Pages

10 Ağustos 2010 Salı

İŞTE GELDİ RAMAZAN

Zaman ne çabuk geçiyor.İşte yeni bir Ramazan ayı daha geldi.Bu günleri gösteren Allah'a şükürler olsun diyelim.İlk savura bu sabah kalkacağız inşallah.Bu sıcak günlerde Allah hepimize sabır versin.Dışarıda çok işi olmayanlar fazla dışarı çıkmasın değil mi?özelliklede yaşlılar.Doktor tarafından oruç tutamazsın denilen kişilerde fazla inat etmesin bence,bu yüzden annem ölümden döndü bir kere.5-6 yaşlarında Ordu'da bir köydeydim diyeyim.Elektrik yoktu.Evde gaz lambası yanıyordu.Misafir geldiği zaman tüpe takılan bir aparat vardı.Onu takıyorduk ,daha çok aydınlık sağlıyorduk.Bu aydınlığı sağlayan şeyin adınada lüks lamba denirdi.Dedem ise buna löküs lamba derdi.Uzun süre ben de ona löküs lamba dedim::))Yeşil renkte cipler vardı o zamanlar.Sağında solunda oturaklar var,tutma yeri yoktu.Yollar bozuk.Biz çocukları bir gülme kriz alırdı sormayın.Oturuyormuyduk ayaktamı gidiyorduk belli değil.Kıkır kıkır merkeze ulaşıyorduk.Pazartesi günleri merkezde pazar olurdu.Ciplerde haftada bir pazartesi günleri sefer yapardı.Eğer biz çocuklardan biri hasta olursa babam bizi atla merkeze götürürdü.Bildiğimiz dıgıdık dıgıdık::))At arabası değil.Atın üzerine semeri atar dört nala...Ben küçüktüm o zamanlar ama benden büyük olan ablam çok güzel ata binerdi.Semersiz.O zamanlar Ramazan aylarında oruç tutamazdık tabiki.Ama çok hevesliydik kalkıp annem ve babamla yemek yerdik.Darıcadaki davulcuları bilmiyorum ama İstanbul daki davulcular davula yalnızca vuruyorlar.Hiç bir name yok.Bizim köyde hem çalar hem söylerdi davulcu.Her geldiğinde hediye olarak yumurta alırdı bizlerden.Bizim tavuklar gece gündüz çıkmazlardı kümesten::))Davulcunun söylediği sözlerden biride şöyleydi.
İşte geldim kapınıza.
Selam verdim yapınıza.(Eğer yumurta vermezseniz)devam ederdi.
İşte geldim kapınıza.
Da da gelmem kapınıza (der ve küserdi)dahada davos a gelmem misali::))



Hepinize hayırlı ramazanlar.

Sevgiyle kalın:)

16 yorum:

  1. allah yardımcımız olsun canım. hayırlı ramazanlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ramazan ayımızı doya doya yaşayalım. Hayırlı Ramazanlar. Her şeye kadir olan yüce Mevlam bizleri doğru yoldan, sevdiklerimizden ayırmasın. Hayırlı ve bereketli Ramazanlar geçirmemiz dileklerimle.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    İşte Ramazan ayının güzelliklerinden biri de budur. Sahura kalmak, iftar etmek, teravihe gitmek, davulcuyu seyretmek...

    Bu güzel ayın güzelliklerini kaleme alarak bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    Ramazan ayının fazileti ve bereketi de bir ayrı konu.

    Bizleri Ramazan-ı Şerif'e ulaştıran ve kavuşturan Alemlerin Rabb'i Celle Celallahu'ya sonsuz hamd ve senalar olsun.

    Hayırlı, bereketli bir Ramazan dilerim. Cenab-ı Allah'ın bu mübarek ayda; yaptığımız ve yapacağımız tüm hayır ve hasenatlar ile oruçlarımızı, ibadetlerimizi ve dualarımızı indinde makbul ve kabul buyursun inşallah!

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Ramazanlar...Dualarınızın ve tövbelerinizin kabul olduğu günler olsun sizin için...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Şanslı,

    Bloğuma yaptığınız ziyarete ve yazdıklarımızı daha bir anlamlı kılan ve değer katan o güzel, samimi ve içten yorumunuza çok teşekkür ederim.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  6. Ramazan gelince hep eski anilar gelir akla degil mi? Hayirli ramazanlar diliyorum hepinize... Guzel gecen bir tatilden sonra tekrar blog aleminde bulusmak hem guzel hem de tuhaf :) Sevgiler, gelin hanim Medinem hehehe

    YanıtlaSil
  7. eskiden ramazanlar diycem ama cok mu yaslıydın dicekler =) ama cidden eskiden bir başkaydı daha maneviyat kokuyordu. neyse ki bu yılı da gördük şükürler olsun hayırlı ramazanlar canım

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı Ramazanlar canım, Allah mubarek gecelerimizi nurla huzurla doldursun. Bedenimize sabır, ruhumuza iman gücü versin, sevgiyle sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  9. Hayirli Ramazanlar canim...

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı ramazanlar pisiciğime

    YanıtlaSil
  11. Canım hakkıyla yaşayalım inşallah. Senin de ramazanın hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  12. canım güldürdün beni yaa ben buraya daha da hep gelenlerden olacağım işte bu yüzden ,bayılıyorum yazılarını löküs lambayı bizmklerde kullanırdı karanlık gecelerin şövalyesi gibi orta yerde:)))

    sana da hayırlı ramazanlar canım .

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı Ramazanlar Şanslıcım.

    YanıtlaSil
  14. “Bloglardan Seçmeler” sitesinin daha etkili ve yararlı olabilmesi için görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
    İyi günler dileğiyle.
    Sabahattin Gencal

    YanıtlaSil
  15. Canım benim küçük yerlerde ramazan daha keyifli geçiyor haklısın :) Ben de Erzurum'daki ramazanları unutamam. Aynı tadı bulamasam da yine de çok severim ramazanı. Allah yardım ediyor sen yeter ki niyetlen :) O'nun emriyle aç kalmak O'nun nmetleriyle doymak kadar güzeldir diyorum. Hepimize hayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)