Pages

30 Temmuz 2011 Cumartesi

KISIR


KISIR
MALZEME
2 su bardağı köftelik bulgur.
Yarım demet yeşil soğan.
Yarım demet maydanoz.
10 yaprak kadar yaş nane
İstediğiniz kadar,acılı kırmızı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası.
İki avuç birleşimi nar ekşisi
İstediğiniz kadar tuz.
Sıvı yağ (Çok az zeytin yağda koyabilirsiniz)
YAPILIŞI
2 bardak bulguru seçip ıslatın.Bu ıslatma kaynar suyla da olabilir,soğuk suyla da.10 dakika beklettikten sonra.İçine salça ve tuzu koyarak yoğurun.Arasıra etrafa çaktırmadan tadına bakarak pişip pişmediğini kontrol edin.Eğer etraftakiler farkına vardıysa.Bir sus payıda ona verin:))Ömrünün sonuna kadar susacaktır emin olun.Elinizi yanyana getirin.Bir kişinin yardımını isteyin.İki avucunuzun birleşimi dolusu:))nar ekşisini kısıra boca edin.Kıyılmış taze soğan,maydanoz ve naneyi de kısıra ilave edin.En son olarakta sıvı yağı ilave edin.Bunu elinizle iyice karıştırın.Kısır kuru olmasın.Yağı o şekilde kullanın.Hayatınızda böyle bir kısır yemediniz:)

Afiyet şeker olsun.

ORDU'dan Sevgiler:)

11 yorum:

  1. Bugün aklimdaydi ama yapmadim,sende öyle güzel anlatmissinki cok hosuma gitti,gerci biz Ankara`lilar nar eksisi kullanmiyoruz ve bol sebze ekliyoruz,yada ben sadece öyle gördüm! (domates,marul ve salatalik)

    Eline saglik,cok nefis görünüyor,kisirin her cesidine varim diyenlerdenim,sevgiler Ordu'ya...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım cok güzel duruyor

    YanıtlaSil
  3. Bir Terazi Kizi...
    Benim İskendurunlu yengem var.Bilirsin o taraf bulgurun uzmanı ve salatalık,domates,marul koymazlar içine.Ben yengemden öğrendim.Nar ekşisi ise marketlerde satılıyor.Bir bu şekilde denemeni tavsiye edeceğim canım.Ama doğrusunu söylemek lazımsa bende kısırın her türüne varım.Farklıda olsa hepsi arı bir lezzet.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan
    Teşekkürler canım.
    Sevgiler:)

    Begonvilli Ev
    Aslında gönlüm ister ki!kısırı şuradan size bir servis yapsam.Sizide hiç uğraştırmasam.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Sus payı isterim, yoksa bloglar alemine anlatırım:)

    YanıtlaSil
  5. Canim benim nar eksisini bende buraya geldigimde Hatay'lilardan ögrendim,yani taddim,onuda seviyorum ama insan nasil alistiysa öyle gidiyor,fakat onlarin kisirinada hastayim dogrusu,essiz bir tad,ben cocuklar sebzede yesin diye bizim usül alistirdim:))

    YanıtlaSil
  6. Canım, yemiş kadar oldum. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  7. ennfes görünüyor canımm:))ellerine sağlık...

    bende kısırın her türlüsüne bayılırım...

    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım afiyet olsun yarasın, hayırlı ramazanlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Elif'in Terazisi
    Ha ha hay:))Yandım:))
    Sevgiler:)

    GÜLSÜM
    Bloguma hoş geldiniz.Şu anda aynı durumdayız.Olsada yesek:))
    Sevgiler:)

    Bir Terazi Kizi...
    Bir çok çeşidi var aslında...Tadı yakalamak önemli.Benim bir akrabam da kısıra köri koyuyor.O da süper oluyor.Aslında çocuklar için sebzeli çok iyi.Ah anneler her şeyi düşünürler.
    Sevgiler canım:)

    Blogger Begonvilli Ev
    :)Tekrar teşekkürler...

    bir tutam kekik
    Teşekkür ederim canım.
    Sevgiler:)

    MARİFETANE
    Teşekkür ederim canım.
    Sanada iyi ramazanlar:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)