Pages

6 Haziran 2009 Cumartesi

KADEHDE ÇİLEK SOSLU MUHALLEBİ

Çilek soslu muhallebinin tarifini arkadaşım Eylem'in mutfağı http://tuzluvesekerli.blogspot.com/ 'dan gördüm.Daha gördüğüm zaman beynimde çok güzel olcağını düşündüm.Düşündüğümde doğru çıktı,çok güzel,çok hafif bir tatlı.Yapıncada blogumda yayınlamadan yapamadım.
MUHALLEBİNİN MALZEMESİ
1 Litre süt
1 su bardağı şeker
2 tane damla sakızı(Ben 1 damla sakızı kullandım, damla sakızı yoğunluğu fazla olmasın diye)
1 Paket vanilya
1 Çay bardağı un
2 Yemek kaşığı nişasta
SOSU İÇİN
500 Gr çilek
1 bardak şeker (Ben yarım su bardağı şeker kullandım çileğin tadına varmak için)
2 Yemek kaşığı nişasta
YAPILIŞI
Muhallebi malzemelerini bir tencereye koyun . Mikserden geçirip koyulaşana kadar devamlı karıştırarak pişirilecek.Ben kaselere yada kadehe koydum.Benim gördügüm tepsideydi çok güzeldi.Sos malzemesinide aynı şekilde mikserden geçirip kaynayana kadar pişirilecek.Muhallebinin üzerine düzgün bir şekilde dökülecek.Kadehlere koyduğum çilek sosunu bu şekil olması için tatlı kaşığını ileri geri haraket ettiriyorsun.Hiç denemedim ama denemek istiyorum.Kayısı,vişne,şeftali vs gibi meyvelerdende olur.Bu tatlıyı ısrarla tavsiye ederim.
Hayırlı bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle.
Sevgiler.

13 yorum:

  1. ben bu tarifi tavuk göğsü tatlısı şeklinde yapıyorum. Tavuk göğsü yapıp üzerine çilek sosu döküyorum, çok yakışıyor. Çilekleri pudra şekeriyle rondodan geçirip servise yakın döküyorum.
    Kadehte de nefis görünüyor, deneyeceğim,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. sesiber insan birbirinden neler öğreniyor.Bende irmik tatlısına denedim.Muhallebili daha çok hoşuma gitti.Senin yaptığın gibi de denemek isterim.Teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  3. GÜNAYDIN CANIM ENFES GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  4. cok hos duruyor uzaktan bakinca gonca gul gibi duruyor sanki... biz gelince artik yaparsin :) sevgiler,medinem

    YanıtlaSil
  5. harosa günaydın teşekkür ederim canım.
    Medinem sen gel yeterki canım sana bütün tatlılar feda olsun.

    YanıtlaSil
  6. sütlü tatlılar hafif oluyor.kadehde çok güzel durmuş
    güzel pazarlar

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım gerçekten harika gözüküyor....

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglık güzelim.sen yaparsın da güzel olmaz mı?afiyet olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir sunum olmuş kadehlerde,hiç görmemiştim..Soğuk soğuk ,tam yaz tatlısı,çileğe de bayılırımm.Geçen gün annem de buna benzer bişey denemişti,yanında maraş dondurması ile harika oluyor:)

    YanıtlaSil
  10. görüntüsü çok hoşmuş. yani ister istemez canı çekiyor. eline sağlık şanslım.

    YanıtlaSil
  11. çilek varsa bende varım:))

    harika olmuş yaa

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık harika olmuş tüm tarifleriniz basit az malzemeyle çok hoşuma gitti başarılar.

    YanıtlaSil
  13. Şirinem hoş geldin bloğuma...
    Beğendiğin için mutlu oldum.
    Allah da seni mutlu etsin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)