Pages

17 Aralık 2010 Cuma

DEMİRCİİİİİİİİİİİ

Ne güzel durmuş değil mi?gökyüzünde.Öyle güzel durduğuna bakmayın.Ben örgü şişimide taksam bu çatıya yine güzel duracak.Keramet gökyüzünde çünkü...Bu eski bir TV anteni.Hatırlayanlarınız mutlaka olmuştur.Olmadıysa neden?siz benden küçük müsünüz yoksa?Bu gördüğünüz anteni kıskanmamak elde değil.Hem hiç bir işe yaramaz hemde Allahın en güzel nimetlerinden o faydalanır.Bütün gün bencil bencil güzelim mavi gökyüzünü seyreder.Kuşlarla dans edip akşama kadar şakır.Yeryüzünün en temiz suyuyla da duş alır.Onu oraya öyle sağlam yerleştirmişlerdir ki yağmur,kar,fırtına onun umrunda değildir.Bina yıkılsa o önemli bir bayrak gibi çatıda sapasağlam yerinde durmaktadır.İnsanoğlu onu kağıt üzerinde değil diliyle sigortalamıştır.Dil deyip geçmeyin çok önemlidir bu...Akşam üstü 6 gibi Tv açılıyor.Yarımda kapanıyor.6,5 saat TV izleyeceğiz burnumuzdan getiriyor bu gökyüzü şeytanı.Birde tek kanal.Zaten çok kanal olsa millet sinirinden çatlar valla bu antenle...Bir kanalla baş edemiyor.Haberlerden sonra DALLAS başlar.Babam radyosunu alıp maç dinlemeye çekilirdi.Bize bırakırdı televizyonu.Zaten babamla beraber izleyeceğimiz bir dizide değildi.Hatta şu anada her dizide gördüğümüz öpüşme sahneleri çıktığında birbirimizden utanır gözlerimizi kapardık.O sahnenin bittiğini konuşmalardan anlar izlemeye devam ederdik.Biz hep beraber DALLAS'a odaklanmışken bize naz yapmaya başlar bu anten...Tam Pem evi terk edecekken oldu mu? şimdi ya!Karıncalanmalar başladı.Şimdiki zaman olsa tamam.Her karıncalanmaya bir bitkisel ürün tavsiye ediyoruz.Ama zaman farklı.Bitkisel ürünlerde moda değil o zaman.Millet sana yağ,şeker vs kuyruklarındayken bitkisel yağları nerede bulacak.Tek bir çözüm var.Babam evet babam.Hemen babaya gidiyoruz işte böyle böyle.Babam antenin başında.Babama kadarda üç kişi yollarda kulaktan kulağa oynar gibi.Babam bağrıyor oldu mu?.Olmadıııııı...şimdiiii...yok yok...heh tamam baba öyle kalsın...Babam iki paçavra bağlayıp onu sabitliyor.İçeri gelmeden yine bozuluyor...Babam yine antenin başına.Tüh gördün mü? şimdi ya!Pem gece yarısı bu saatte nereye gider?Babi peşinden gitmiş midir? acaba.Tamda yerinde bozuldu bu anten yaaaaa...Anten yüzünden özet seyreder gibi izliyoruz artık DALLAS'ı...Pem'in ne olduğunu anlamadan Lusinin sorunları çıkıyor ortaya.Ceyar zaten bizim antenden beter.Soluk aldırmıyor millete.Sorun sorun üzerine ne oluyorlarla biz 7 kişi anten peşinde.Babam elini bıraktığı an TV bozuluyor.Bazen derdim ki buraya yarım kilo et alıp bağlayalım.Bu ne ya...Babam bize bir iyilik yapsa da dizi bitene kadar tutsa şu anteni diye içimden geçmiyor değildim.Oysaki piyasanın en iyi antenlerinden almıştı babam.Şimdi olsa onu demirciye satar onurunu zedelerdim........

Sevgiyle kalın.
Cumanız mübarek olsun...

8 yorum:

  1. "Şimdi olsa onu demirciye satar onurunu zedelerdim........ " şahane bir söylem...

