Pages

25 Mart 2009 Çarşamba

Kalbim sizinle



İrmik helvası hepimizin evinde yapılan bir tatlı çeşitidir.Benim evimde tatlı olmadığı zaman en pratik yapılan bir tatlıdır.Akşam evde ablamların canı tatlı istedi!Bende kendimi mutfakta buldum.Hemen irmiğimi çeviriverdim!Yukarıda bulunan o gülen suratı ben yedim.Diyer 2 taneyide 2 ablam yedi...
Bazı insanlar irmik helvası olduğu zaman ne oldu birimi öldü diye bir espiri patlatırlar.Ben buna katılmıyorum,ben tatlı gözüyle bakıyorum.Her zaman yenilebilir...Kalbim sizinle nerden çıktı Diyorsunuz deyin !Yemekteyiz programında saçma sapan isimler koyuyorlar,bende onlardan esinlenerek bu ismi koydum.
Tarifimin ölçüsü sürekli yaptığım bir ölçüdür.Bu konuda bana güvenebilirsiniz...
MALZEME
1 su bardağı irmik.
1 su bardağı süt.
1 su bardağı su.
1 su bardağı toz şeker.
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 şeker kaşığı tereyağ.
Yarım paket dolmalık fıstık.
YAPILIŞI
2 yağ çeşitini tavaya koyup, kısık ateşte içine irmik ve fıstıkları koyup kavuralım.Bir taraftanda su ve süt'ü kaynatalım.Ben pişirme ölçüsünü fıstıklardan anlıyorum.Fıstıklar pembeleşince helva kavrulmuş oluyor. Kaynamış süt ve suyu irmiğin üzerine dökelim.... İrmik kendini çekince üzerine şekeri dökelim.
İrmiği hep kaşıkla şekillendirirler,ben resimde görüldüğü gibi farklı şekiller veriyorum.
Üzerine evde ne varsa fındık ,şam fıstığı,tarçın,hindistan cevizi tercih sizin olsun.
Not olarak tekrar hatırlatmak istiyorum ateşin en küçüğü kısık ateş kullanın ...Çabucak yanar!
İrmiği kavururken sürekli karıştıralım..
Afiyet olsun...
Sevgiyle kalın...

5 yorum:

  1. Bende garanti verebilirim tadinin cok guzel oldugunu. Bilhassa tattigimdan dolayi. Birde Sansli bu konuda eli becerikli. Hem orgude hemde mutfakta ;) Sansli, seni mimledim. Haberin olsun
    Medinem

    YanıtlaSil
  2. Canım çekti şimdi. Alabilsem keşke şurdan bitanesini :) eminim güzel olmuştur görüntüsünden belli zaten :).

    YanıtlaSil
  3. Hakikaten irmik helvası bu şekliyle harika
    görünüyor.Tebrik ediyorum seni canım.
    SEMİ

    YanıtlaSil
  4. Tadı harikadır eminim,sunumuna bayıldımm :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık.
    Çok güzel görünüyor.
    Çok beğendim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)