Pages

18 Nisan 2010 Pazar

CİĞER TUTUŞTU BİR KERE!!!

İlk defa resim yayınlamadan birşeyler yazmak istedim bu gün!biraz araştırma yapsamda bir resim konduramadım buraya...İnsanlar ciğerim yandı dediklerinde bu ciğer nasıl yanar diye düşünürdüm.Benim ciğer 10 sene önce babamın öldüğünde yandı.O zaman anladım işte ciğer nasıl yandığını,ciğer tutuştu bir kere söndürmek ise senelerimi aldı.Ama hiç sönmeyecek sanmıştım,annem ise daha fazla yaşamaz babamdan bir iki gün sonra onuda yolcu ederiz demiştim.10 sene oldu gerçekten ve biz ailece kendimizi onardık.Onardıkki başkalarınıda teselli edebiliyoruz bu konuda.Ailece toplanır pazar sabahları keyifli kahvaltı masaları kurardık,o masada dini sohbetler ederdik.Kıyametten bahsettik bir gün.Babam şöyle dedi ben öldüm benim kıyametim koptu.Evet babamın kıyameti kopmuştu o gün.O günü unutamıyorum hiç, bütün kuşlar hep beraber öttüler,bütün insanlar hep beraber ağladık,bütün ağaçlar yarıya kadar eğildiler, ogün sular tersine aktı.
Hiç kıskanç bir insan değilimdir aslında;ama bütün yaşlı insanları kıskandım.Bakıyordum etrafıma insanlar babalarıyla yaşlanıyordu.Ben ise daha 31 yaşındaydım,en küçük kardeşim ise daha 21 indeydi.Asla isyan etmedim ama hep istedim babamla yaşlanmayı...Arkamdaki dağ yoktu artık ve ben uykularımdan ağlayarak uyandım uzun bir süre.Babamın ölümünden 4 sene geçmiştiki,bana bir kaç kişi hayvan sevgisini aşıladılar.Ben bir gün otururken ablamlara bir kedi yavrusu istediğimi söyledim.O zamana kadar evin içine hiç hayvan girmemişti.Girmişti balık,civ civ vs.ama böyle büyük hayvan girmemişti.Üç kardeş yaşadığımız için hepimizin kabul etmesi gerekiyordu.Bir tane çatlak ses çıkmasına rağmen konu kabul görmüştü benim açımdan.Ablam dışarı alışverişe çıktı ve küçücük bir kedi yavrusuyla geri döndü.Şanslı'yı ablam annesini kaybetmiş, pis köpüklü bir suyu içerken bulmuş.Benim Şanslı ile maceram o gün başladı.Eve kedi istemeyen ablam ise Şanslıyı o kadar çok sevdiki ona isim anneliği yaptı.Evet bizim aileye babamdan 4 sene sonra yeni bir üye katılmıştı.Şanslı bütün aile üyelerine bir terapi görevi üstlenmişti.Çok ta iyi yapıyordu görevini,halada yapmakta.Zaman her şeyin ilacı gerçekten.Annem yaşıyor,biz kahkahalar atarak gülüyor,yiyor,içiyor,geziyoruz.Ama babamı unuttum mu?hayır unutmadım.Her gün aklımdan geçer,onun yokluğunu hissederim. O benim için hala bir dağ...
Ama sanki şimdi daha bir olgunlaştım.41 yaşındayım yaştanmıdır nedir bilmiyorum.Onun üzerinden çok ölümler geçti annanem,dayılarım,teyzem,amcam,eniştem vs.Hepsini çok seviyorum ve ölümlerinden çok etkilendim.Ama aile içindeki ölüme hiç benzemiyor hiç biri.Ciğer aile içinde yanıyor.Cuma günü dayımı kaybettim.Bütün babamla yaşadıklarım gözümün önünden geçti.Dayımın evindede çok ciğerler yandı o gün.Onunla beraber ne ciğerler yandı kimbilir.Cumartesi günü kabrine yerleştirdik ve onu ebedi yolculuğuna uğurladık.
Allah nur içinde yatırsın...

Sevgiyle kalın...

