Pages

6 Kasım 2010 Cumartesi

İNŞALLAH-MAŞALLAH

İNŞALLAH-Allahü teala'ya havale etmektir.
MAŞALLAH-Allah diledi oldu, anlamına geliyor.
Bu önemli iki eki olumsuzluk eki olarakta kullanıyoruz.
1)İşimiz artık İnşallah a maşallaha kaldıysa...(Bu cümleyi söyleyerek istemeden kırıcı oluruz)
2)İnşallah bakalım...(Allahü tealaya havale ettiysen çelişkili olmamak lazım.İnanarak havale etmek beklemek lazım.Allah her şeyi bilendir.
Bunlar benim şahsi düşüncem.Ahkam kesmiş olmayayım.
Sizinde aklınız gelen varsa hemen ekleyeyim arkadaşlar.


Sevgiyle kalın:)

8 yorum:

  1. Canım benim,ne güzel bir paylaşımdır bu,Allah razı olsun.


    Kopyalıyorum izninle unutmamak sürekli tekrar edebilmek için.
    Yüreğine sağlık.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. canım çok doğru noktalara dikkat çekiyorsun seni kutlarım .

    ekleyeceğim şey konuşurken ,özeliklede olumsuzluklar üzerine aman dikkat edelim derler ya vakti saati gelir gerçekleşir.
    iyi ya da kötü her dilek bir duadır diye okumuştum.
    sevgiler öptüm kocaman

    YanıtlaSil
  3. Evet ya aynen,benimde hic tasvip etmedigim bir cümledir,inancsizca söylenen bu sözler,güvenmek lazim hemde cok güvenerek söylemek lazim...Tabii anlayana...

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle çok doğru söylemişsin canım:) bir kaç seneye kadar bende işimiz İnşallah a maşallaha kaldıysa... sözünü kullanıyordum ancak dediğin gibi yanlış yaptığımı öğrendim şimdi bunu yapacak mısın? şu iş oldu mu sorularına bazen evet yerine inş diyorum:))
    sevgiler**

    YanıtlaSil
  5. güzel bir tespit...inşallah "umut"u maşallah ise "koruma" yı çağrıştırıyor ...

    YanıtlaSil
  6. bu gün oğlumun yazılı sınavı var çok çalıştı İNŞALLAH istediği notu alır ...seninde MAŞALLAHIN var ne güzel konular buluyorsun ..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  7. günlük hayatımda inşallahı çok kullanırım.ama anlamının böyle olduğunu bilmiyordum.teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. SEVGİLERİMLE
    Allah sendende razı olsun.
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Çok teşekkür ederim.
    Dediğin doğru canım.
    Bende seni öpüyorum.
    Sevgiler:)

    Bir Terazi Kizi...
    Haşa,Allah'a güvenmeyeceğizde kime güveneceğiz.Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    zuzu*
    Dikkat etmek lazım...Allahü tealayı gücendiririz:(Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    minimalist
    Katkından dolayı teşekkürler.
    Sevgiler:)

    kelebek*-*
    Duacıyım canım.İnşallah güzel geçmiştir.Allah senin ve bütün çocuklara zihin açıklığı versin.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    SerpiL
    Bende çok teşekkür edeiyorum.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)