Pages

16 Ocak 2010 Cumartesi

MERCİMEK KÖFTESİ

Karadenizli olmama rağmen bulgurlu yiyeceklere bayılırım.Evde bulgurla ilgili ne yapılırsa ben yaparım.Mercimek köftesi,analı kızlı,kısır hepsinide yöresinin insanından öğrendim.Mesela mercimek köftesini Gaziantepli bir arkadaşımdan öğrendim ki kendi yaptığımın üzerine mercimek köftesi yemedim daha diyebilirim.Ukalalık olmasın sakında yani!
Hemen malzemelere geçeyim.
MALZEME
1)2 su bardağı ince bulgur
2)1 su bardağı kırmızı mercimek
3)1 baş sarımsak
4)1 kaşık domates salçası
5)Acılı kırmızı biber salçası
6)1 baş kuru soğan
7)Bir bağ yeşil soğan (bağlar çok büyük olmasın)
8)Bir bağ maydanoz.
9)Tuz
10)1.5 su bardağı sıvı yağ
YAPILIŞI
İlk önce yeşil soğanın beyaz kısmını ayırıp yalnız yeşilliklerini çok ince bir şekilde doğrayınız.Maydonozlarda çok ince bir şekilde doğranacak.Onları bir kenarda bekletiniz.1 bardak mercimeği seçip,yıkayıp üzerine su koyarak ateşte pişiriniz.Diğer taraftanda kuru soğanı yine çok ince bir şekilde doğrayıp,yarısını sıvı yağın içinde pembeleşinceye kadar kızrtın.Altını kapadıktan sonra kızgın yağın içinde daha koyu renk alacak.Yağ az gelirse gözünüze sonradan şişeden yağ ekleyebiliyorsunuz.
İnce bulgur,sarımsak,domates salçası,kırmızı biber salçası,kuru soğanın diğer yarısı ve tuz.Bunların hepsini bir tepside bekletiniz.Pişmiş sıcak kırmızı mercimeği bu karışımın içine boşaltınız.Bunların hepsini harmanlayıp ağzı hava almıyacak şekilde kapatınız.Bulgur karşımını ılıdıktan sonra yoğurarak pişiriniz.Daha sonra ılıyan soğanlı yağı üzerine boşaltınız.Sonrasında ince kıyılmış maydonoz ve soğanı üzerine döküp harmanlayınız.
Köfte şekli vererek afiyetle yeyiniz.
Püf noktası :kızaran kuru soğan yanmayacak ama iyice renk değiştirecek.
Sevgiyle kalın.

11 yorum:

  1. Eline sağlık canım çok güzel görünüyor:))
    Dün mercimeksizini yedim,
    bugün de mercimeklisine hayır
    demem =)

    YanıtlaSil
  2. Canim nefis görünüyor ben bu tabagi alir giderim sevgiler hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  3. oooh şanslıcım şimdi olsa nasıl güzel gider eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdiğim bir yiyecektir.Yemekleri yöresinin insanından öğrenmek güzel,bu sayede tadını getirebiliyorsun.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Ben de yaptım dün.Benimkine limon da sıktım.Çok güzel bu mercimekli köfte yahuu.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ben de cok severim bulguru. ne zamandir mercimekli kofte de yemiyordum, canim cekti simdi.
    eline saglik

    YanıtlaSil
  7. bayılırım mercimek köftesine =) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Güzel arakadaşım, bu günde beni yanlız bırakmayıp ziyaretime geldiğiniz için teşekkür ediyorum, güzel dilek ve temennileriniz beni çok mutlu etti, sağolun, iyi ki sizleri tanıdım.

    Bu arada bugün sizlere çok güzel bir konu hazırladım, bu paylaşımımı gelip görmenizi isterim, böyle değişik şeyleri paylaşmak beni ayrıca mutlu ediyor, güzel bir pazar günü diliyorum, sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık.Deniyceğim canım.Paylaşımın için sağol:)

    YanıtlaSil
  10. Bende çok severek yaparım bebem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Mükemmel gözüküyor bayılırım severek de yaparım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)