Pages

14 Haziran 2009 Pazar

YÜKSEK YÜKSEK TEPELERE KIZ VERSİNLER.

Arkadaşlar yaz mevsiminin gelmesiyle düğünler,nikahlar,sünnet,kına geceleri vs gibi merasimler başladı.Dün yani cumartesi gecesi kuzenimin kına gecesi vardı.Şık bir cafede yapıldı kına gecesi çok eğlenceliydi.Kuzenimde çok eğlendi!Tam kına gecesine uygun müzikler çalındı.Beni şaşırtan o gençler hangi yörenin müziği çalarsa çalsın inanılmaz oynuyorlar.Sanki eğitim almışlar.Kına gecesi erkekli bayanlı oldu.Kimsenin evde aklı kalmadan geldi geceye.Kuzenim çok güzel bir kız zaten kelebek gibiydi.3tane kıyafet değiştirdi.Üçüncüsü ise kına gecesine uygun şalvardı.Bekar kızlar maytap yaktılar ağlatmak için şarkılarını söylediler.Yok bizim kız ağlamıyor.Ağla hayatım rezil etme bizi.Bizim kızlar hiç ağlamıyor anacım ,bu kadarmı sıktık sizi.Benim kardeşimde hiç ağlamamıştı.Şaka bir yana ALLAH ağlatmasın.Birazda kınada yöreler farklı farklı.Kuzenimin annesi Trakya,babası yani dayım Ordu,damadın tarafı Ankara böyle bir karışıklık.Böylede olunca örf ve adetler havada uçuştu.Kınalar yakıldı hem geline hem damada ,Hayırlı olsuuuuun!Kına yakılırken arkama bir döndüm dayımın gözleri dolmuş.Kıyamam ben sana ,bende duygulandım.
Bugün ise öğlen saatlerinde nikah için hazırlandık.Dayımın evine gittik,konvoy oluşturmak için. Arabalara düğünümüze hoş geldiniz yazan havluları taktık.Damat tarafı geldi ,gelini onlara teslim ettik.Konvoy eşliğinde nikah salonuna gittik.Düğünlerin,bayramların en güzel yanıda bütün akrabalar ,dostlar bir arada.Herkesde bir çığlık,bir kucaklaşma ,bir sohbet harikaydı yaaaa!Neyse salona geçtik nikah kıyılırken kuzenimin evet derken bir an damada bakması salonda gülüşmelere neden oldu.Tabi bu arada çok sevdiğim ağabeyim,eşi,iki yeğenimde bizimleydi.Onları görmek çok iyi geldi bana...Sonra takı merasimi oldu,takılarımızı taktık,resimlerimizi çektirdik.Ağabeyim,eşi ve çocuklarla bize geldik.Biz geldik ama gelini Ankara'ya verdik.Onların gelenekleri 3 gece düğün olurmuş.Ben aşırıya kaçmadıkça bu gelenekleri seviyorum.Modernlik uğruna bir çok değerimizi kaybettik.Ben şimdi ne olacak diye merakla baktım çevreye.Yeterki evli çiftler mutlu olsun.Hiç bir şey eskisi gibi değil.
Yüksek yüksek tepelere kız verebilirler artık.
Merve'me ve Atıf'a mutluluklar diliyorum.
Hayırlı bir hafta sizlerle olsun .
Sevgiler.

11 yorum:

  1. ahh canım Allah mesut etsin,
    her yerin adeti geleneği farklı.
    ama yinede böyle merasimler çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Allah devamini da getirsin ins. Mutluluklari paylastikca guzellesiyor... Onlari buradan tebrik ediyorum... sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  3. Allah mutlu etsin, bir yastıkta kocasınlar inş cnm:) Çok güzel yazmışsın, modern olacağız diye biçok adetimizi unutur olduk. Esas gençler olarak bizler adetlerimize sahip çıkmalıyız. Bende çok seviyorum düğün dernek işlerinde maaile bir araya gelmeyi. Herkes mutlu, herkes beraber, ne güzel :)

    YanıtlaSil
  4. bende aglamadım kınamda cimdik attılar alttan tekme attılar:)) genede aglamadım
    allah devamını getirsin

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı olsun. Bir ömür mutlu olsunlar inşallah...

    YanıtlaSil
  6. Nikahta bulunan biri olarak ben de çok mutlu oldum.Kızımız zaten bıcır bıcır,çok şeker,damatla da yakışmışlar..Kınaya katılmak nasip olmadı,sen anlatınca merak ettim şimdi,annemden ayrıntıları bu kadar alamamıştım:)Allah herkese mutluluklar versin..

    YanıtlaSil
  7. kubra zeynep farklı farkı adetler merak uyandırıyor.Teşekkürler canım.
    tasarım mekanı haklısın canım.Teşekkür ederim.
    Glam's World en yanlarından biride bu.Hep beraber onların mutluluğu paylaşıyorsun.Böyle zamanlarda bir arada olmak çok güzel.Teşekkürler canım.
    İçimdeki yolculuk en mutlu günün iyiki ağlamamışsın canım.Mutluluğun daim olsun.Allah ağlatmasın.Teşekkürler canım.
    Hayal Arkadaşım teşekkürler canım.
    mosquito (AMİN) gelinle damat konusunda katılıyorum sana..Ama kalabalıkta sana söyleyemedim.Kıyafetin çok yakışmıştı.Zaten fiziğin fıstık gibi Maşallah:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. allah mesut etsin,bir yastıkta kocasınlar.
    iyi vakit geçirmişsiniz ,ne güzel...
    sana keyifli bir hafta diliyorum.:))

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı olsun,iyi ve kötü günde,birlik içinde olsunlar.Mutluluklar dileriz.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Allah mutlu etsin..Hep mutlu mesut bir şekilde yaşarlar:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Aynı fikirdeyim canım insan ananelerine sahip çıkmazsa gelişemez bence. Bunu cehalet olarak görenlere de sinir oluyorum. Daima mutlu ve sağlıklı olsunlar.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)