Pages

6 Haziran 2010 Pazar

MOYDA 2



İşte Hüseyin Efendinin İstanbuldan esinlenerek yaptırdığı ev...Şimdiki modernliğe göre size çok ilkel gelebilir ama içinde düşünülen detaylar akıllara zarar.O iki camda gördüğünüz perde babannemin çeyizinden.Altda gördüğünüz cam ise evde bulunan mutfaklardan sadece biri...Dedem eski Türkçeyi çok iyi yazar ve okurdu.Ama hiç bir çocuğuna öğretmemiş dolayısıyla bize de...Dedem annaneme teklifte bulunmuş zaman zaman gel üst katta sen otur alt katda ben oturayım diye...Artık bu ayrılık bitsin hep beraber olalım demiş ama annanem artık evliymiş kararlarını artık çift veriyormuş.Dedemin eşi babannem dedemden önce öldü.Annanemin eşi dedem annanemden önce öldü.Bu kadar sıkıntı ve mücadeleden sonra çok uzun süre yaşadılar.Annanem 96 yaşında vefat etti.İnanamadığım şey nedir biliyormusunuz?hep annanemin yaşlılık hastalığına yakalnıp ölebileceğini düşünürken,annanem 96 yaşında kanserden öldü.Dedemde öyle,dedem hastalandığında annanemi istedi yanına ...Getirdik!biliyormusunuz?senelerin özlemini o dönemde çıkardılar.İnanılmaz zeki insanlardı.Onlara benzemek isterdim açıkçası,ama nerede::))Çok haber izlerlerdi,iki kardeşte bu konuda birbirlerine çok benzerlerdi.Bildiğimiz ton ton annane dede değillerdi.İnce ve uzunlardı.Annanem bir kere 27 yaşındaki oğlunu kaybederek evlat acısıda görmüş.İşte o zaman pes artık diyerek,İstanbula oğlunun yanına gelmiş.Dinimizde aslında hep annanemede anlattık bunu!başkasının adına namaz kımak yoktur.Annanem hem kendi namazını kılar hemde ölmüş oğlu ve eşi için hiç aksatmadan ölene dek namaz kıldı.Son zamanlara kadar namazını dimdik ayakta kıldı.Allah kabul etsin...Karadenizde çok kıtlık dönemide yaşanmış geçmişte...Karadeniz bölgesi çok yeşillik olduğu için ot ,yaprak ne varsa pişirmişler...Mutfağı çok zengindir o nedenle...
Cefasını onlar çekmişler sefasını biz sürüyoruz.
Biz onlardan razıyız Allah onlardan razı olsunlar...
Sevgiyle kalın:)

11 yorum:

  1. Canım ne güzel bir yazı, anneanenin mekanı cennet olsun, oğlunun ve eşininde...

    YanıtlaSil
  2. Mekânları cennet olsun. Gurbet ölümden beter.

    YanıtlaSil
  3. O kadar sıkıntı çekmelerine karşın sağlıklı yaşamışlar. Onlardan öğrenmemiz gereken çok şey var. Doğal hayat, yeşil sebze, her şeye karşın sevgi...
    Ne güzel!
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Hakikaten harika bir anlatım,teşekkürler..Mekanları Cennet olsun derim ben de..

    YanıtlaSil
  5. Şanslım bitirdim beni ya, huzur içinde uyusunlar ne güzel bir anıydı bu

    YanıtlaSil
  6. ben bu postu şimdi gördüm canım kaçırmışım kusuruma bakma, mekanları cennet olsun, nur içinde yatsınlar..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Şanslı. Eve bayıldım..Ben eski evlerin hastasıyım. O perdeleri merak ettim şimdi.. Evin içini de. Allah mekanlarını cennet etsin..

    YanıtlaSil
  8. Ev harikulade... Allah mekanlarını cennet etsin.
    Ben de karadenizliyim, babaannem 90 a merdiven dayadı maşaAllah. Eskiler sağlıklı da biz de iş yok :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem bir ev.Yanlız ben anneannen ve dedenin aralarındaki akrabalığı anlayamadım.Deden zaten anneannenin kocası değilmi.Yerlerinde rahat etsinler...

    YanıtlaSil
  10. minik
    Annem ile babam akraba evliliği yapmışlar canım.Babam halasının kızıyla evlenmiş.
    Teşekür ederim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)