Pages

26 Nisan 2011 Salı

BİRAZ NOSTALJİ OLSUN:)


Şimdilerde bu deterjanın yerini neler aldı.Artık konsantre deterjanlar kullanılıyor.Bu kutuların kapaklarında ev,araba kuponları vardı.İşte şu kadar biriktirirsen ev ve araba senin.Bulmak ne mümkün:( Elde çiti çiti yıka as.Ne kadar rahatız şimdi...
Vücut kırgınlığı adale ağrıları için.Semtimizdeki bakkalda bile bulunurdu.Bir ceviz büyüklüğünde.Görenin psikolojisi bozulurdu.Psikolojik olarak yutamazdın zaten:(Eğer içmeyi başarabilirsen,fena terletirdi.Ömrümde belki iki tane yutmuşumdur...
Şimdiki dolaplar derin donduruculu...Nostaljik dolapların resimde gördüğünüz gibi geniş yumurtalıkları oluyordu.Bu dolaplar karlanma buzlanma yapıyordu.Bu arada buzdolabındaki karpuzda gözümden kaçmadı:))Ol sada yesek...

Bulaşıklarımızı elde yıkadığımız dönem.Toz deterjanın sıkıştırılmış  ıslak halini düşünün.Reklamda bardakların üzerinde pırıltılar oluyordu.

Reklamlarda genelde çizim kullanmışlar.Bir yemek davetini büyük bir kısmet olarak nitelendirmişler...
Çikolatalar hala evimizin neşesi olmaya devam ediyorlar:)
Bu bulaşık makinasını ben hiç görmedim...Doğmamıştım sanırım:))Bunun neresine bulaşık koyulur dedirttiriyor insana.Ama baksanıza,size bulaşığın ne olduğunu unutturur diyor:)
Coca Cola hep vardı,halada var.Küçük cam şişede.Açacakla aç,dik kafaya,gırt gırt gırt gırt:))
Çizim temel reis gibi.Böyle tıraş bıçakları vardı.Babama bakkaldan çok tıraş bıçağı aldım.Toplucada aldırmazdı.Gider tek tek alırdım.
Harley-Davinson motosikletleri...Sağlamlık,rahatlık,sürat,ve iktisat...1936 İstiklal caddesi...Sağlamlığı anlatan çizime bakın.

Şimdi her konfor var ama ne sağlık kaldı nede huzur:(

Sevgiler:)

15 yorum:

  1. Gerçekten de çocukluğuma döndüm. Benim de aklıma annemin merdaneli çamaşır makinesi, gırgır süpürgesi geldi.

    YanıtlaSil
  2. vayyy beee
    bende görmedi o bulaşık makinesini:)) güzel nostalji oldu:))

    YanıtlaSil
  3. ben merdaneli camasir makinesini hatirliyorum,ne rahatlatici donerdi degil mi?cok rahatiz cok..

    YanıtlaSil
  4. oyy canım ya ne güzel oldu eskilere dönmek, o kadarda yaşlı değiliz ama gerçekten teknoloji çok ilerlemiş,ve tabiki insanlar çok tembelleşmiş,ne olucak sonumuz bilmiyorum,en son cümlene kesinlikle katılıyorum canım,öpüyorum çok..

    YanıtlaSil
  5. çok tatlısın yaaa bayıldım.
    ama o çamaşır makinasını ben bile ne gördüm ne duydum. 50 yaşın içindeyim ve ben ilk okula giderken arçeliğin şu çamaşıları merdanelere verip elle çevrilerek sıkılanından vardı evde TV li yıllardan da hiç aklımda yer etmemiş bu reklam diğerlerinin hepsini hatırlıyorum:))

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş , eski trt yıllarını hatırladım...Benim favorim Müjde reklamıydı...Hele kadınların eski çoraplarını kapıdan pencereden atma sahnesi yokmuydu ,işte orada vuruluyordum reklama :))) Güzel bir nostalji olmuş...

