orduya alıştınız bakıyorum da:)
    sevgiyle kalın canım..

    YanıtlaSil
  18. birtutamkekik
    Teşekkürler.
    Amin canım.
    Sevgiler:)

    SEVGİLERİMLE
    Hoşbuldum:)
    Ben keyif aldım.Mutlaka sevmeyen vardır.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    Roberta Granada
    oi,
    Bem-vindo ao meu blog.
    Com certeza vou visitar o seu blog.
    Obrigado.
    Sua:)

    sibeltunay
    Sizin duruma benzer bizim başımızada geldi.En büyük bahçemizi akrabamıza vedik yalnızca toplasın diye.Daha sonra bahçeyi geri istediğimizde küstü bize.Bahçeden her sene 2 ton fındık topluyordu.Bize teşekkür edip helalleşeceğine küstü.Ben de karadenizliyim ama vardır karadeniz halkının böyle garip huyları.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    yaseminkale
    :))Canım afiyetle yeyin fındıklarınızı.Unutma bir avuç fındık,ömür boyu gençlik.
    Gülün kokusunu aldığına inanırım derim:)
    Şanslı şanslı:))Bende şanslıyım.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    Noyumberry
    Oy kıyamam:))Bir avuç unutma:))Şanslının patilerini ısır ablası.Hep o mu ısıracak bizi ayakları:))İnşallah bir kaç iş kaldı bizde döneriz yavaş yavaş.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. mis gibi koktu ama fındık canm çekti nolcek şimdi he:)) yımırtanın yatağı bilem yok :(( garibim her yerde küçük odada salonda genelde yatak odasında benim ayaklarımın dibinde:))ilgi alaka istiyor ha

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)