Pages

11 Mayıs 2009 Pazartesi

GÜRBÜZ BEBEK

Benim uyuyup, büyüdüğüm beşik böyleymiş.Ben bu beşiği görmüştüm.Komşumuzun çocuğunu sallardım böyle bir beşikle.İlk okul birinci sınıftaydım.Beşik genelde nazar boncuklarıyla süslenirdi.Bende beşiğin ön ve arkasına nazar boncuğunu örerek yapıştırdım.
Gürbüz bebek ne kadar mutlu değilmi?Bu beşiklerde uyuyan bebekler çok mutluydu.Beşiğe takılı mavi boncuk bebek uyurken dikkati başka bir yere dağılmasın diye.Boncuk beşik sallanırken ses çıkarıyor şak şak diye bebekde ona bakarken mışıl mışıl uyuyor.
Bu benim yaptığım basit bir oya...Bebek doğmadan neler yapılırdı hepsi el emeği,göz nuru:)Yastığı,yorganı,çarşafı ,bezide şimdiki gibi hazır bez yoktu .Amerikan bezi denirdi kumaşın adına...Alınır,kesilir,dikilir isteyen çocuğun tenine batmıyacak oyalar yapardı.Annem bir sıra iğne oyası yaparmış.
Bebek kilotlarıda dikilerek hazırlanırdı.Kenarlarına yine renkli oyalar yapılırdı.
Bebek uyuyacağı zaman beşiğe yatırılır.Yine özel hazırlanan bir örtüyle sıkıca sarılır bebeğin kıpırdamasına izin verilmezdi.Çünkü elleri,kolları kendi kendinin dikkatini dağıtırdı.Boncuk sallanırken ona bakarak uykuya dalardı.(Eğ bebeğim eğ eğ eğ )
Tabi ben biraz farklı ve şirin olsun diye bezle bıraktım,aslında o zaman bebek kundağa sarılırdı.Şimdiki zamana göre farklı olan bu adetler doğrumu yanlışmı siz karar verin.Ama bebekler şimdiye göre daha mutluydu,daha sağlıklı büyüyorlardı bu kesin.Şimdiki bebeklerde gece uykusu yok.Sabaha kadar bütün aile ayakda,komşular bile uyumuyor bazen.
Bakın!Gürbüz bebek anlaşılan emeklemeye başlıyacak.Hadi gürbüz bebek ha gayret...
Büyütülmüş halini görmek için resimin üzerini tıklayınız.
Sevgi ve sağlıkla kalın.

19 yorum:

  1. ne kadar güzel ifade etmişsin evet şimdi hastanelerden eksik olamıyor anneler.en basiti artık anne sütüyle beslemiyorlar hazır mama..çok güzel olmuşş eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ne güzel anlatmışsın böyle:))
    hem ne kadar güzel yapmışsın hepsini sanki gerçek gibi
    yaa yeniden çocuk olup evcilik oynamak geldi içimden.
    keşke hiç büyümeseydik ne güzeldi çocuk olmak

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel anlatmışsın :) bir anda çocuk olmak geldi içimde. Benim hiç böyle beşiğim olmadı.
    Eskiden hazır bez yoktu. bezle bağlalardı.
    Emzik de çok şeker

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir nostalji yaşattınız:)Yazılarınızı zevkle okumaya devam ediyorum.Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  5. cok tatli bir anlatimla orgu bebegi besigi ile bize sundun. Cok tesekkur ediyorum... Ozen, itina ve detayli calismalarini takip etmek bize de ayri bir hosluk katiyor... Devamini bekliyorum... Kucak dolusu selamlar ve sevgiler,medinem

    YanıtlaSil
  6. Çok çok güzel olmuş. Hepimizin çocukluğu geldi sanırım yazdıklarınla akklımıza. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. canım cok güzel olmuş okurken benı alıp uzaklara götürdü.tıngır mıngır . sarı ve kırmızı tülbentlerde orterlerdı ben öyle hatırlıyorum. cok hoş olmuş bayıdım sevgiler ellerine saglık cnm.öptümmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  8. Cansudere haklısın tülbentde örterlerdi.Bütün detayları anlatamadım.Sıkmayayım diye.Teşekkürler:)Öptüm.

    YanıtlaSil
  9. hakikaten gürbüz olmuş canım sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Yine her ayrıntıyı titizlikle düşünerek bir ürün ortaya çıkarmışsın.Beşiği,iğne oyaları,emziği ile bu bebeğin her ayrıntısı çok güzel olmuş.Ellerine,emeğine sağlık.Tasarımlarının sıkı takipçisiyiz:)

    YanıtlaSil
  11. benim de demirden bir beşiğim vardı haırlıyorum. bebek de beşik de cok hoş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Emziğine kadar her şeyi özenle hazırlamışsın. Çok güzel olmuş, eline emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. inşallah tekrar antalyayı birgezme imkanınız olur bebek için herkes okadar güzel yorum yazmışki benim yorumuma söz bırakmamışlar
    sevgiyle kal....**kelebek**

    YanıtlaSil
  14. Çok şirin, bayıldım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. ay inanmıyorum .süper bişey olmuş.bayıldım.hele o bezine,emziğine.herşeyi en ince detayına kadar yapmışsın arkadaşım.emeğine yüreğine sağlık.çok öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  16. beşikte ,bebekte çok hoş,ninni gibi anlatım olmuş,beşik alıp boyamak geldi içiden ve yapıcam da,sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Ay yerim ben bunu. Bezi ve emziği bile var. Çok ayrıntı bir çalışma. Eline sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. e bebeğim eee ebebeğim eee süperrrrrrrr
    yaratıcılık mükemmel.

    YanıtlaSil
  19. ya ama buda çok güzelll
    tam bir gürbüzzzz

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)