Pages

28 Nisan 2011 Perşembe

ÇANAĞINDA ENGİNAR!!!

Ben aslında mutfağa çok fazla girmiyorum.Evde bir iş bölümümüz vardır 3 kardeş arasında.Mutfak büyük ablama düşer.Ablam  1 ayı geçkin Orduda.Dolayısıyla mutfağa girmek farz oldu.Mutfağa girmememe rağmen yabancılıkta çekmem.Enginara ve kerevize kuzu etini çok yakıştırıyorum.Aslında ben malzemeleri yazdım ama evde ne varsa koyabilirsiniz.Mesela bezelyede koyabilirsiniz.Elinizdeki enginara göre iç hazırlayınız.

MALZEME

İstediğiniz kadar Enginar

Patates

havuç

soğan

maydanoz

Salça(Ben evde yapılmış domates püresi kullandım)

2 diş sarımsak

Kuzu eti

Sıvı yağ

Limon

Tuz

YAPILIŞI

Kuşbaşı doğranmış kuzu etini önceden kavurup hazırlayın.İnce doğranmış soğanları yağda öldürünceye kadar pişirin.Yine kuşbaşı doğranmış havuçları ilave edin.Biraz piştikten sonra kuşbaşı doğranmış patatesleri arkasından salça,sarımsak ve tuzunu ilave edin.En son eti ilave ediyoruz.Bunların hiçbiri tam pişmiş olmayacak.Kuzu eti hariç.İçi hazırladıktan sonra bir köşede bekletiniz.Enginarlar genelde soyulmuş ,kullanıma hazır alınıyor.Yıkadıktan sonra pişireceğiniz tencereye diziniz.Hazırladığınız içi enginar çanağına doldurunuz.Enginar çanağının içine su girmeyecek şekilde tencerenin içine su doldurunuz.Enginarlar kararmasın diye içine limon sıkınız.Pişirdikten sonra engirların üzerine ince doğranmış maydanozları serpiniz.

Çok yararlı bir sebzedir.

ENGİNARIN FAYDALARI

Karaciğeri korur ve karaciğerin kolay iyileşmesine yardımcı olur.Böbrek ve bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.Sindirimi kolaylaştırır.Kandaki şeker oranını ayarlar.Kolesterolü düşürür.Meme,rahim ağzı,prostat kanserlerinin önlenmesine yardımcı olur.Vücuda direnç verir.İshali keser.Ter kokusunu önler.Kalp ve damar dostudur.Zihinsel yorgunluğu giderir.Ateş düşürür .vs vs vs.....

Sevgiyle kalın:)



11 yorum:

  1. Tarif guzel elinize saglik, ablam orduda demissiniz bir kac saniye dusundum Turkiyede askere kadin aliniyormuydu diye, ya ne olacak benim bu halim.

    YanıtlaSil
  2. Enginara ve kerevize kuzu eti yakisiyor,cunku kendileri de kuzu eti kadar lezzetli.))
    Ellerine saglik canim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. çok ğüzel ğörünüyor,ellerine sağlık canım.etlisini hiç yapmamıştım...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık tatlım bende bugün dolmasını yapmıştım:) ilk niyetim bu tariftendi ama ev ahalisi dolması olsun deyince el makum:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bizimkiler yemeye karar verirse birgün bende yapacagım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. kolay bir yemekte seçmemişsin kendine mutfakla aran olmamasına rağmen süper görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. enginara bayılırım canım varya nasıl canımı çektirdin,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. tarif çok güzel bayılırım enginara

    YanıtlaSil
  9. tatlım harika görünüyor ayyy canım çekti vallahi:DD

    YanıtlaSil
  10. hazan
    Merhaba!
    Öncelikle bloguma hoşgeldiniz.:))Size olan zaman zaman hepimizin başına geliyor:(Korkulacak bir şey yok,endişe etmeyin:))
    Teşekkür ederim...

    SEVALCE LEZZETLER
    Merhaba!
    Bloguma hoş geldiniz.Sizde benim gibi enginarı çok lezzetli buluyorsunuz.Ondaki farklılığı seviyorum ben.Değişik bir lezzet.Kerevizde öyle.
    Teşekkür ederim.
    Bendende size sevgiler:)

    halime
    Teşekkür ederim canım...Kuzu etli dene...Lokum gibi oluyor:)
    Sevgiler:)

    ebruli günce
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Aaaa dolması nasıl oluyor?Bir araştırayım bakayım.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    Eylem
    Evet ya!evdeki çoğunluk sevmiyorsa zor:(
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    ! ! !{sevimlihayat
    Karışık görünmesine rağmen zor bir yemek değil aslında...Çok sevilerek tüketildi:)
    Teşekkürler.
    Sevgiyle:)

    Meraklı Beti
    O zaman enginar yapmak farz oldu sana:))
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    GÖNÜL
    Genel olarak enginar seviliyor...Süper...Çok yararlı:)
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    reyhan(türban,tesettür,eşarp bağlama)
    Teşekkür ederim canım.Valla benimde canım çekti:)))Biteli çok oldu...
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)