    YanıtlaSil
  7. çok güzeller, ben özellikle piyale reklamını seviyorum :) nostaljinin yeri her zaman daha bir ayrı, masum, naif değil mi? kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    değerli ziyaretine çok sevindim.Güzel sözlerine çok teşekkür ediyorum.Çalışmalarında başarılar diliyorum.Görüşmek dileğiyle,sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  9. bazılarını yaşım itibariyle hatırlayamadm ama gerçkten güzel bi post olmş.eskiden ev hanımı olmak zor olsa gerek... :)

    YanıtlaSil
  10. evet pek nostaljik reklamlar.ben sadece omoyu hatırlıyor gibiyim.

    YanıtlaSil
  11. ne hoş bir şeye yer vermişsin.o eski günleri anımsattın bana.....


    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Çok nostaljik bir post olmuş o yıllara aldı götürdü beni...Teşekkürler güzel paylaşım için
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Begonvilli Ev
    Evet ya!çamaşır makinası guya...Elde yıkamaktan zordu.Evinde gır gırı olmayan yoktu.Hayal bile edemezdik bu günleri.Jetgiller dönemi bile yaşanır bu gidişle:))
    Sevgiler:)

    yaseminkale
    :))Sende mi?
    Sevgiler:)

    Çileksuyu Sibel
    :))Bak bir hatırlayan çıktı::))Haklısın çok rahatız.
    Sevgiler:)

    Meraklı Beti
    Rahatlığa çok alışmışız.Gittiğimiz yerde evimizdeki konforu arıyoruz.Tabiki teknoloji tembelleştirdi bizi.Bunların hiçbiri yokken daha sağlıklı ve mutluyduk.O zamanlar yediğimiz tereyağlar,kaymaklar,ballar kilo yapmıyordu bize.Hareket vardı çünkü.
    Jetgiller dönemine doğru gidiyoruz.
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Evet canım.O bulaşık makinası.İlginç olanda o.Neresine yerleştiriyorlarmış bulaşığı.O merdaneli çamaşır makinalarını bende biliyorum.Annem yoruluyor diye babam sıktırırdı:)))Bu arada maşallah 50 yaşların içinde hiç göstermiyorsun canım
    Sevgiler:)

    içimizdeki karnaval
    Müjde deme:))Çorap delisiyim ben.Evet o reklamlar çok hoştu:)
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    Maya'nın Cicileri
    Mkarna reklamlarını kim sevez.Kıvrak reklamları olurdu:))Süperdi.Bu arada bloguma hoş geldin...
    Bendende sevgiler:)

    emin k.
    Merhaba!
    Çok teşekkürler.Bende sizin çalışmalarınızı bekliyorum.
    Görüşmek üzere:)

    GüZeLCe
    Evet zordur mutlaka ama şunu biliyorumki daha sağlıklı bir toplum vardı...
    Sevgiler:)

    uğurböceği
    Bunlar unutamayacağımız gerçekler.Nereden nereye geldik...Bir hatırlayalım istedim.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    SMİLENA
    Dudaklarda tebessüm yaratabildiysem ne mutlu bana.
    Teşekkür ederim canım.
    Sevgiler:)

    Utku'nun annesi
    Beğendiğine sevindim canım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Yaa hepsini hatırlıyorum. Babamın muayenehanesi Harley in yanındaymış ama 1936 da.
    Bir de ECE makarnaları vardı.
    Garson ECE getir, Garson ECE getir diye de bir şarkısı vardı.
    Sabahlara DEMİRBANK hayırlı işler diler diyen saat başı sinyaliyle başlanırdı.
    ZETİNA Dikiş Makinası, Her gelin kızın Rüyası vardı sonraa..
    Sevgiler... Çivitleri, Gaz Ocağını saymadımm.

    YanıtlaSil
  15. Ali İkizkaya
    Sizin söylediklerinizin arasında zetina dikiş makinasını hatırlıyorum.Tabiki birde Demirbank...Radyolar vardı ne güzel.Şimdi kızıyorum kendime bir tanesini saklamamışım:(
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)