Pages

20 Temmuz 2010 Salı

ZOR

Teyzem arkadaşının rahatsız olduğunu duydu.Arkadaşını ziyaret etmek istedi.Bizde teyzeme ziyaret için arkadaş olduk.Teyzem sizin gibi pozitif insanlara ihtiyacı var arkadaşımın dedi.Hasta ziyareti çok önemli,bu hastalar birde yaşlıysa önemi daha da büyük.Mudanya sıcak eğer evler bahçeliyse,hemen bahçeye oturuluyor.Ziyaret ettiğimiz evde de aynı oldu.Teyzemi gördüklerinde çok sevindiler.Evde iki kişi oturuyor.Çocuklarını evlendirmişler.N.Amca kalp hastası,çok hareket edemiyor.Yoğun nefes sesleri kulakları tırmalıyor.Tırmalamadan öte nefes seslerini duydukça eriyorsunuz.Sandalyelerin üzerilerini bir kumaş ile örtmüşler,tozlanmasın diye.Evde fazla iş olmasın diye bir çok tedbir almışlar.N.Amca yavaşça ilerledi örtüyü kaldırdı,altından sandalye çıktı.Ne dedimse sandalyenin yönüne geçmeme izin vermedi.Bize o üst üste dizili sandalye yığınından sandalye çıkardı.Onların o halini görünce sandalyeye oturmaya utanıyor insan.Ama sonuçta oturduk.
F.Teyzeye kanser teşhisi koyulmuş.Ertesi gün için filim çekileceğini anlattı bize...Filim için bir gün önceden hazırlık yapıyordu.Saat aralıklarıyla ilaç içiyordu.Eşi ise ilacın ismini zehir diye adlandırıyordu.Arkasından da gülmeye çalışıyordu.F.Teyze çok ağlamıştı belli,dudakları ve gözleri şişmişti.Kendisi de çok ağladığından bahsetti bize...Kendi derdine düşmüşken birde torununa üzülüyordu.Üç yaşındaki torununu bakıyormuş hastalanmadan önce.Hastalandıktan sonra babaanneye göndermişler çocuğu.Çocuk babaanneye alışmakta güçlük çekiyormuş.İllaki alışacak ama bu durum onları çok üzüyor.Çocukları o gün onları ziyarete gelmişler ama aynı bizim gibi geri dönmüşler.Biz üç kardeş bir anlık onlara dertlerini unutturmayı başardık.Hem neşelendirdik hemde konuştuk onlarla.Kanser hastalığıyla mücadele etmek için moral çok önemli.Bizim şu anda yanında olduğumuz teyzemiz ikinci kanser hastalığından sıyırdı kendini.
Birinci etken yaşama sebebini veren ALLAH
İkinci etken moral
Üçünü etken gıda
N.Amca kalktı eve girdi.Bize asitli meyva suyu doldurmuş bardaklara.Sonra düşündüm yavaş yavaş hareket etmeleri iyidir dedim.Benim kuzenimin eşi doktor.Bana annesinden ve annanesinden bahsetti.İkisi beraber yaşıyorlarmış.Annane 99 yaşında annede yaşlı ikiside şeker hastaları.Üstelik ünsilin kullanıyorlar.Çok kavga ediyorlarmış.Ben onların arasına asla girmiyorum,kendikendilerine kavgayı bitiriyorlar,bu kavga onların tek yaşam sebepleri,şimdi biliyormusun hiç kavga etmiyorlar dedi.Çok üzülmüştüm.Bundan yola çıkarak bize iki bardak içecek koyması belkide onun için iyi idi.Asitli dedim bizim evde asitli içecek çok nadir içilir,yalnızca misafire eşlik etmek için.N.Amca bir bardak fazla doldurmuş içeceği.Karşıdan işaret etti bana!onuda iç kızım dedi...Sen zahmet edip getirmişsin ben bir kazan olsun içerim dedim.Biz kalmak istedikçe kaldırmadılar.Onlar bizi tanır gibiydiler zaten.Teyzem bizden bahsetmiş arkadaşına...Onları tanıdığımız için çok mutlu olduk...
Onlara baktığımda mutlu olduğum yön hala birbirlerine sevgiyle bakıyorlardı.Hasta olmalarına rağmen içlerinde yaşam sevinçleri devam ediyordu.Allah ömür verirse bizlerde yaşlanacağız.Yaşlılık çok zor aynı onların dedikleri gibi...

Sevgiyle kalın:)

8 yorum:

  1. Sen çok güzel kalbe sahip nadir bulunan insanlardansın Şanslı'm

    YanıtlaSil
  2. canım hem okudum ,duygulandım. Rabbim şifalar nasip etsin ve ayakta kalabilme gücü versin nasip olan yaşamlarınca,
    bir yandan düşündüm kelimeleri bu kadar güzel kullanan güzel kızım ilaki yazmalı. kalem diyelim tuş diyelim farketmez mutlaka yakınında olmalı senin .sadece blogda kalmasın kağıda da aktar, yaşamında gönlünü çelen sen ol yaşanmış hikaye tadında yazılarınla.
    Kendi adıma; güzel gönüllü, kocaman yürekli, şanslının anneciğini izlemekten okumaktan çok keyif alıyorum.
    Yaşam sana ve sevdiklerine hep ışıldasın canım benim.

    YanıtlaSil
  3. hem okudum hem ağladım ..Allah herkese yaş almayı nasip etsin ama kimseyede muhtaç etmesin ..benim babacığım 7 yıl yatalaktı anneme çok zor oldu ama şimdi onu çok arıyor ...bende çok özlüyorum ..keşke o köşede yine yatıyor olsa diye gidiyorum her gidişimde ...

    YanıtlaSil
  4. Rabbima şifalar versin teyzeye. Size de kalbiniz gibi güzel günler.

    YanıtlaSil
  5. ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ
    Teşekkür ederim stilim ne diyeceğimi bilemedim.Kızardım...
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Aaaa çok güzel kelimeler kullanmışsın canım benim.Beni öven kelimeler utandırır beni,aynı öyle oldum.Kızardım kızardım durdum.Ne yazacağımı bilemedim stil'im gibi.Keyifle okutabiliyorsam ne mutlu bana.
    Seni ve Badem'i kocaman öpüyorum.
    Sevgiler:)

    *kelebek**
    Canım benim aynısı benim babamın başınada geldi.6 ay yattı keşke böyle yatsada yattığı yerden bizi yönlendirmeye devam etse demiştik.Ama Allah bizden daha iyi biliyor.Aldı onu aramızdan.Allah babacığını nur içinde yatırsın.Doğru söylüyorsun Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin.
    Sevgiler:)

    dakikadanonce
    Amin canım.Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Gönlün kadar güzel bir hayat sürmeni dilerim şanslıcığım
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bazen düşünürüm uzun uzun ölüm olmasaydı die. doğmak ,yaşlanmak bize yazılan.rabbim şifa versin canm

    YanıtlaSil
  8. Allah şifalar versin tez zamanda teyzeye inşallah. Sevgiyle, sağlıkla kal şanslım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)