31 yorum:

  1. canım arkadaşım gözyaşlarıyla okudum yazını.bende yarın sana yazacaktım merak ettim nerdesin diye.Başınız sağolsun,Allah kalanlara sabır versin.birşeye
    ihtiyacın olursa haber ver her zaman yanında olmaya hazırım.şanslıya beraber daha nice güzel günler diliyorum hepinize..en içten sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. başın saolsun kaybettğin akrabalarının ve özellikle babanın mekanı cennet olsun.:(
    kedicibasi

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin. Ölümün uğramadığı yer var mı? İyilikleriyle anılsın inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Şanslı, yaşadığın olayın benzerini ben de yaşadım maalesef Biz 2 kardeşiz bir ağbim ve ben. Bizler 2 gün arayla evlendik hani derler ya 40 gün 40 gece düğün olur bizim ki de 4gün üst üst te düğün oldu iki kardeş bir an da evden ayrıldık. Abimin perşembe kınası oldu cuma günü nikahı benim cumartesi kınam oldu pazar evlendim. Babam emekli oldu anemle emekliliğin keyfini çıkarmayı düşünüyordu her şey çok düzgün sağlıklı mutlu güzel 2 sene geçirdik. Abimden önce benim oğlum oldu daha 3 ay geçti yeğenim Ece oldu herşey çok güzel babam annem her kez mutlu ama ne acıdır ki yeğenimin doğduğunun ertesi günü evimize ateş düştü babamı trafik kazasında kaybettik düşüne biliyormusunuz birgün önce evimiz de mutluluk ertesi günü yaşadığımız acının büyüklüğü dev gibi Çınar yıkıldı yok oldu bizim Ciğerimiz yandı ki ne yandı. Hayat durdu sandık. Yıllar geçti 1990 yılında kaybettik babamızı yaşam devam ediyor gülüyoruz, çoşuyoruz, mutluyuz ama Babam hala acıtıyor ciğerimizi.
    Ailemde herkez yaprak dökümü gibi,
    eksilmeye başladı aralarında sene olmadı en sevdiğim insanlar birer birer gittiler babayla başladı sevgili ananem, üç dayımı,dedem her kez buralardan göçtü gitti bu olayların arasın da sene olmadı birinin 40.na dek geldi diğerini 7 sine,işte böyle acılar yaşıyor insanoğlu
    Önceleri ölümden çekinirdim şimdi diyorum ki ne olacak bütün sevdiklerim ora da onlarla bir olmak var ken neden korkalım. Bizleri bekleyenler var diyorum. Zamanımız geldiğinde gideceğimiz yerde karşılayacak çok kişi var çok.

    Arkadaşım Başınız sağ olsun allah sizlere ve sevgili annenize uzun ömürler versin.

    Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. Ne yazık ki ciğerlerimiz hep yanıyor, yanacak, sırası gelen bizi bırakıp gidecek. Özlemi sevgisi yüreğimizi yüreğimizde saklı duracak...

    Annemi kaybettiğimde aynı duyguları yaşamıştım.

    Kalanlarımıza sağlıklı ömür diliyorum.

    Dayınız da tüm kaybettiklerimiz gibi nur içinde yatsın...

    Şanslı hepinize "şans" getirsin.

    YanıtlaSil
  6. Başınız sağolsun.Mekanı cennet olsun..Ailesine ve yakınlarına sabır diliyorum..

    Ben hep şöyle derim, annemden önce canımı al,dayanamam bu acıya.. hep böyle düşünürüm.. Ama evlat acısı gibi yok derler... Bana o acıyı verme yarabbim,beni herkesden önce al. derim.

    Şanslı size ışık olmuş.. Allah hepinize uzun ömürler versin.Sevgiyle kalın,iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  7. ne yaptın sen şeker yaaaaaa.
    birebir aynı duygulara sahibiz ve ben şu an gözlerimde yaş yüreğim buruk bir yanım eksik tuhaf oldum çok. Benim babacığımda 57 yaşındaydı sonsuzluğa uğurlandığında.Rabbime isyan değil değil ama sanki çok uzun yıllar yaşamasını hakedenlerdendi diye düşünüyorum.
    mekanları cennet olsun nurlar içinde olsunlar .
    bizi görüp duyduklarına inanıyorum
    babacığında seninle gurur duyuyordur eminim.

    güzel bir haftasonu diliyorum canım

    YanıtlaSil
  8. allah rahmet eylesin hepsinide, mekanlari cennet olsun insallah.. sizlerede sabir versin ablacim.. allah hepimize hayirli ölümler nasip etsin..

    YanıtlaSil
  9. babacığında dayında nur iöçinde yatsın canım.her acı zamanla azalıyor dediğin gibi ama asla unutulmuyor.
    şanslı isminden de belli sıcacık bir yuvaya sahip.
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  10. basiniz sagolsun... Rabbim gani gani rahmet eylesin ins. ve yakinlarina da sabir... Hayatta ibret alinacak cok sey var. Hersey bizim icin... Sevilenler daima bizimle, ahirette de Yaradan seni ve aileni sevdikleri ile bir eylesin ins.. medinem..

