Pages

4 Ağustos 2010 Çarşamba

BORANİ

Uzun süredir yemek tarifi vermediğimi fark etmiş durumdayım.Boraninin yapılışı çok basit aslında ama bunu tutturabilen çok az.Yumurtayı çok severim, en çokta yağda sade yapılanı seviyorum.Ne alakası var dediğinizi duyar gibiyim ama yağda tereyağlı yumurta,üzeri nede dut pekmezi dök misssssssssss:)Ne alaka demeyin bir deneyin.Ben denemeden ıyyyyy diyenlerden değilim.Tadına bakar öyle karar veririm.Elle yemek yemem aslında ama bazı yiyecekler vardır ki çatalla yemek yasaktır.Yağda yumurtada böyle bir şeydir.Bir parça ekmeği koparırsınız baş parmakla işaret parmağının arasına alır tencerenin dibine bir hamle yapıp yumurtanın yarısı yerde,yarısı gökte,yarısı ağzınızda keyfi burada işte...Bilmiyorum belki ağıza üçte biri geldiği için lezzetlidir::))Benim çocuklukluğumda karadenizde katı yumurtaya holla denirdi.Hala diyen varmı bilmiyorum...Çocukken katı yumurtanın sarısını yutarken çok zorluk çekerdim.Öhü öhö derken derken biterdi yumurta..Benim sofradan kalkmam saatler alırdı...Şanslı çok sever yumurtanın sarısını ama fazla vermiyorum kilo yapıyor ona.Sebzeli yumurtaya ne dersiniz?Sebzeleri pişirir,kıracağınız yerlere kaşıkla oyuk açıp lık diye indiriverirsiniz yumurtayı...Ben boraninin tarifini verecektim değil mi?
Karadenizde yapılan yöresel bir yemek
1yumurtadan bile yapabilirsiniz.Malzemeyi daha az tutarak.
MALZEME
5 yumurta
1Su bardağı süt
1yemek kaşığı dolusu mısır unu yada buğday unu
1 şeker kaşığı tereyağı.
2 yemek kaşığı sıvı yağ.
100 gr beyaz peynir.
Yeterince tuz.
YAPILIŞI
Derince bir kabın içerisine 5 yumurtayı,1 su bardağı süt,unu,sıvı yağ,peynir,tuzu koyup mikserle çırpın.Geniş tabanlı bir tencereyi kızdırıp içinde tereyağın erimesini bekleyin.Karışımı tencerenin içine boşaltın.Ateşi en kısık ayarda açıp tencerenin kapağını kapatın.Borani tencerede ağır ağır pişecek.Bir kek gibi şişecektir.Tabaklara koyarken şişkinliği iniyor.Size birde sır.Dibi süper oluyor.Şiiiiiiiiiiit::))

Sevgiyle kalın:)

10 yorum:

  1. Canım yaaaa...Yumurta yeme tarifine bayıldım burda. Olsa da yesek dedim hani. Biz Boraniyi sebze kavurmalarına deriz. Ispanak boranisi falan...İlk kez duydum bu tarifi. Evde de mısır unu vardı hazırda. Deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka denemek istiyorum,malzemeler tam benlik,ayrica degisik tariflere ihtiyac oluyor bazen,Boraniyi duymustum ama ne oldugunu tam bilmiyordum,tesekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Karadenizli olmama ragmen bu tarifi ilk defa duyuyorum.:) Cok lezzetli görünüyor!

    YanıtlaSil
  4. Borani adını duyunca bende sebze var dedim ama farklı bir tarif bende deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. Hiç denemedim,ama artık deneyeceğim,ellerine sağlık,paylaştığın için ikinci kez teşekkürlerrrr..Sevgilerrrrr.....

    YanıtlaSil
  6. annemde borani diye ıspanaklı yoğurtlu bi şey yapar bize. desene kandırılmışız :))

    YanıtlaSil
  7. Hayal Arkadaşlarım
    Olabilir canım.Bazen karşılaşıyorum böyle adlar aynı,yiyecekler farklı.Dene gerçekten çok güzel oluyor.Denersen sonucu bildir.
    Sevgiler:)

    Bir Terazi Kizi...
    Dene canım benim.Çok pratik.
    Sevgiler:)

    BirSen
    Bilmiyorum Ordu da yapılan bir yemek.Genelde sabah kahvaltılarında yapılır.
    Sevgiler:)

    Fuat Gencal
    Teşekkür ederim

    annemineli
    Ben teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    Burcu
    Canım olurmu isimler aynı yemekler farklı olabilir.Yörelere göre değişiyor bazen.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. her yörenin boranisi farklı galiba buda değişik bir tarif eline sağlık ayrıca bayılırım yeni tatlar denemeye yapacağım .Bende bloguma sokak hayvanlarına bir kap su kampanyasının afişini koymak istiyorum siz nasıl yaptınız yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  9. Bende ismini duymuştum fakat şimdi deneyeceğim.Kızım yumurta yemiyor belki borani ona yedirebilir ne dersiniz.
    Ben bi de kuymak çok severim onunda böyle dibi tutar:)))))

    YanıtlaSil
  10. bende karadenize ait olduğunu bilmiyordum bizim evde adı peynirli omlet:))) ben beyaz koyuyordum bir de mısır unuyla deneyeyim ,harikasın teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)