Pages

21 Şubat 2012 Salı

OKULLAR BÖYLE Mİ?:(

 Türkiye'de böyle okullar varda ben mi bilmiyorum?
Kavak yelleri bitti yerine Pis yedili geldi.Bilmiyorum bana belki ne geri kafalısın diyenler olacaktır ama benim aklım daha ilerisine çalışmıyor.Dizilerde çocuklar okula gitmiyorlarda aşk meşk diyarına gidiyor gibiler.Okula gidiliyor ama hiç ders işlenmiyor,sürekli  iki karşı cinsin ilişkisi anlatılıyor.Çocuklar sevgililerini değiştiriyorlar.Birbirlerinin sevgililerinden etkileniyorlar.Küçücük çocuklar hamile kalıyorlar.Durumu ailelerinden gizliyorlar.Okuldayken bir ilişki yaşıyorlar.Bu imajı beynine kazıyan gençler liseye başladıkları an büyüdüklerini sanıp yönlerini çiziyorlar.Liseye başlayan çocuklar belki daha öncesi bile,model gibiler.Verdikleri foto pozları akıllara zarar.Tabiki çocuğun duyguları gelişmesi açısından baskı uygulayamazsınız ama masum olmalı her şey diye düşünüyorum.Bu yaş çocuklara yönelik diziler biraz gerçekçi ve eğitici olmalı.Çocuk yaşadığı sorunlara bu diziden kendine pay çıkarmalı.Aynı zamanda da eğlenceli olmalı.Gençliğe hitap ediliyor çünkü.Reyting uğruna:(


Sevgiler:)

42 yorum:

  1. Hiç sanmıyorum, ya da çoğunluğun böyle olduğunu sanmıyorum. Biri liseye biri üniversitye giden iki kızım var. Onlara soruyorum, onlar da bu dizilerdekileri aşırı buluyorlar. Üstelik oturup seyretmiyoruz , tanıtıcı reklamları bile yetiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi Pisyedili'nin reklamlarından anlıyorum bende.Kavak yeller ise akıllara zarardı.Çok aşırılık var gerçekten.

      Sil
  2. yazdıklarında haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıma zaman ayırdığın için teşekkürler...

      Sil
  3. reyting uğruna diye düşünmek suyun üzerini pisliği görmektir, suyun içi daha pis..asıl amaç daha ideolojik ve stratejik! AMAÇLARI! beyinsiz, boş, sorgulamayan, araştırmayan, okumayan, cinsellik düşkünü bir nesil yaratmak!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu boyutuda var mahalesef:(Allah şaşırtmasın...İzleterek alıştırıyorlar toplumu:(Gözümüzde alışsa büyük sorun:(

      Sil
  4. Benim herzmaan soyledigim birsey vardir :

    Bir kizin erkek arkadasi olmasini normal olarak islediler konulari ; ve simdilerde bu cok normal olarak goruluyor hatta erkek arkadasin yoksa sunepesin eziksin

    daha sonra

    Nikahlin yani helalin olmadan elinden tutmayi nirmal islediler

    daha sonra

    öpmeleri ..

    daha sonra

    aldatmalari ..

    arkadas eslerine goz koymayi

    daha sonralar artikca artar oyle degil mi ?

    Vallah'a bu konuda geri kafali denilecekse ben seve seve geri kafali olmayi kabul ediyorum ..

    Rabbim bizleri seytanin hilelerinden korusun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...Bir oya gibi işlendi.Buraya kadar geldik.Duruma bakılırsa geri kafalı olmayı kabul ediyorum ben.
      Amin canım amin.....

      Sil
  5. gönülçelenim akşam tv açıktı tesadüf hemde bu kanalda bir kaç kerede denk geldim genç kılzarın degişik tarzda konuşmalarına bu nasıl bir tarz anlamadım gitti çok kötü örnek cidden.iyi tespit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçta çocuk bunlar.Her çocuk aynı değil ki!liseye başladıklarında başka bir atmosfer içine giriyorlar.İlk öğretimde taktir alan çocuğun birden ders notları düşüyor.Büyüdük sanıyorlar.Halbuki daha ergenler.Kişiliklerini bile bulmamışlar.Arayış içindeler daha.Birbirlerine sevgilin var mı?diye sorduklarında olmayan utanıp eziliyor.Yada komplekse giriyor.Çirkin olduğunu düşünerek.Sevgilisi olan ise ayakları yerden kesilip,dersle alakası kalmıyor.Tek sorun dersler değil tabiki!Ahlaki boyut hepsinden önemli.