    YanıtlaSil
  2. :))ben annemlerin köle isaurayı izlediklerini hatırlıyorum hayal meyal:)yazın çok eğlenceliydi:))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Televizyon anteni ile ilgili nostalji yazı dizininiz çok güzeldi. Büyük bir keifle ve zevk alarak ve de o günleri yad ederek okudum. Bizlerde aynı sizin çektiğiniz sıkıntıları çekerdik.

    Yıl 1972 Almanya'dan getirdiğimiz televizyonu iki katlı evin çatısına 15 metre uzunluğunda bir direğe diktiğimiz VHF anten ile yayın almaya çaışmıştık ama net bir yayın elde edememiştik. Daha sonraki seneler biraz biraz yayınları alabilmeyi başarmıştık.

    Bizleri 1970'li yıllara götüren bu güzel anlatınız için çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun!

    YanıtlaSil
  4. Gönülçelen,
    Çok büyük bir keyifle okudum yazını,Dallası,hayal-meyal hatırlıyorum sanırım 5yada6 yaşlarındaydım ama Hayat Ağacı tam benim ortaokul dönemlerimdeydi,Sam ve Kayl için çok beklettim bababmı dam tepelerinde,aklıma geldi şimdi okuyunca duygulandım.Ne eziyet çektirmiştim babacığıma:)söylene söylene çıkardı yazık,
    _biraz sağa,
    _olmadııı dahaa inme,azıcık sol,
    _kız gelcem şimdi aşağı,olmadı çay bardağımı alıp çıkayım bari:)
    ah!ne güzel günlerdi.
    Bazen diyorum keşke teknoloji ilerlemeseydi,ben hem babamın dizinde uyusaydım,onunla izleseydim tv'yi...
    Büyüdükya,anne oldukya,çoğu şeyde büyüdü:(
    Bide unutmadan,evin kumandası bendim,ses aç,ses kapa,trt1,trt2 vs.


    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. canımsın sen canım nasıl güldürdün beni şu saatte. kim yaşamadıki bu anları hala pek çok evin ve bizim çatının üzerinde duruyor biliyormusun:))) ama çıkıp çevirme filan yok artık tabiiki.

    şu et alıp takalım lafına öldüm:)))))

    sen çok yaşa çoookkkk çok
    öptüm kocaman

    YanıtlaSil
  6. Bir gelenekti antenle bir zamanlar cebelleşmek bizdede aynı durumlar yaşanırdı :))
    ne güzeldi o günler ........

    YanıtlaSil
  7. heh hee,saltanatı bitti :)

    YanıtlaSil
  8. reyhane
    ::))Teşekkür ederim canım:)
    Sevgiler:)

    kedicibasi
    ::))Köle isaura mı?canım ya seni eğlendiriyordu demek.Benide jaws çok eğlendiriyordu.Oyunculuk iyi olmayınca gülüç oluyorlar öyle::))
    Sevgiler:)

    Recep Altun
    Merhaba!
    Beğendiğinize sevindim.Öyle herkeste çatıya koyamıyordu antenini.Genelde balkonlarda olurdu.Oda hiç hoş durmazdı.Görüntü kirliliği yaşatırdı bize.Teşekkür ederim.
    Saygılarımla...

    SEVGİLERİMLE
    Canım benim keyifle okumana sevindim.Kendime bir konu seçtiğimde.Hep kısa kesmeye çalışıyorum sıkmamak adına.Ama o kadar çok şey varki anlatacak en kısası bu kadar oluyor sanırım.Benimde Dallas çocukluk yıllarıma geliyordu.Ama tek kanal olduğu için ne varsa seyrediyorduk.O dönemde anten yüzünden çok yoruldu babalar.Ah teknoloji bütün değerlerimizi aldı götürdü elimizden:(
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Evin çatısında demek::))Oda orada nostalji takılsın.Havası sönmüş nasıl olsa::))Evet babam elini çektiği an görüntü bozuluyordu.Eti düşünmemek elde değildi::))
    Sevgiler:)

    Yıldız
    Evet çok uğraştırdı o dönem evin babalarını::))Tabiki güzeldi.Şimdi rahatlığa alıştık.Tv yi açmak bile zor geliyor.
    Sevgiler:)

    ebruli günce
    ::))Ne günlerdi.Teşekkürler canım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)