Pages

10 Aralık 2010 Cuma

EY İNSAN!!!

Burası Darıca,gece yarısından beri bir kış kıyamet.Hadi hayırlısı diyelim.Oysa dün ne güzeldi hava,günlük güneşlikti.Ne yapalım Allah'tan gelenin her zaman başımızın üzerinde yeri var.Ben biraz bugün size dünden bahsetmek istiyorum.Dün biz üç kız kardeş GYTE deydik.Burası neresi?Burası Gebze'de bir üniversite.Bizim burada olma sebebimiz ise,Cemalnur Sarkut hocanın konferansı vardı.Ağzımızın içine kadar gelmiş kaçırılır mı?Buda 2010 a ait son konferansıymış.Salon dolmadan herkesten önce geldi.Kendi nede insana da saygısı ne kadar büyük dedim kendi kendime.
Cemalnur Sarkut kimdir?
3 Kasım 1952 İstanbul doğumludur.
Hayatını hep eğitim alarak geçirmiştir.
Devlet mimarlık mühendislik Akademisi Kimya Fakültesini bitirmiştir.
Mesnevi ve Kuran üzerinde uzun yıllar çalışmaları olmuştur.
Afrika kökenlidir.
Genç yaştaki evladını kaybederek evlat acısı çekmiştir.
Türk kadınları kültür deneği İstanbul başkanıdır.
Benim için o bir hiçtir deyin.Diyen biridir.
Bu kadarla bitmiyor tabiki;ama ben sizi fazla uzun yazarak sıkmak istemiyorum.
İlk önce bu tür etkinliklerinden dolayı GYTE ye minnettarım.Bizi ismini hatırlamadığım bir DOÇ.karşıladı kapıda.Hoş geldiniz dedi.Kısa bir sohbetten sonra yerimizi aldık salonda.İlk önce öğrenci arkadaşlarımızdan biri ufak bir konuşma yaptı.Daha sonrasında Doç. bayan Cemalnur Sarkut kimdir anlattı.Peşindende Sevgili hocamızı kürsüye davet etti.Cemalnur Sarkut hocamız,ben kimim ki;ben neyim ki!ben bir hiçim diyerek başladı konuşmasına.Peşinden Tasavvufa değindi.
Muharrem ayında olduğumuzdan,bu ayın öneminden Peygamberlerin bu ayda önemli hadiseler yaşadığından.Örnek;Nuh'un tufanının bu ayda olduğundan.
İslam,farklılıklara hürmet demektir.
Edep,her yerde Allah'ı seyretmek,görmek demektir.
Mesnevi;Kuran'ın açıklaması.
Aşk;İki kişinin yanyana gelip,bir noktaya bakmasıdır.
Müslümanlık;Teslimiyet demek.
Mevlana hz'den bahsetti.
Şems;Güneştir.
Mevlana;Ölümü daima kabul eder.
Nefis;kadını temsil eder.Akıl;erkeği.
Hak benden memnun mu? düşüncesi tasavvuf gözlüğünü takmaktır.
İbadetlerin en yücesi namazdır.
Sabah namazı;Sırrımızın namazı,
Öğlen namazı;Tam ruhun namazı.
İlkindi namazı;Gönül namazı.
Akşam namazı;Nefis namazı
Yatsı namazı;Bütün huylarımızı secde eder.
Bir insanı vs seveceğiz.Kalbimizde yer etmeyeceğiz.Yani taparcasına sevmeyeceğiz.
Daha bir çok şey var anlattığı dediğim gibi sıkıcı olmayayım.Güler yüzlü,alçak gönüllü.Anlattıkça anlatıyor.Hiç bıkıp usanmadan.Ben giderken fotoğraf makinamı unutmuşum.Ceple çektim ama pek net çıkmamış.O nedenle yayınlamadım.En son plaket verildi.Bizde Boy-24 en 15,5 cm olan kitabını tam 15 liraya aldık.Sayfa,561 sayfa...Hizmet uğruna bedava.Kitap üsteki kitap.Birde imzallatık sağ olsun kırmadı bizi.Şimdi büyük ablam başladı okumaya sırayla okuyacağız inşallah.
Arabaya bindik geri geliyoruz.Şöyle dedi böyle dedi derken.Abam orada bir şey unuttu.Harf alayım dedi.Güle oynaya neşe içinde eve geldik.Kulaklarda pas kalmadı.


Sevgiyle kalın:)

Görsel-GÖNÜL ÇELEN

10 yorum:

  1. Ahhh sabah namazları.. Huzurun ilk kaynağı. Hamdü senalar olsun Rabbime bize böyle bir ibadet nasip ettiği için.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel şeyler yazdıkların.. Bu hocayı daha önce tanımıyordum.. Tanışmama vesile olduğun için teşekkür ederim.. Böyle etkinliklerin yapıldığı yerlerde yaşamak güzel.. Tabi kıymetini bilmek de.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel şeyler anlatmışsın şanslıcım,teşekkürler...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir gün geçirmişsiniz, mütevazi olmak, alçak gönüllülük güzel şey ama günümüzde zor yahu:(

    YanıtlaSil
  5. Yüreğine sağlık canım.
    Nasılda güzel anlatmışsın.
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  6. İçtenlikle yazıyorum çok keyif aldım yazdıklarından,tabiki ihmal ettiğimiz bazı önemli noktalarıda hatırlamış oldum.

    İlk fırsatta alıp okumalıyım kitabı merak ettim doğrusu...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Allah içinize sindirsin.Ben'de çok beğeniyorum.Paylaşımın için teşekkür ederim canım:)

    YanıtlaSil
  8. canım maili kontrol ettim gerçekten yok.bende üzüldüm sanki zorla satmaya çalışıyor gibi.ben gelen hediyeyi değiştirdim başka ürünler ile benim benim veterinerimde bu ürün hala var bi tane.ne zaman istersen alırız.hatta pendiğe gelirsen beraber gideriz bakarsın.

    YanıtlaSil
  9. αѕαннαяα
    Sana katılıyorum.Çok şükür.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    sema
    Canım web de videoları var.Takip edebilirsin.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    ebruli günce
    Beğendiğine sevindim.Bende sana teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    Yıldız
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    SEVGİLERİMLE
    Bende aynen canım.Hocadan duyunca bir çok şeyi tazelendim.Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    ENERJİ
    Bende teşekkür ederim canım.
    Sevgiler:)

    HÜRREM TAKI
    Sana özel yazdım canım.
    Sevgiler:)

    elifin terazisi
    Kahven hüpletildi canım.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)