Pages

4 Aralık 2011 Pazar

GEREKSİZ GURURLARA YER YOK:(

İlk okul ikinci sınıftayım.Bir yaşta erken gitmişim okula...Zayıf ,miyon bir çocuğum.Çok da başarılı bir çocuk değilim.Öyle Geçer Zamanki  dizisinin Osman ı gibi.Osman öğretmen matematikten sözlü yapıyor.Gözümü kaçırıyorum ki!beni fark etmesin.Göz kaçırmaları işe yaramadı.Gönül sen kalk evladım deyiverdi.Çekingen çekingen sıramda doğruldum.Çarpım tablosundan bir soru geldi bana.Çarpım tablosunu ezberlememiştim:(Dolayısıyla bilemedim.Sorduğu soruyu bilemeyenleri cezalandırıyor.Tahtaya kaldırıp,yüzü arkadaşlarına dönecek şekilde tek ayak üzerinde durduruyordu.Ayağa kalktım.Tahtaya doğru ilerleyip tek ayak üzerinde durdum.O sırada teneffüs zili çaldı.Osman öğretmen siz burada durun cezaya devam,size teneffüse çıkmak yok dedi.Osman öğretmen gittikten sonra yanımdaki arkadaşlarımın hepsi teneffüse çıkıp bir güzel oynadı.Ben ise gururumdan tek ayak üzerinde bekliyordum.O sırada bunu başka bir şekilde anlatamayacağım çişim geldi.Oraya kıvrandım buraya kıvrandım.Bu arada tek ayak üzerinde durmaya çalışıyorum.Ara sırada dengem bozuluyor.Havada olan ayağım yere değiyordu.Okul köy okulu.Kar,yağmur yağıyor devamlı.Ayağımda lastik çizmem var.Haliyle ben daha dayanamadım çizmemin içini doldurdum.Tek ayak üzerinde devam ediyorum gururla:)))Ders zili çaldı.Herkes içeri girdi.Cezalılarda yanımda yerlerini aldılar.Osman öğretmen içeri girdi.Oturun çocuklar dedi bize...Oturacağım ama nasıl?sıraya otursam ıslak iz yapacak.Çocuklarda benimle dalga geçeceklerdi.İşekli işekli kulaklarımı çınlatıyor.Adımımı attım sıraya doğru.Çizmem dolu olduğu için ses çıkartıyordu.Sıranın tam kenarına oturuyormuş gibi yaptım ama oturmadım.Ev zili çaldı.Kırmızı annemin dokuduğu bir hırka vardı.Onu belime sardım.Bana neden hırkayı belime sardığımı soruyorlardı.Ben Osman misli rap rap yürüyordum.Ablamı gördüm.Abla bir gel,bir şey söyleyeceğim dedim.Ablama altıma kaçırdığımı anlattım.Eve dönünce ablam babamdan azar işitti.Niye kardeşine bakmıyorsun diye...O zaman öğrenmiştim ki bu dünyada gereksiz gururlara yer yoktu:(

Özgürce gülmek serbest...

Sevgiler:)

17 yorum:

  1. Gülmek şöyle dursun içim burkuldu...

    YanıtlaSil
  2. Haklısın:)
    Uğrayıp bir kontrol edeyim dedim burada mısın? Uğramışken Şanslı'ya bir oy daha yolladım:))

    YanıtlaSil
  3. olur,olağan şeyler gülecek bi durum yok bence.. ama söylediğin doğru bazen bünyeyi fazla zorluyoruz.o grur değil de biraz cesaretsizlik galiba.eskiden öğretmenlerimizi saymamız tembihlenirdi bize.şimdi çocuklar ukalalar bunu rahatlıkla dile getirirler üstelik tek ayak üstünde falan da durmazlar :)bazen öğretmenleri zorluyor bu durumlar ama bazen de oh olsun diyorum kendini bişey sanan öğretmenlere :)

    YanıtlaSil
  4. güleyim mi ağlayayım mı yani... bayılıyorum tanıdıklarımın çocukluk anılarını dinlemeye ama senin ki biraz trajikomik olmuş canım ya. şimdiki çocuklar şanslı gerçekten hele ki benim çocuğumun başına böyle bi şey gelsin yada kardeşimin o öğretmeni korkudan altına işettiren biz oluruz :)
    o göz kaçırmalar benimde hep başıma gelirdi sanki beni kaldıracağnı bilir gibi solmuş bir çiçek gibi küçülürdüm sırada ama hep ismimi duyardım. özelliklede matematik ve türkçe derslerinde...
    kesinlikle bende çok geçtim ilkokul öğretmenimden, psikopat olduğu için her sabah okula gitmemek için anneme yalvarırdım :) ki hiç işe yaramazdı

    ♥SEVGİLER♥

    YanıtlaSil
  5. Biliyormusun benimde böyle bir anım var bir çok şeyi unuttum bunu asla aklımdan çıkartamadım ıslak ama başı dik olarak eve gidişimi ve anneme olanları masumane anlatışım ertesi günü annemin öğretmene gelişi bana bu olay yüzünden neden tokat attığının sebebini soruşu hiç ama hiç aklımdan çıkmadı

    YanıtlaSil
  6. buruk bir anı.hepimizin çoçukluk anılarında küçük,küçük detaylar vardır aslında. belkide hatırlamak istemediğimiz...
    sevğiler.

