Pages

19 Aralık 2010 Pazar

HAMSİ ŞİŞ!!!

Balığı çok seven birisi değilim.En sevdiğim balık mezgittir.En sevmediğim ise hamsidir.Ne biçim karadenizliyim ben:(İlgimi çekmediği için balık isimlerinden de pek anlamam.Mezgiti,somonu,hamsiyi birde alabalığı tanırım.Alabalığı babam ve ağabeyim dereden tutarlardı.Amanıııııın ne lezzeti olurdu.Şimdi havuzlarda yetişiyor hiç sevmiyorum.Sebzeli olursa hepsini yerim.Birde hamsi pilavı yapar ablam ve annem süper olur.Yani kendi isteğime göre olursa hayır demem::))Çok faydalı olduğu için ablamlarda bende yiyeyim diye değişik tatlar yapmaya çalışıyorlar.Faydasının bende bilincindeyim.Ablamlarla beraber olduğumuz zaman balık yanınada bol salata bizim için yeterli.Yanında başka yiyecekler olduğu zaman balığı çok iştahla yemek mümkün olmuyor.En azından benim için.Bu çok kolay bir tarif...Ablam tarafından yapılmış bir hamsi tabağı.
MALZEMELER
1 kilo hamsi
1 büyük baş soğan.
1 çay kaşığı karabiber.
1 yemek kaşığı sıvı yağ
kekik
tuz

YAPILIŞI
Hamsinin kılçıkları çıkarılır.Bildiğiniz gibi yıkayın.Biz et türü ürünleri tuz ile yıkıyoruz.Et kokusu kalmıyor.Tat ise daha güzel oluyor.Bir baş soğanı rendenin en ince yeriyle rendeleyin.İçine karabiber,tuz,yağ,kekik ve hamsiyi koyup harmanlayın.20 dakika bekletip şişlere dizin.Kuyruğundan ve başından olmak üzere dizin.Fırın ızgarasında pişiriyorsunuz.

Sağlıklı,mutlu,bol kazançlı bir hafta diliyorum hepinize.

Sevgiyle kalın:)

Görsel-GÖNÜL ÇELEN

11 yorum:

  1. Ben de mezgiti tek geçerim ama, hamsiyi de iyi yerim.Güzel bir tarif, yapalım hocam o zaman

    YanıtlaSil
  2. İlk defa görüyorum şişte hamsi :)
    Nasıl lezzetli gözüküyor,hayran kaldım inan ki :)
    Afiyet,şifa olsun..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. ben bir balık severim, en çokta fırında yapıyorum hem kokusuz hem leziz oluyor. Bunu da deneyeceğim, teşekkürler şanslıcım.

    YanıtlaSil
  4. farklı bir tarif... paylaşıma teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. ben de pek balık seven biri değilim aslında, ama karadeniz geliniyim:)
    ilginçmiş denemeli...

    YanıtlaSil
  6. canım hamsi şiş geçengün TV de gördüm ilginç geldi ellerinize sağlık nefis görünüyor gerçekten öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. elelden üstündür.şişte hamsi düşünmemiştim.yeni bişey öğrendim.teşekkürller

    YanıtlaSil
  8. Sevgili şanslı kardeşimin sevgili arkadaşı bu tarif harika ben hamsiyi çok severim bu tarifi deniycem tabi hamsi urfaya yetişirse inşallah burda balıksızlıktan ölecez sevgiler

    YanıtlaSil
  9. reyhane
    Benim içinde en güzel balık mezgittir.Hamsiyi sevmememe rağmen yedim çok güzel olmuştu.Sen seviyormuşsun bak ozaman bayılacaksın.
    Sevgiler:)

    elifin terazisi
    Evet canım ya yarasın.Hiç bir şeye güven kalmadı her şey hormonlu onlu bunlu.İnşallah vitamini almışsızdır.
    Sevgiler:)

    ZELİHA-UMUTSEPETİ
    Birde şişlerden sıyıra sıyıra güzel olmuştu valla::))Teşekkürler canım.
    Sevgiler:)

    mehtap
    Ablam yaptı sağolsun.Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    embir
    Balık sevmen çok güzel.Benimde ablam çok sever.Her gün olsa yer.Dene canım dene ısrarla tavsiye ediyorum.
    Sevgiler:)

    EMİNE ÖZTÜRK
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    ebruli günce
    Aaaaa sende mi?Ama yemeye çalış.
    Dene seveceksin.
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    Teşekkürler canım.
    Sevgiler:)

    SerpiL
    Hepimiz birbirimizden yeni birşeyler öğreniyoruz.Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    KEYFESEYRAN
    :)Dene canım çok güzel oluyor.Tabiki Urfa ya balık gelirse:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)