Pages

5 Haziran 2010 Cumartesi

MOYDA 1



Annanemin annesini evlendirdikleri zaman yerleriyle ,yüklü altınlarıyla gelin vermişler.Eşi yemene cephede savaşmaya gidiyor ve orada şehit düşüyor.Annanem daha yaşını doldurmamış.Dedem ise evin erkeği olmuş her şeyden habersiz...Çok miras kalmış annanemin annesine!etrafta herkesin aklı bu mirasta kalmış.Yetimlerin annesi bir gün bahçedeyken kaynının hain kurşununa hedef oluyor.Daha bahçedeyken oracıkta hayatını kaybediyor.Dedem'i baba tarafı,annanemi ise anne tarafı alıyor.Daha küçücükken iki kardeşin yolları ayrılıyor.Ama ikiside o zamanın şartlarına göre çok iyi yetiştiriliyorlar.Evede el bebek gül bebek.Annanem okuma yazma bilmiyor...Bütün öğrendikleri ezbere dayalı.O kadar şeyi nasıl akılda tutmuş onuda anlamış değilim.Dedem ise Hüseyin efendinin yanında yetişmiş.Hüseyin efendi büyük bir din alimiymiş.17 sene İstanbul'da medrese eğitimi görmüş.Dedem okuma yazma biliyordu.Hüseyin efendinin yanında yetişti tabiki...Hüseyin efendi Ordu'ya yaptırdığı evin modelini istanbuldan almış.Eski İstanbul ne kadar farklı...Resimleri paylaşsaydım keşke dedim !ama başka bir zaman inşallah.Dedem olsun annanem olsun çok küçükler hep peşlerinde dolaşıyorlarmış kandırmak için...Akrabaları annaneme bak sen kızsın,gücün yetmez,elinden yerlerini alırlar diye korkutuyorlar.Sen bana ver ben koruyayım diye elinden alıyorlar...Annanemin yeri yok mu?var ama o kadar az ki...Dedem ise çok diktatör yetişmiş.Kimseye güveni yok,anne baba sevgisinden yoksun,etrafında akbabalar.Hep silahıyla gezermiş,gezerdide...Elindeki mirası huyu yüzünden tutmuş...
Dedem çok değişik bir insandı .Bazen düşünüyorum çok üzülüyorum ona,bazende çok kızıyorum.Bu iki kardeş gürcü çocukları...Dedeme hep moy moy diye çagırıyorlarmış.Lakabı moyda olarak kalmış.Moyun anlamı gel demekmiş.Bir köyün hemen hemen tamamı dedemin.Aynı şekilde bir köyünde hemen hemen tamamıda annaneminmiş.16 yaşına gelmiş dedem.Bir gurup insan geliyor ve dedemin yerlerinin büyük bir bölümüne el koyuyorlar.Dedemde engel olmaya çalışınca döve döve bir dere kenarına atmışlar.Dedem çatık kaşlı,fazla gülmeyen,soğuk kanlı,boylu poslu,yakışıklı,titiz,sinirli anlıyacağınız görüntüsü bizi tir tir titretirdi.Bu arada annanem dedem diyorum.Annemle babam akraba evliliği yapmışlar.Annem dayısının oğluyla evlenmiş.Aramızda çatlak var mı? var olmasa bile hepimiz birer çatlak adayıyız:::)))Şaka bir yana bunu öğrenince onlara çok kızmıştım.Biz hep kardeş gözüyle baktık akrabalarımızın çocuklarına...Ama babam tekrar dünyaya gelsem seçimim anneniz olurdu derdi.Babam yıllarca Hüseyin efendinin adını taşıdı gururla.Hüseyin efendinin İstanbul'dan esinlenerek yaptırdığı ev 6 odalı,3 mutfaklı,3 banyolu,içten merdivenli,iki katlı bir ev.Hala duruyor şu anda amcam kalıyor içinde.Dede o kadar titiz ki!dolabında her şeyi ütülü,giyinmeyi çok seviyor.Şimdi evde tavuk pişer tavuğun en lezzetli yerleri çocuklara verilir.Hatırlıyorum tavuğun en lezzetli yeri olan butlarını babannem iki tane olmak üzere dedeme verirdi.Dedem ise onları deniz korsanları gibi yutuverirdi.Bana hep gırtlacığı düşerdi::))Tavuğun taşlık dedikleri yerini ise bize verilmezdi.Çirkin olursun diye bizi kandırırlardı hainler::))Çirkin olmayalım diye baya bir mücadele verdik biz kardeşler:)Annanem ile dedem hep birbirlerine hasret büyümüşler.Annanemi evlendiriyorlar,dedemde evleniyor.Dedemin 6 çocuğu,annanemin ise 5 çocuğu oluyor...

