Pages

1 Mart 2012 Perşembe

İÇLİ KÖFTE!!!

DIŞ MALZEMESİ
1)250 gr bulgur.
2)1/4 su bardağı irmik
3)1 yumurta.
4)Yarım yemek kaşığı domates salçası.
5)1 yemek kaşığı biber salçası.
6)Yeterince tuz.

YAPILIŞI
İrmiği bulgura katarak  ıslatın.Bulgur şiştikten sonra içine yumurta,domates salçası,biber salçası ve tuzu ilave edip yoğurmaya başlayın.Kıvam kurudukça az az su ilave ederek yoğurun.Kıvam sakız gibi olsun yani güzel yoğurulmuş olsun.

İÇ MALZEMESİ
1)125 gr kıyma.
2)Bir tane orta büyüklükte kuru soğan.
3)Yarım su bardağı orta kıyılmış ceviz içi yada antep fıstığı.
4)1 yemek kaşığı tere yağ.
5)Karabiber,kırmızı biber,tuz.

YAPILIŞI
Bir tavanın içinde tereyağı eritiniz.Yağa kuru soğanı ilave ediniz.İyice pembeleştik den sonra içine kıymayı ilave edin.Kıymayı kavurduktan sonra cevizi ve baharatları ekleyip.Bir iki dakika çevirdikten sonra bitirin.
İç malzemeyi dış malzemeyi yapmadan önce yapıp soğutun.Hatta vaktiniz olduğunda daha önceden hazırlayıp buzlukdada saklayabilirsiniz.İç harcı köftelerin içine sığacak biçimde şekil verip avucunuzda sıkıştırın.

Elinize cevizden biraz büyük dış harcı alın.Ortasına baş parmağınızla çevirerek delik açın.Çevirerek delik açın ki parmağınız yapışmasın.Parmağınız yapışırsa dış harç çatlar.Açtığınız deliğe iç harcı yerleştirerek kapatınız.Bir kenardan da bir tencerede bol su kaynatın.İçine tuz bir yemek kaşığı sıvı yağ ekleyin.Hazırladığınız köfteleri kaynamış suya ilave edin.Köfteleri beş dakika kaynatıp sudan alın.5 dakika 6 dakika olmasın.Yada bol sıvı yağda kızartabilirsiniz.Bu malzemeden 20 tane köfte kıkıyor.

Uzun süredir bu tarifi denemek istiyordum.Açıkçası zor olduğunu düşünmüştüm.Sıkça yaptığım mercimek köftesi kadar zor değil.Herkes deneyebilir.Bu güzel tadı mahrum etmeyin kendinizden.İlk denememe rağmen çok beğenildi.

Bugün  bu içli köfteyi yaptıktan sonra bloga koymak için foto çekmek istedim.Güzel tabağı ayarladım.Işık için odama sehpa götürüp üzerine koyup resim çekmeye çalıştım.Şanslıda bu arada peşimde:(Miyuw miyuw:))Gördüğünüz içli köfte tabağı ters döndü...Şanslı beni öyle bir sıkıştırdı ki!Fotoğraf çekmekten vaz geçtim bir an.Neyse kendimi toparlayıp çektim sonunda.5 tane koca köfte atılır mı?kaynattığım suya tekrar atıp,kendimce kaynar suda dezenfekte edip yedim...Tabak ters dönmeden önce böyle değildi.Baksanız ya maydanozları nasıl atmışım tabağın içine:)))Eh Şanslı alacağın olsun.Hııı Şanslıda yedi içli köfte:))Ablalarım fotoğrafı görünce maydanoza çok güldüler:))Hazırladıkları tabak böyle değildi çünkü:))

Sevgiler:)

17 yorum:

  1. eline sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  2. BAYILIRIMMMM.
    OLSADA YESEM ŞİMDİ,OHHH'MİS GİBİ,
    AFİYET OLSUNNN CANIM BENİM
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  3. Hiç beceremem yapmasını, ancak yeme işini becerebilirim. Gerçi hiç yapmadım ama. ellerine sağlık güel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Köfte; hem dünyada, hem de ülkemizde en çok sevilen yemek çeşidinden biri herhalde. Hatta bu köfte ile ilgili bir söylem de hatırlıyorum da tam ne olduğunu çıkaramadığım için burada sizinle paylaşamadım.

    Hem görüntüsü, hem de tarifinde kullanılan malzemeler;hünerli ellerinizde en mükemmel köftenin şekil bulduğunu gösteriyor.

    Ellerinize ve emeğinize sağlıklar olsun.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  5. Ben de deneyeceğim, anlatımından kolaymış gibi geldi. Bizde Şanslı da yok...
    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  6. İçli köfteye bayılırım:) ellerine sağlık canım... afiyetler olsun size:)
    hem Şanslı'da tatmak istemiş, ne var bunda?:))))))

    YanıtlaSil
  7. Yarasın balım canım çekti gece gece
    Seni de özlemişim bu ara dağıldım arayı açmayalım
    öperim canım

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık, bu akşam biz de yedik içliköfte :D

    YanıtlaSil
  9. Gönülcüm okuyunca şaşırmadım ve üzülmedim desem yalan olur. Ama geçici bir yenilenme süreci olduğu belirtilince iyi düşünmeye çalışıyorum :(( Bu zaman zarfında emeksensin de ki dükkanları toparlamakta fayda var. Hepimiz için hayırlısı olur inşallah.

    YanıtlaSil
  10. Bayılırım, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. ben en çok kızarmışını severim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. Gosto de almôndegas... só que nossos ingredientes são diferentes... gostaria de saborear o sabor do seu tempero.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil.
    ♥ •˚。
    °° 。♥。
    ●/ ♥•˚。˚
    /❤
    / \ 。˚。♥

    YanıtlaSil
  13. Canım eline sağlık ben de severim ama hayatımda bir kere yapmıştım çok zor gelmişti..Ama senin anlatımın çok kolay geldi deneyeceğim afiyet olsun:)Şanslıya da tattırın:))

    YanıtlaSil
  14. ben de bu akşam yaptım:)) sen onları bir de kızart ye nefis oluyor hatta gündüz yersen direkt çiğden kızartıp ye mükemmel bir kokusu oluyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. eline saglik canim. Ben kahramanmarasliyim esim gaziantepli esimgil kizartiyor ama biz haslariz :) bence haslama cok daha güzel oluyor kizartmadan :)

    YanıtlaSil
  16. oofff bayılırım içli köfteye.eşim adanalı olduğu için kayınvalidem çok güzel yapar.haşlanmışına bayılırım.yerken kendimi kaybederim.kaç tane yediğimi bilmem:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)