    YanıtlaSil
  11. HÜRREM TAKI
    Benim iyi yürekli arkadaşım.Desteğin için teşekkür ederim.Seni üzmek istemezdim ama hayatımızda böyle bir gerçek var.Dostlar sağolsun canım.
    Sevgiler...

    Kedicibaşi
    Güzel duan için teşekkür ederim canım.Dostlar sağolsun.
    Sevgiler...

    neduk
    Evet canım ölümün uğramadığı yer yok.Allah hepimize ölümünde hayırlısını versin.Amin canım.
    Sevgiler...

    Allah rahmet eylesin. Ölümün uğramadığı yer var mı? İyilikleriyle anılsın inşallah. Sevgiler.


    Blogger Evimin İncileri Belgin
    Canım arkadaşım benimle anını paylaştığın için teşekkür ederim.Mutlu anlar ve üzüntülü anlar birbirine çok yakın olmuş.Resmen bir şok etkisi yaşamışsınız.Dediğim gibi insanı olgunlaştırıyor hayat.Dostlar sağolsun canım.Allah kalanlarınıza sağlıklı uzun ömür versin.
    Sevgiler...

    aysema
    Evet canım böyle bir ölüm gerçeği var.Allah hepimize ölümün bile hayırlısını versin.Bütün sevdiklerimiz nurlar içinde yatsın.
    Sevgiler...

    mehtap
    Evet canım Allah kimin canının alınacağını hepimizden daha iyi biliyor.Allah hepimize sağlıklı uzun ömür versin.
    Sevgiler...


    ÖRGÜÇANTAM
    Seni üzmek istemezdim canım benim.Ailemize iyi evlat olmaya çalıştık.Biz onlardan razıydık Allah 'ta olardan razı olsun.
    Allah hepinizden razı olsun.
    Sevgiler...

    butterfly
    Güzel dileklerin için teşekkürler canım.Amin.
    Sevgiler...

    allah rahmet eylesin hepsinide, mekanlari cennet olsun insallah.. sizlerede sabir versin ablacim.. allah hepimize hayirli ölümler nasip etsin..

    SMİLENA
    Unutmak mümkün değil.Allahta unutturmasın.
    Teşekkürler.
    Ben de seni öpüyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Yeni görüyorum yazınızı.başınız sağolsun.rahmetli babanı ve kendini anlatırken beni yaşadım .Zaten gerçekleri öyle duru bir dille anlatmışsınız ki diyebileceğim pek de bir şey yok.Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  13. canım başın sağ olsun .Ancak şükredecek şeyleri unutma.. benim oğlum 15 yaşında,kızım 19 yaşındaydı babalarını kaybettiğinde... ben onlara her zaman babalarıyla bu yaşlarına kadar yaşayabildikleri için çoğu çoçuklara göre şanslı olduklarını aşıladım hep,sende babanla 31 aşına kadar yaşayabilmişsin çoğu insana göre çok şanslısın bence.sevgiler,sabırlar...

    YanıtlaSil
  14. Canım başın sağolsun.Allah rahmet eğlesin.

    YanıtlaSil
  15. basinz sagolsun. size ve tum ailenize bol sabırlar.

    YanıtlaSil
  16. Canım Şanslıcım:)Başın sağ olsun:(
    babana ve dayına çok üzüldüm..
    bende babamı (58) kayınpederimi(71)6 ay arayla kaybettim..
    Ben 35 yaşındaydım..dediğin gibi ciğerler yanıyor maalesef üzüntüden
    bazı sorunlar geçirdim..çok şükür şimdi iyiyiz. Biz üç kardeşiz biri
    Blogtan Şeker perisi serrpil..Yara
    larımızı sardık ama her zaman babamız aklımızda inan ki yeri dolmuyor..Neyse canım başını ağrıttım..Mekanları cennet olsun..
    annene ve ablana selamlarımı ilet..
    sevgiyle kal canım..

    YanıtlaSil
  17. Sevgili arkadaşım; Beni ağlattınız inanın. Anam, babam sağlar. Fakat babam çok hasta. Ergeç yaşanacak bu ciğer yangısı.. Dediğiniz gibi baba ve anne başka. Baba arkamızda dağ..Düşünmek bile istemiyorum. Ölenlerinize Allahtan Rahmet diliyorum. Birdaha acı yaşamazsınız inşallah.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Okuyunca diken diken oldum. Çok büyük acı. Tarifi yok. Herkesin başından geçecek acılar ama rabbim gecinden versin.

