Pages

20 Ağustos 2011 Cumartesi

ORDU'DA SEL!!!

YÜKSELEN DERE
Beni takip edenler bilirler.1 ayı geçkin Ordudayım.Hala daha Ordu da bulunmaktayım.Salı akşamı fındık işçilerimiz geldi.O gece alt kata yerleştirdik onları.Çarşamba günü fındığa başlandı.Perşembe günüde annem Gönül yağmur gelecek galiba diyerek brandayı istedi.Yağmur yağarsa fındık işçileriyle beraber altına girmek için.Bu günlerde çok erken kalkıyoruz,fındık telaşı var.Neyse onları uğurladık,saat 3 gibi gök boşaldı.Derler ya bardaktan boşalır gibi;hayır...Resmen kazandan boşaldı.O günde işçiler en uzakta olan bahçeye gitmişlerdi.Hemen brandayı gerip,altına girmişler.Daha sonrasında yağmur durdu ama orada devam etmiş.Neyse annem onları toparlamış eve getirmiş.İnsanlar nasıl ıslanmışlar.O yağmura brandamı dayanır.Gece yağmur yine devam etti.Böyle yağmur yok.Sema ablam bütün gece uyumamış.Bizi de uyandırdı.Toprak kayması olabilir diye...Bir kere toprak kayması olmuştu.Toprak kaymış,tam bizim evin arkasında durmuştu.Yeğenlerim ve annem böyle bir tehlike geçirmişlerdi.Neyse biz o gece sağ sağlim sabaha ulaştık diye Allaha şükür ettik.Dün sabah çektim üstteki videoyu.Bu dere aslında sakin akar.Dere nasıl yükseldi.Ben bu çekimi yaptıktan sonra tekrar şiddetli bir yağmur başladı.Taki ki gece yarısına kadar.Bu arada yağmurun başladığından beri elektiriklerde kesikti.Bu gün geldi.Telefonlarımızın şarjı bitti.Kimimiz kapadık.Bittikçe diğerini açtık.O şekilde idare ettik.Haber dinleyemiyoruz.Akşam teyzemle konuştuk ve o kötü haberi duyduk.Yağmurdan dolayı iki katlı ev çöküş.İki kişi göçük altında kalmışlar.Çok üzüldüm.Bugün internetten baktım çalışmalar devam ediyormuş.Çıkarılmadan öldüler veye ölmediler diyemiyorum.Allah ailelerine sabır versin.İnşallah sağ sağlim çıkarlar diyorum.Bir hamile bayan evinde mahsur kalmış.Yine bütün acemiliklere rağmen kurtarılmış.Bu sabah itibariyle yağmur durdu.İnşallah bu şiddet de yağmur yağmaz daha.O sesi rüyamda bile duymak istemiyorum.Dere bize çok yakın.Onun gümbür gümbür sesi...Bu gün öğlene yakın fındığa tekrar başlandı.Şu anda bir sorun yok...Hakkımızda her şeyin hayırlısını diliyorum.

Her sabah güzel haberlerle uyanmak dileğiyle.

ORDU'dan Sevgiler...

Not-Göçük altında kalanlar karı kocaymış.Adam ölü olarak,evinden 4 km uzakta bulunmuş:(Kadın hala kayıp:(

17 yorum:

  1. geçmiş olsun.Allah korusun

    YanıtlaSil
  2. Tekrar çok geçmiş olsun akan su beni çook korkutur çok tüylerim diken diken diken oldu.Maalesef bizim karadenizde bu tür olaylar sıklıkla yaşanıyor.
    FATOŞ

    YanıtlaSil
  3. Ordu ile dün akşam konuştun, bizim köyde pek zarar yokmuş, bir tek Ordu mrekezde ki sahildeki ev biraz akmış. Daha önce bir sel yaşamıştım orada, yokuşlardan sanki ırmaklar akmıştı.
    Geçmiş olsun tüm Ordu halkına

    YanıtlaSil
  4. Seldi, toprak kaymasıydı, ölümdü demesen dere mühiş güzel. Allah orada devamlı yaşayanlara, çalışanlara yardım etsin. Bol kazançlar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Canım hakkınızda herşeyin hayırlısı olsun.Allah rahmet eğlesin.Umarım kadın kısa zamanda sağ salim bulunur.

    YanıtlaSil
  6. TV de izlemiştim çok geçmiş olsun canım benim şükürler olsun can kaybı yok.

    YanıtlaSil
  7. Rabbim rahmetini afetsiz bir şeklide usul usul versin bizlere canım:(ALLAH,a emanet olun...
    kolaylıklar diliyorum fındık hasatınızda:)bereketi bol olsun..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Canım çok geçmiş olsun:( haberlerde dinledim üzüldüm ..Allah daha beterinden korusun..

    YanıtlaSil
  9. laleninbahcesi
    Sizdede sorun olmadığına sevindim.Allah deprem,sel,yangın gibi felaketlerden cümlemizi korusun.Yağmur ara ara yağsada şiddetli değil çok şükür.
    Çok teşekkür ederim.
    Sizede geçmiş olsun.
    Sevgiler...

    birtutamkekik
    Amiiin canım.Çok teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    Noyumberry
    Çok teşekkür ederim,canım benim.Amiiiin...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun, Allah daha beterinden saklasın canım.

    YanıtlaSil
  11. çok geçmiş olsun canım,sende sağsalim gel inşallah

    YanıtlaSil
  12. Bende geçmiş olsun diliyorum.Karadeniz'de doğa muhteşem ama,buralarda yaşamanında bayağı zorlukları var.Ben en çok buralardaki heyelanlardan korkmuşumdur.20 sene oldu sanırım Maçka daki heyelana,ne çok insan toprak altında kalmıştı.Yoldan geçen otobüsler bile toprak altındaydı.Doğa kudurunca gerçekten affetmiyor.Allah beterinden saklasın diyelim.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar Gönül Çelen,

    Yağmur yağmaya başladığı ve birazcık şiddetlendiği ve göklerin gümbürtüsü dalga dalga yayıldığı zaman hemen şöyle dua ederdik: "Allah tufanından saklasın!" Yağmur, gerçekten maksadını aştığında bir felakate neden olabiliyor. Hele de Karadeniz, Trakya ve Akdeniz bölgesi yağmur felaketini sık sık yaşayan bölgelerimiz.

    Cenab-ı Allah'tan rahmetini tufana dönüştürmeden ihtiyaç kadar vermesini niyaz etmekle birlikte, fındık toplama işinizde de kolaylıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun ki; O sizi her türlü felaketlerden korusun!

    YanıtlaSil
  14. sibeltunay
    Doğa gerçekten muhteşem.Eskiden olmazdı bu tür şeyler.Neyseki bir kaç gündür yağmıyor.Allah'a emanetiz.Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    Yaz Blogcu
    Allah tufanından sakınsın!paylaşım için teşekkürler.
    Güzel dualarınız içinde ayrıca teşekkürler.
    Amiiin...
    Saygılar selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Allahım her zaman hayırlısını versin:( çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  16. yaseminkale
    Amiiiin canım.Çok teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. canım geçmiş olsun:( fındık hasatından acep bize pay düşermi?

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)