      Sil
  6. bir arada çok eski bir dizi olan kampüsistan vardı.ordaki hayattında okulla alakası yoktu.bizde üniversite okuduk ama ne bilim.herşey dizilerde çok çok abartı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizde çocukluk dönemi yaşadık.Hiç birimiz anormal değiliz...

      Sil
  7. aman aman kavak yelleri neydi öyle kimin eli kimin cebinde belli değil.bırkmıştım zaten seyretmeyi konu bulamayınca hep kişileri değiştirip sevgili yapıyorlar hoooopp 5 bölüm daha .

    YanıtlaSil
  8. ben de saskınlıkla bakıyorum hatta bırara denılen ozendırılıyor evlenmesız cocuk olayına kesın katılıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlenmeden ne ilişki nede çocuk olamaz...Böyle bir şey yok:(Oda ayrı bir tartışma konusu.Hatta uzun boyutlu bir konu.

      Sil
  9. Bir öğretmen olarak yorum yaparsam malesef okulların durumu hiç açıcı değil. Dizilerdeki gibi değil de (doğrusu özel okulların bazıları gerçekten kötü) başka sorunlar var. Kızlar eskisi gibi değil, saç saça baş başa kavgalar ediyorlar, erkeklere küfür ediyorlar yada tam tersi kendilerini çok fazla teşhir ediyorlar. Bizim zamanımızda terbiye denilen birşey vardı, saygı vardı, kız olmanın bir ağırlığı vardı.. Erkek öğrencilerde ise kız arkadaşlarına kibar davranan, onlarla konuşmayı bilen neredeyse yok. Amaçsız, özenti, sanal dünyada yaşayan bir nesil yetişiyor. Allah sonumuzu hayır etsin. Çocuklarımıza sahip çıkalım.. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz, teşekkürler.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bloguma hoş geldiniz.Öğencilere en yakın sizsiniz.En iyi siz gözlemliyebilirsiniz.Biz bile bunları dışarıdan görebiliyorken sizin görmemeniz imkansız.Evet küfür oalyıda var:(Bir argoluk gidiyor.Aile ahlak kurallarını mutlaka öğretmeli çocuklarına.Çok haklısınız...Size katılıyorum.Ben teşekkür ederim bilgilendirici yorumunuz için.

      Sil
  10. Kavak Yelleri'nin en sevdiğim yanı Pinhani'nin şarkılarıydı. Bu diziyi hiç izlemedim. Ama sana çok hak veriyorum. Özellikle kitlesi çocuklar ve gençler olan yapımlarda çok daha fazla dikkat edilmesi gerekir. Ben de sana başka bir örnek vereyim. Bir kaç sene önce Arka Sıradakiler adlı bir dizi vardı. Lise talebeleriyle okul dizisiydi. Her türlü şiddet ve aksiyon vardı. Kaçırma, silah, tecavüz, sadistçe eziyetler, şantaj, hatta ilk bölümde öğretmenlerinin arabasını yakmışlardı vs. O dizinin yayınlanıyor olması benim tüylerimi diken diken ediyordu. Neyse bir kaç sezon sonra bitti - derkeeen şimdi yeniden çekilmeye başlanmış ve aynı saçmalıklarla yayınlanmaya devam ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pis yediliyi bende izlemedim.Reklamlar anlatıyor zaten.Arka sıradakileri ilk defa duydum.Çocuklar böyle görünce öğretmenlerine dikleniyor.Saygı yok.Ben geçen sene ilkokul öğretmenimi gördüm.Nasıl heyecanlandım.Nasıl sevindim.Yok artık böyle bir şey.

