Pages

30 Kasım 2010 Salı

SAFİYE SULTAN (MİM)


Sevgili arkadaşım aysema tarafından mimlenmişim.Konusu kitap olduğu için daha bir ısındım bu mime:)Çok teşekkür ediyorum.
Mimin Kuralları...
Kitaplarınızın karşısına geçin.Gözlerinizi kapatın.İçinden bir kitap seçin.Bu kitabı hediyede almış olabilirsiniz.Kendinizde almış olabilirsiniz.Aldığınız anı paylaşın.Kitabın yapraklarını karıştırın ki!kokusunu içine çekebilesiniz.50. sayfasını açıp oradan bir paragraf seçin.Onu mimin konusu olarak blogunuza yazın.Daha sonrasında 3 arkadaşınızı da siz mimleyin.
Aynı sizin dediğiniz gibi gözlerimi kapadım.Hangisi çıkacak diye heyecanlandım.Kitapların içinden bir kitap seçtim.Görmeyen gözlerimle seçtiğim kitap SAFİYE SULTAN dı.Kitaplarımı hep kendim aldım.Aysema arkadaşım hediye aldığı kitabı ve küçük bir notu paylaşmış bizimle çok hoşuma gitti.Kitap hediye almak güzel olmalı diye düşündüm.Safiye Sultanı aldığımda başka kitaplarda almıştım yanında.Ama bu kitap beni çok heyecanlandırmıştı.Yaşanmış hikayeleri okumayı daha çok seviyorum.Bu kitap 3 ciltten oluşuyor.Bu benim okuduğum ise son cilt.Ben diğer ciltleri okumadım.Konu 16.yüzyılda Osmanlı döneminde geçiyor.Keşke geçmez olaydı.Bu ne azgınlık,bu ne sapkınlık desem size biraz anlatmış olurum sanırım.O dönemden çok utandım...Kabuslar gördüm...Aslında Osmanlıyla ilgili çok şey yazmak istiyorum ama düşünce özgürlüğümüz olmadığından bu kadar yeterli diyorum.
50.Sayfadan bir paragraf
Ama biliyorum bunu anlatmak güç,tarif etmekte...Tıpkı dervişlerin Allah'la olan gizemli ilişkisi gibi buda açıklanması neredeyse olanaksız bir durum.Bunları genellikle hanımımla bile konuşamıyorum.Böyle durumlarda beni hemen'Gazanfer, kendine gel,canımı sıkıyorsun ,hadi yapacak bir yığın iş var',diye uyarır.Sık sık onun,yaşadığı haremi tanımadığını düşünmüşümdür.Her şeye karşın o bir hristiyan olarak doğup büyütülmüş biri."
Beni izleyen bütün blog arkadaşlarım bu mimi  istedikleri taktirde cevaplayabilir.

Sevgiyle kalın:)

7 yorum:

  1. Sayın Şanslı,
    Yaşanılanların gerçek olup olmadığını bilmiyoruz ama bir gerçek var ki o da şu..
    Büyük küçük saygısının kalmadığı bu ortamda dahi yaşanılanmayanların yaşanılmasıdır Osmanlı'da..
    Ve eşimin bu kitabı okuduktan sonra bana sen okuma demesini şimdi daha iyi anlayabildim.
    Sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. benimde sana bir ödülüm var ama aynisini baskasindan da almissin :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim Sevgili Şanslı.
    Harika bir yazı olmuş, eline sağlık. Okumamıştım bu kitabı, ilk fırsatta okuyacağım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Şanslı, Sayfiye Sultanının üç ciltdini okudum.İlişkiler ve entrikalar utanılmayacak gibi değil malesef :(( arkadaşım.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. haykırış
    Haklısız!gerçek olup olmadığını bilmiyoruz.Bir gerçek var ki!Osmanlı döneminde harem diye bir şey varmış.Bu kitaba düşen gerçek payına inandım ben.Çünkü harem başlı başına azgınlık ve sapkınlık içeren bir yer.Aksi halde bir eş seçer evlenir.Ömür boyu mutlu olur veya olmaz.Bu dönemdede harem yok ama aynı azgınlık ve sapkınlıklar devam ediyor.Allah esirgesin.
    Eşinize ve size sevgilerimle...

    yarimay
    Canım fazla mal gözmü çıkarır.Olsun sendende alayım.Ödülleri severim ben:))Seninde ödülün hayırlı olsun.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    aysema
    Zevkle yazdım:)Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    Evimin İncileri Belgin
    Son ciltini okudum ama diyer ikisini okurmuyum bilmiyorum.Benim için korkunçtu:(
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Şanslı !
    Bu da aynı Dekameron gibi bir kitap anlaşılan. Batı bizden çok daha önceleri kitaplaştırmış.
    İnsanın olduğu yerde herşey var.
    Kitabın adını ben değiştiriyorum, anlatılanlar ışığında adı şöölee olmalı.
    SAPIKIN EL KİTABI
    Temelin sosisli sandviç fıkrasındaki gibi;
    İyiki sana kitabın iyi yeri gelmiş. Kıh kıh..
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Ali İkizkaya
    Haklısınız Batı bizden önce davranmış.Her şeyde olduğu gibi.Kitap sayenizde adını buldu::))Aynen öyle.Ablam derki başladığın kitabı her ne olursa olsun bitir.Bende söz dinlerim.Ama çok zorlanarak bitirdim açıkçası.Allahtan 50. sayfa başlarıydı.Asıl azgınlık dediğim yer ortalarıydı.Yoksa ben ne yazardım.Siz gülün gülün...
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)