    YanıtlaSil
  7. canımmmm kıyamam. ama o yaşta helal olsun çaktırmamak için sarfettiğin çabaya o yaşta çocuklar acımasız olurlar.
    Ama tersi de olabiliyor.

    Büyük oğlum geldi aklıma. ilk okul 5.ci sınıftayken dünyalar şekeri öğretmenleri tayin oldu tam tersi karakterde biri geldi sorunlu bir yavrucak vardı(aile fakir baba hasta)
    çocuk biraz sıkıldımı yada korktumu altına kaçırıyordu.
    (önceki öğretmeni onu sen bir eve git bakalım birşey lazımmı annene bir bak gel deyip yollardı o gidince de diğerlerine arkadaşlarını bu konuda korumalarını ve incitmemelerini söylemiş)
    yeni öğretmenden bir gün tırsıp altına kaçırınca öğretmen demediğini bırakmamış . bizimkilerde sınıfça yeni öğretmene tepki vermiş ve karşı çıkmışlardı ağlayarak gelip anlattığını hatırlıyorum.:(( okuldan mezun olduktan 2 yıl sonra otobüste görmüş selam bile vermemiş verseydin annecim o senin büyüğündü dedim. Oğlum da o da selam almayı haketseydi demişti.

    sanırım herkesi anılara götürdü bu yazın. öptüm seni de sarı göbişi de:)

    YanıtlaSil
  8. gülmekten hatta tebessümden bile öte içim acıdı...
    zaten ben hangi yaşta olursa olsun bir çocuk hata yaptığında arkadaşlarının veya topluluğun önünde rencide edilecek şekilde ceza verilmesini hiç doğru bulmuyorum... sevgiyle, anlayışla yaklaşmak ayrı bir de böyle ceza ve korkutma sistemli yaklaşmak ayrı... hiç hoşuma gitmiyor bu tarz davranışlar...
    ne kadar bilinçsizce davranıyor bazen insanlar...

    YanıtlaSil
  9. Ağlama günüm bugün benim.
    Yetmemiş az daha ağlayayım bari ben..
    Seviyorum seni..

    YanıtlaSil
  10. Elif'in Terazisi
    Bilirsin ara ara çocukluk anılarımı anlatıyorum.Seni üzmek istemezdim.Çok zaman geçti.Geçmişe üzülmeyi bıraktım ben.Gülmeye gelince.Rahat etmeniz için yazdım.
    Sevgiler:)

    Nedret
    Evet Şanslı oyunu almış.Teşekkür ederiz.Sanada blogunda yaşadığın karışıklık için kolay gelsin.
    Sevgiler:)

    güzel şeyler dükkanı
    Öncelikle blogumu ziyaretinizden dolayı teşekkür ederim.Olabilir cesaretsizlik,korku,gurur vs.Çocuğa öyle rencide edici cezalar verilir mi?O zaman öyleydi.Dediğin gibi şimdiki çocuklar kendilerini ifade edebiliyorlar.Etsinlerde...
    Sevgiler:)

    zuzu
    :)İçinden geldiği gibi davran zuzum...Benim öğretmen fobimde vardı:(Şimdiki çocuklar koşa koşa gidiyor okula.Benim için okula gitmek işkenceydi:((
    Sevgiler:)

    serap
    Aaaa kıyamam:(Zaten altına kaçırarak incilmişsin.Birde tokat yemişsin.Anneler,babalar,öğretmenler vs daha mı farklıydı o zamanlar?cahil demek istemiyorum.Şimdiki anneler babalar öğretmenle işbirliği yaparak sorunları aşıyorlar.
    Sevgiler:)

    halime
    Olmaz mı?
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Öğretmen,çocuk psikolojisinden anlaması lazım.Bunun eğitimini mutlaka görmeli.Aksi taktirde sorunlu insanlar yetişecek:(Hikayeni paylaştığın için teşekkür ederim canım.
    Bizde öptük seni ve Badem i...
    Sevgiler:)

    okuyan
    Katılıyorum sana canım.Sevgi her şeyin ilacı.
    Sevgiler:)

    Gülen Tezer Üstün
    Canım,kıyamam sana:(Bende seviyorum seni....