Çok uzun yazarak sizi sıkmak istemiyorum.Devamını ilerki günlerde paylaşacağım
Sevgiyle kalın:)

13 yorum:

  1. Ayyy ne kadan güzel bir hikaye. İnanki hiç sıkılmadım. Bu hikayeyi en ince ayrıntılarıyla bölüm bölüm yaz canım. Okadar merak ettimki birde o evi. Çok güzeldir eminim. Bayılırım eski evlere. Bu arada ne varmış akraba evliliği olmuşsa. Bende teyzemin oğluyla evliyim. Biz beşik kertmesiymişiz. Ben 17 yaşımda gördüm eşimi. Aşık olduk birbirimize. 1979_2010..:)) Hala beraberiz..
    Birde varsa eski resimlerden koymayı unutma..

    YanıtlaSil
  2. cok farkli bir hikaye bir cirpida okudum:)

    YanıtlaSil
  3. aaa olmadıki böleeee en heyecanlı yerde:)) devamını 4 gözle bekliyorum.iyi haftasonları

    YanıtlaSil
  4. Yaşamın her alanından seçtiğim yazıları, yazarlarının izniyle "Bloglardan Seçmeler" adlı sitemde yayınlıyorum. İzniniz olursa sizin çalışmalarınızdan seçtiklerimi de, kaynak göstererek yayınlamak istiyorum. İyi günler dileğiyle. Sabahattin Gencal

    YanıtlaSil
  5. eski insanların sabırlarını takdir etmemek mümkün değil.neler yaşamışlar... hepimize ders olmalı,yaşantımızın kıymetini anlamamız açısından.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. aaa oldumu şanslıcım şak diye..
    devamını ilerleyen günlerde değil..
    en kısa zamanda bekleriz:)
    sevgiyle mutlu kal..

    YanıtlaSil
  7. KİANA
    Teşekkür ederim canım.Beğendiğine sevindim.O kadar uzun hikayeki bu ben atlıyarak yazıyorum.Ev çok eski bir ev ama anıları çok bu evin.Resimleri paylaşacağım sizinle.Annem dayı oğlu olduğu halde geç görmüş babamı...Bilmiyorum benkide biz bir arada büyüdük hep.Kendimle kıyasladım benim hep ,ağabeyim,kardeşlerim oldu kuzenlerim.O yüzden kızdım anneme ve babama...Gönlüne sevda düşenlere diyecek bir şey yok artık.Allah muhabbetinizi artırsın canım.
    Tarçın'a ve sana sevgiler:)

    vivian
    Teşekkür ederim canım.
    Sevgiler:)

    HÜRREM TAKI
    Canım benim çok teşekkür ederim.
    Hikayeyi takip et çok enteresan şeyler var.
    Sana ve kızlara sevgiler:)

    Sabahattin Gencal
    Bloguma yaptığınız ziyaret için teşekkür ederim.Benim için her şey hakkıyla yapıldıktan sonra sorun yok...Blogunuza en kısa zamanda bende ziyarete geleceğim.
    Bende iyi günler dilerim...

    sibel
    Doğru söylüyorsun canım.En ufak sıkıntıda homurdanmaya başlıyoruz hemen.Yaşadıkları sıkıntılara göre çokta uzun yaşadılar...
    Sevgiler:)

    Noyumberry
    Canım benim en kısa zamanda yazacağım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. şanslıcım bu akraba olaylarına kafam basmıyor benim yaa hani derler ya hem amcam hem dayım vb gibi hiç anlamıyorum:(( ayy bunuda çözemedim deminden beri düşünüyom..2kez okudum :)))

    YanıtlaSil
  9. içimdeki yolculuk (funda)
    Annem dayısının oğlu ile evlenmiş.
    Çok mu karışık yazmışım:(
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Şanslı,Roman gibi ikinci bölümü bekliyorum arkadaşım.
    Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. Arkası yarın olsun bu hikaye,ne güzelde dökmüşsün hikayeyi yazıya,hiç sıkılmadım okurken,ama merak ediyorum çok açma araıy devamını hemen yaz:))

    Sevgilerini aldım kabul ettim,bizde sana öpücüklerimizi yolluyoruz,çoğul yazıyom kızımla siyam ikizi gibiyiz şimdi pcde:)))

    Bu arada miras ne oldu:)))))))))

    YanıtlaSil
  12. Kuzencim gerçekten filmlere konu olacak bir hikaye bizimkilerin hikayesi.Sen de çok güzel anlatmışsın.Düşününce insan üzülüyor,neler yaşamışlar o zamanlar,ne zorluklar çekmişler diye.Hele ki bu insanlar senin kanından canından olunca,yıllarca beraber bir yaşantı paylaşınca..Ama hayat işte..Hikayenin devamını bilsem de senin anlatımınla daha bir farklı gözle okuyorum:)Bekliyorum ben de:)Görüşürüz..Haa bu arada site tasarımın,site ismin çok hoş olmuş,hayırlı uğurlu olsun..

    YanıtlaSil
  13. sen karışık yazmamışsın canm dedim ya benim kafa basmıyo:)) aaaaa bu arada siz mosquito ile kuzen misinizz

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)