Pages

16 Mayıs 2009 Cumartesi

ETİMEK TATLISI

MALZEMELER
2 paket tuzsuz etimek.
2 paket krem şanti
(Şerbeti için)
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
(Tavuk göğsü için)
1 tane yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
1,5 yemek kaşığı nişasta
1 kg süt
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
YAPILIŞI
Etimekleri bir tepsiye dizelim.Ben ayrı ayrı çalıştım.Yanyana dizip sonradanda kesebilirsiniz.2 bardak şeker sararana kadar kavrulacak.Sarardıkdan sonra 2 barak su koyup kaynatılacak.Sonra bu şerbet etimeklerin üzerine kaşık yardımı ile dökülecek.Sonrasında tavuk göğsü yapılacak.Bunun için yumurta sarısı bir kasede iyice çırpılacak.Şeker haricinde bütün malzemeler koyulaşıncaya kadar ateşin üzerinde pişirilecek.Dibine almasın diye devamlı karıştırılacak.İnmesine yakın şekeri katılacak.Mikser yardımıyla inceltilecek.
Sonrasında bu karışımda etimeklerin üzerine dökülecek.Sonra krem şanti yapılacak.Ben krem şaniyi yaparken sade kullandım.Rengini biraz değiştirmek için buzluğumda vişne vardı.10 tane içine vişne koydum,bu çilekde olabilir,sadede yapabilirsiniz.Krem şantiyide hazırladıkdan sonra etimeklerin üzerine dökülecek.İsteğe bağlıda nasıl isterseniz o şekilde süsleyebilirsiniz.Ben üzerine 2 şer tanede vişne koyarak tatlımı tamamladım.
Servis yaptığım kişiler çok beğendi.Hatta birer tane yetmedi 2.leride yendi.
Not:Şekerin kavrulması çok önemli bütün lezzeti şekerin kavrulmasında:)
Denemenizi tavsiye ederim.Afiyet olsun!
Hepinize hayırlı hafta sonları.
Sevgiler.

10 yorum:

  1. Eline sağlık,ben de çok yapardım..Üstüne çikolata sosu ve irmik tatlısı da koyuyordum..Tekrardan eline sağlık..Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. mehbup teşekür ederim.
    Her şekil olabilir.
    Bende deneyeyim irmikli ve soslu.
    Hayırlı hafta sonları

    YanıtlaSil
  3. çok güzel oluyor gerçekten bu tatlı bende yapıyorum, eline sağlık şeker :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık canım.etimek talısının portakallısını yaptım bende.yayınlayacagım yakında.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık, acayip canım çekti..

    YanıtlaSil
  6. tam benlik bir tatlıymış
    kesin yapacağım:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Hem hafif,hem lezzetli görünüyor.Buzdolabından çıkarıp soğuk soğuk yemek,yazın bu sıcaklarında nefis olur.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. İştahım açıldı. Çok güzel gözüküyor burdan.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Tatlı börek işlerine bayılırım.Buda leziz görünüyor.Bir yerim şişecek:)
    sağol varol emi.

    YanıtlaSil
  10. afacanvelet hoşgeldin bloguma..
    Her zaman beklerim.
    Tatlı sevmeyen varmı?
    Sende sağol.
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)