      Sil
  11. Canım benim, Defdef'ten dolayı zaman zaman lise ziyaretlerim sırasında gördüğüm öğrenci profili neyse ki bu denli sarsıcı değil. Sadece okul dizileri değil dizilerin geneli böyle abartı. Dizilerde öğrenci sanki dergi kapağından fırlamış gibi. Hiç bir öğretmen de 'kızım senin bu saçının hali ne, bu yaşta bu boya, bu makyaj ne?' demiyor! Hedef her şeyi erken yaşta yaşayıp tüketen sonra kendi iç derdiyle baş edemeyen amaçsız, sorgulamayan, boş insanlar yaratmak. Aksi takdirde liseliler mazaallah Fransa'da emeklilik yaşının 65e çıkarılmasını protesto etmek için sokağa çıkarlar filan, Yunanistan'daki gibi sokağa dökülürler filan! Öyle ya güzel ülkemde protesto edilecek o kadar çok şey var ki. Derelerimiz bile satılmışken aklı başında liseliye ne gerek var?
    Bu diziyi izlemedim çünkü izlersem öğretmen lisesinden mezun olan biri olarak gerçekten çok üzüleceğim :(
    RTÜK nasıl izin veriyor onu da anlamış değilim.
    Dur ya ben RTÜK'e şikayet edeyim diziyi.
    Duyarlı Gönül'üm seni çok sevip öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındayım bütün diziler abartılı ama konu çocuklar olunca durum daha ciddi bir boyut alıyor.Bu soruları soran öğretmelerin olmadığı gibi.Olanda var.Hatta bu soruyu sormaya cesaret edemeyen öğretmenlerde var.RTÜK hiç bir şeye izin vermezken bu tür dizilere izin veriyor işte.Böylede bir teslik var.
      Bende seni seviyor ve öpüyorum...

      Sil
  12. Çok çok çok haklısınız, aslında bakarsanız bir yaşım daha yakın olduğu için belki de okullar da böyle tiplerinde var olduğunu söyleyebilirim. Ama işlenen konular ve normalleştirilmeye çalışılan ahlak (!) gençleri iyice çığırından çıkartmakta

    YanıtlaSil
  13. süper bir konuya prmak basmışsın sağol.
    belki dizilerde çok abartılıyor olabilir. ama bu yolda ilerleniyor gibime geliyor birebir örnek alma yarışında gençler.
    Ve çok üzülüyorum okul dağılımın da kapımın önünden geçen ortaokul(ilköğretim ) yaşlarındaki öğrenciler kız yada erkek konuşmalarını duyunca ben utanıyorum,ve de inanılmaz saygısızlar. tamamı böyle değildir mutlaka ama daha bu yaşlarda hiç olmamalı bırak bu tarz dizileri onlar aşmış yetişkinlerin seyrettiği dizilerin taklidine geçmişler:(((((
    dünyada olup bitenler vatan millet umurlarında bile değil:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamı öyle değil ama geneli öyle mahalesef.Ağızlarındaki küfür ve argo kelimeler akıllara zarar.Aileler çocuklarını başından atmamalılar.Mutlaka takip etmeliler.Dediğin gibi kendi seviyelerine göre dizileri seytetmiyorlar,yetişkinlerin seyrettiklerine atlamışlar.Allah anaların babaların yardımcısı olsun.Her zaman söylerim,ben hayvanı eğittim.İnsanın eğitilmemesi mümkün değil.Biraz emek.

      Sil
  14. size çok hak veriorum gerçektende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bloguma hoş geldiniz.Teşekkür ederim.

      Sil
  15. Gönülcüm haklısın,akşam ben de senin gibi kızıma söyledim..Böyle bir okul ve gençlik var mı diye?Kıyafet,makyaj,ilişkiler,ders yok..valla ne diyeceğimi şaşırdım,bilgisiz bir toplum yetişiyor gibi geliyor,
    sorunlardan ve sorumluluklardan uzak lay lay lom bir hayat..
    Canım değerlerimizi kaybetmemek dileğiyle sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemfikiriz.Amiiin canım.Allah çocuğu olanlara yardım etsin.

      Sil
  16. Haklısın bunu biz dizi olarak izliyoruz ama gençler örnek alanlar oluyor daha dikkatli olsalar iyi olur. burası TÜRKİYE bizim örfümüze uymuyor belki bende geri kafalıyım ama olsun kim ne isterse düşünsün çook çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bloguma hoşgeldiniz.Tabiki her şey örnek alınsın diye sunulamaz önümüze ama çocuklara hitap edilen diziler yada filimler eğitici olmalı.Çocuklar güzel bir şeyler almalı içinden.Yoksa güzel insan nasıl sunacağız topluma.