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar; başınızdan geçen hikaye bence de olağan birşey ve eminim hepimizin başından geçmiştir böyle durumlar. Eskiden öğretmenler ne kadar acımasızmış dedim içimden,istisnalar da vardır tabii.. o kadar psikolojik şiddet uygulamaları da bunun apaçık göstergesi..

    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil
  12. gönül nerdesin?
    hediyelerin sana yollanmak üzere bekliyor:))

    YanıtlaSil
  13. Ahh canım kıyamam o küçücük Gönül'e.

    Bizim zamanımızda şöyleydi böyleydi, şimdi terbiye kalmadı falan diye ahkam keseriz ya bazen, işte böyle durumlarda şimdilere gıpta etmemek mümkün değil. Bugünün çocukları böyle bir durumda kendini çok güzel ifade eder ve bu durumu yaşamazlardı. Benim de buna benzer bir anım var. Asla unutmuyorum ve hatırladıkça çoktan bu dünyadan göçüp gitmiş o ögretmenimi affetmiyorum. Yazarım belki aklıma gelmişken.

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  14. Ben de ilkokulda acı anısı olanlardan biriyim insanın içine bir oturuyor bir daha da kalkmıyor vallahi sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ahh ahh ben de dua ezberleyemez hep cezaya kalırdım din kültürü dersinide hiç sevmezdim:)) sende inatmışsın. ama diğer arkadaşlar uçmuşlar teneffüse

    YanıtlaSil
  16. pffffffffff. keske herkes bana cekse biraz :D dur sana bir olayimi anlatam. cocukken ana okulundaydim 5 6 yasinda ama cok iyi hatirlarim. sütlü cornflakes yiyorduk, bende sevmiyordum onu, icinde cikolata veya sekerli sey yok diye, kis günüydü, sümügüm akti sütün icinde, yemek istemedim, ögretmen zorluyor ye diye, yiyemedim yesem cok fena kusacam, sümügümde sütün icine döküldügünü diyemiyorum tabi.. tenefüse cikamazsin dedi. cikarim cikarim diye arsiz arsiz karsilik verdim, o zamanlarda deliydim. herkes cikti ögretmenler felan. anaokul müdüriyesi vardi, erkek gibiydi saclari yoktu gözlüklüydü bir o kaldi sinifta. kapiyi üstümüze kitledi. kapinin kulpuna asildim tekmeledim delice kapiyi, cikacam cikacam diye. sonra masalarin üstünde sandalyeler vardi hepsini yerlere firlattim, dellendim iyice. simarik bir velettim cocukken, her istedigim olacak inatim inat diyordum. kadin korktu bakti kendimede zarar verecegim, kariya kalacak suc, kapiyi acti, disari kostum hemen :D walla hic unutmam bu animi.

    ben soru bilemedim diye hoca beni bir ayak üstünde durdursa, sen yap hele bir bakam nasil oluyormus felan der dalga gecerim, tabi anama babama sikayet eder beni, babamda iyice adamin agzina eder. :D ben düz liseye gidiyordum ama fen lisesinden mezun oldum diploma üstü =) oda babamin sayesindeydi, okul müdürünü tehdit etmisti.

    hemen hemen bircok ögretmeni sevmem walla, ne kadar hayatima ögretmen girdiyse, hepsi sevmedi bir türlü beni. kimse asi cocuklari sevmiyor :( erkeklerde sevmiyor, evde kaldim :(

    YanıtlaSil
  17. Deniz
    Mahalesef eskiden öğretmenler bir çok öğrencinin öğrenim hayatına engel oldular.Şimdiki çocuklar daha bilinçli.Aileler daha çok ilgili.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    ebrulikedi
    Canım benim.Geldim geldim.Adresimi mailine gönderdim.Tekrar teşekkürler:)
    Sevgiler:)

    Çınar
    Ahkam kesmeye hiç gerek yok...Kendilerinden o kadar emin gençler yetişiyor ki!ayakları şimdiden yere sağlam basıyor.Genelde eski öğretmenler hep derin yaralar bıraktı yüreklerde.Korkuyla disiplin kurmaya çalıştılar ama sevgi kazanamadılar.Yaz sende anını canım.Paylaşmak iyi geliyor:)
    Sevgiler:)

    nrhnmrl
    Merhabalar,
    Hoşgeldiniz
    Anımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.Herkesin buna benzer anıları var sanırım.Dediğiniz gibi kalıcı oluyor sanırım:(
    Sevgiyle:)

    FunD@
    Hala o inatlık var biliyormusun?:)))
    Sevgiler:)

    Çirkin Hatun
    Canım benim hikayeni paylaştığın için teşekkür ederim.Kesinlikle senin gibi olmak lazım.Evde kaldım demek için çok küçüksün...Bak ben bile demiyorum:))))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)