    Dayın ve baban nur içinde yatsınlar. Mekanları cennet olsun.

    Zaman her şeyi silip geçemese de yine de en iyi ilaç galiba.

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar efendim,

    Önce sonsuzluğun sahibinin rahmetine tevdi ettiğiniz dayınıza Yüce Allah'tan rahmetiyle muamele eylemesini niyaz ederim. Yakınlarına ve sevenlerine sabr-ı cemil ile birlikte başsağlığı dilerim. Mekanı cennet olsun ve Allah taksiratını affetsin.

    Ateş düştüğü yeri yakar, işte ateşin düştüğü bu yer ciğerdir. Ama bu ciğer ak olanı değil de kara olanıdır. O yanar.

    Yüce Allah, bizlere ciğerlerimizi yakacak olaylar yaşatmasın inşallah, karşılaşırsak ta, dayanma gücü, metanet ve sabr-ı cemil ihsan etsin.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  20. şanslıcım başın sağolsun kalanlarada sabırlar versin..evet unutmak oldukça zor yaşımız kaç olursa olsun koca kadınlar olsakda o eksikliği dolduramıyoruz arıyoruz..şanlsı sana şans getirsn canm

    YanıtlaSil
  21. Zaten berbat bir durumdayım nasıl titreyerek yazıyorum bir bilsen :( Allah mekanlarını cennet etsin, çok ama çok üzüldüm. İçim acıdı en derinden acını paylaşıyorum :( Off ya neden diye sorgulamak bize düşmez ya sabır dileyelim, meleklerle olsunlar :(

    YanıtlaSil
  22. Yeni gördüm yazıyı ve çok üzüldüm.. Başın sağolsun.. Çok acı sevdiklerini kaybetmek ama insan her türlü acıya zamanla alışıyo.. Kötü günlerin biran önce geçmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
  23. Yaş kaç olursa olsun,anne babanın yitirilmesi için hep erkendir ve kişi hep çocuktur aslında.
    Geçen sene bu tarihlerde benim babam da ölümden döndü, 122 acilin doktorları hayata döndürdü,ömrü varmış,ve ben şanslıymışım ki halen hayatta,insanın içi gerçekten yanıyor,derler ki
    insanın bir yakını öldüğü zaman kalbine kırk tane iğne batarmış,hergün bir iğne düşermiş ancak kırkıncı iğne ömür boyu insanla beraber kalırmış ve her zaman sızlarmış...
    Allahtan size sabır,babanıza rahmet dilerim,mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  24. canım ben de bugün gördüm yazını kusuruma bakma ne olur.. mekanı cennet olsun babacığının, Allah sana ve tüm sevdiklerine sağlıklı ve uzun bir ömür nasip etsin..

    YanıtlaSil
  25. son 6 yıldır ikişer yıl arayla canım babamı, dayımı ve teyzemi kaybettik. Seni o kadar iyi anlıyorum ki. O acı belki zamanla hafifliyor ama o özlem hiç bitmiyor canım.
    Nur içinde yatsınlar. Başın sağolsun.

    YanıtlaSil
  26. başın sağolsun canım..mekanları cennet olsun :(

    YanıtlaSil
  27. Allah bütün ölmüşlerimize rahmet eylesin inşallah.Dayına da Allah rahmet eylesin Şanslı..

    YanıtlaSil
  28. Sayın Şanslı,
    Fani yaşamın yaşattığı güçlükler nedeniyle sıkça uğrayamadığım blogumaa girdiğimde okumadığım sayfalar arasında bu yazınızı görünce çok irkildim neden mi? Çünkü yazınızda beni gördüm, beni yaşadım sanki beni tanıyormuş gibi yazmış ve anlatıyorsunuz.
    Tadir-i ilahinin tecellisi engellenemez.
    Cenab-ı Allah'ın rahmetine kavuşan dayınıza rahmet diliyorum, mekanı cennet olsun.
    Ve siz ve sevenlerine uzun ömürler diliyorum.
    Başınız sağolsun.
    Sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil
  29. Canım başınsağolsun,aileden 3 kişiyi birden kaybetmiş biri olarak çok ii bilirim ciğer acısını,Allah geride kalanlara sabır versin..

    YanıtlaSil
  30. bende babamı kaybettigimde herşey bitti sanmıştım ama acı ilk günkü gibi kalmıyor kalsa herhalde dayanılmaz olurdu.başın sagolsun dayın için.Allah geride kalanlara sabır versin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)