      Sil
  17. gerek bir öğretmen gerekse 9 yıl önce liseden mezun olmuş biri olarak şunu söyleyebilirim, evet büyükşehirlerdeki bir çok okul böyle.. bu sadece 2000lerde değil, 2000lerden önce de böyleydi. böyle olmayan okullar yok değil , var. ancak ahlak, yaşamın amacı, yaşama bakış açısı gençlik döneminde çok farklı oluyor.gençler çook etkileniyorlar bu tür medya ürünlerinden... evet dizilerde, tv de cinselliğin bu şekilde vurgulanmamasını kesinlikle savunuyorum ancak hatırlayalım, 92-93 yılında trt de ilkokul çocuklarının oynadığı bir dizi vardı, ben 2. sınıftaydım, öpüşmeler sarılmalar falan. ardından evimiz hollywoodda dizisi.. bunlar daha beterdi..bu yüzden sadece günümüz değil geçmişten beri bir yozlaşma olduğunu düşünüyor, gençler için dürüstlük, dostluk, sevgi ve saygının yoğun olarak ele alındığı diziler yapılmasını temenni ediyorum..

    YanıtlaSil
  18. Benim çocukluk dönemimdede vardı.Hatta bir kız arkadaş müzik öğretmenine aşıktı.Orta dönem birde bu.Şimdiki dönem kadar olmasada vardı.Derlerya gelen gideni aratır.İşte o dönemdeyiz.Bizim dönemde çok çeşitlilik yoktu.Şimdi albenili şeylerde etkiliyor çocukları.Hepsi marka düşkünü.Bunları söylerken gençlere dediğim bir şey yok.Bu arada gençlik bir harika.Bunlar varken iyi yönleride var.Mesela kendine güvenen bir gençlikle karşı karşıyayız.Gençlik susmuyor,haksızlığa tahammül etmiyor.Bunlar benim gençlerde çok hoşuma giden meziyetler.Bu beğenmediğimiz çocukları biz yetiştiriyoruz.Demekki yetiştiremiyoruz.Onları yeterince takip etmiyoruz.Erkek adam küfür eder diye yetiştirirsek çocukları,olacağı bu.Türkiyeye Evimiz hollywodda dizisi girdikten sonra oldu ne olduysa.Bizde özentilik var ya!Aynısının tıpkısını yaptık.Ben anlamıyorum 15 yaşındaki çocuk öpüşür mü?ya!:(Sanki öpüşme yaşı lise çağıymış gibi lanse ediyorlar.Temennilerine bende katılıyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,

    Bakın, siz hiç te geri kafalı falan değilsiniz!!! Bilakis konuya çok doğru bir açıdan ve doğru bir ufuktan bakıyorsunuz. Televizyon ve internet çocuklarımızın gelişimini ve sağlıklı cinsel gelişimini ve kişilik gelişimini tehdit ediyor.
    Devlet gerekli tedbirleri almaz ve almada gecikirse, sonuç hiç te iyi olmayacak!

    Bizden söylemesi.
    Selam ve dualarımla.

    Duyarlılığınız ve bu konuyu bloğunuza taşıyıp bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Duygu ve düşüncelerinizi bizimle paylaştığınız için ben teşekkür ederim.
      Saygılar,selamlar:)

      Sil
  20. Sevgili Gönül,her şey aile eğitimiyle başlıyor.Ailenin, ne çok önemli olduğunu bu yaşımda daha da iyi anlıyorum.İki cocuk büyüttüm ama on çocuk büyütmüşüm gibi geliyor.Ülkemizin her şeyi yozlaştı,hangi birini söyliyeyim.En güzelini GÜLEN hanım anlatmış.Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar,
    Bloguma hoş geldiniz.Her şey aile eğitimiyle başlıyor demenize kesinlikle katılıyorum.Eğitilmeyecek insan yoktur.Biraz emek lazım.Emek vermeden hiç bir şey olmuyor.Ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. bu gençliğe çok yazık düşüncelerinize katılıyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bloguma hoş geldiniz.Teşekkür ederim.

      Sil
  23. Canım ilköğretimde çalışan bir öğretmen olarak söylüyorum, nerdeyse liseyi bırak ilköğretime inecek bu olaylar. elimizden geldiği kadar disipline etmeye çalışıyoruz çocuklarımızı. Öğretimi geçtik eğitim işimiz diyoruz artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz.Çok haklısınız.Allah size ve bütün öğretmenlere kolaylık versin.

      Sil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)