Pages

18 Ekim 2010 Pazartesi

KUMBARANIZ VAR MI?

Artık öyle bir dönem ki elime bir tomar para geçecek,bende onu kenara atacağım diye bir şey yok.Büyük birikimlerim değil küçük birikimlerin zamanı.Zamanın en mantıklı ihtiyaçlarından biri kumbara.
Her evde olması gereken bir şey...Önümüz aydınlık görünmüyor.En azından ben biraz ümidimi kesmiş durumdayım.Şimdiden çocuğu olan aileler küçük birikimleri çocuklarına aşılasınlar.Bizim için küçük olan onlara büyük.Gerçi benim içinde büyük:)
Web de gezerken bir kaç ilginç kumbara çarptı gözüme...Bu kumbara tembel kumbarası.Her attığınız bozuk parayı kendi sayıyor.Burada
Cam ürünlerini çok severim:)Burada
Çiğnemeden para yutabilen kumbara.Ağzında biraz geveliyor hop yutuveriyor::))Bir çok rengi var.İki kalem pille çalışıyor.FaceBank a ait bir kumbara.Türkiye de satışları yapılıyor.

Buda ............ dan bir kumbara.Parayı atıyorsunuz fıs diye bir ses çıkarıyor.Nasıl bir koku yayıyor onunla ilgili bir bilgim yok:::))).Daha neler yapacaklar demeden geçemiyorum.Üç kalem pil ile çalışıyor.Burada
İlk tanıştığım kumbara.Benim için yeri ayrı.Hatta iş bankasına sordum çocuklara veriyorlarmış...Benim ne kadar çocuk olduğumu bilemediler tabiki::))
Bu şirin pisicikte benim şuan ki kullandığım kumbara!Geçen sene amca kızı yaş günümde hediye etmişti.Pek iyi anlaşıyoruz. Yaptığım tasmada konu mankeni bile olmuştu...


Hepinize sağlıklı,mutlu,bol kazançlı bir hafta diliyorum.


Sevgiyle kalın:)

15 yorum:

  1. Canım; eskiden herkesin kumbarası vardı; unutalı yıllar oldu,tam nostaljik bir paylaşım,teşekkürlerrr....

    YanıtlaSil
  2. çocuklara o kadar çok kumbara aldım ki sayısını hatırlayamıyorum bile...bi kaç hafta para biriktirdikten sonra kırılıp çöpe gidiyor. eskiden olduğu gibi artık kimse full biriktirmiyor çünkü sabırda yok. :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel dileklerin için teşekkürler arkadaşım...
    Bana için sayfanda çantalarıma destek verebilirmisin...
    Mümkünse teşekkürler değilsede kırılmam sonuçta herkesin kendine has bir blog çizgisi var....

    YanıtlaSil
  4. Ne tesadüf,dünde Zeynep'e " sana bir kumbara almaliyiz" demistim!

    Aslinda onun vardi ama ben ona bir izin zamani el koyuvermistim! Oda kücüktü,anlamadi ne oldugunu:)

    Birde iki cadde asagidaki bankadan kumbara veriyorlarmis,istedik,"ama domuz var,yinede istermisiniz ?" dedi kadin,bende olur demistim,cok inca ve mika oldugu icin cocuklar kirdi onu,ama senin bunlar harika,banada nostalji oldu simdi,is bankasini görünce,burdakilerde cesit cesit,cok seker seyler var,almak lazim en yakin zamanda,haklisin tüm yazdiklarinda,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Size katılıyorum, küçük birikim diye önemsememezlik etmeyelim. Sadece bozuklukları koyduğum ahşap bir şekerliğim var. Bir gün pazara çıkarken göz attığımda o günkü alışverişimi karşılayacak miktarda para biriktirdiğimi gördüm. Ayrıca sigarayı bırakan bir arkadaşım bir kumbaraya her gün bir paket sigara parası atarak çok güzel para biriktirdi:)
    Buradaki kumbaralar da çok hoş doğrusu.

    YanıtlaSil
  6. BEN DE KIZIMA BİR TANE ALDIM... GERÇİ O DAHA KÜÇÜK AMA BEN ONUN ADINA ATIYORUM... FARKINDA OLMADAN BİR SÜRÜ PARA BİRİKİYOR GERÇEKTEN... BAZI BANKLARIN KUMBARA HESABI DA VAR ONLAR DA ÇOK MANTIKLI TASARRUF İÇİN

    YanıtlaSil
  7. ben kızıma aldım bir tane henüz tam olarak kullanım şeklini anlayamasa da umutluyum :)

    YanıtlaSil
  8. İş Bankasının kumbarasından bizde de vardı. Tasarruf özendirilirdi eskiden. Şimdi çılgınca tüketiyoruz.
    Hatırlattığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. çok hoşlar yaaa işbankası kumbarasından oğluşlarında var nereye koydum acaba?:)) çıkar bir dolaptan. ama en güzeli senn pisicik.
    merak ettim açılan bir kapağı varmı kırılması gerekenlerdenmi:((benimde porselen kedilerim var vitrinimde ama kumbara olarak ilk gördüm:))

    YanıtlaSil
  10. çok tatlı bu kumbaralar. insanın para biriktiresi geliyor. ama unutuldular.

    YanıtlaSil
  11. Kumbaran dolsun taşsın canım:)

    YanıtlaSil
  12. Geçen gün arkadaşımın kızına doğum günü hediyesi almıştım.
    Cam kumbaraya çok beğendim...
    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. hepside süperrr ben şimdilik kendi yaptığım marjinal bi kumbarayı kullanıyom yayınlarım belki:))

    YanıtlaSil
  14. Olmaz mı var ablam ama canım dostum iş bankasını gördüm fena oldum hey gidi hey

    YanıtlaSil
  15. Eskiler de her çocuğun bir kumbarası vardı,tutumlu olmak öğretilirdi.İş bankası kumbarası benim de ilk kumbaramdı,okulda evde fazladan yanan ışıklar söndürülür,su gereğinden fazla akıtılmaz,kalan defterlerin boş sayfaları zımba teli ile bir araya getirilip müsfetteler yapılırdı,küçülen kıyafetler ya da önlükler dolaşırdı küçüklere ulaştırılırdı,kitaplar da öyle mahallede biliyorum kaç kuşak dolaşmış sonra bana gelmiş kitaplar olurdu...Eskiye gittim bir an,şimdilerdeyse çocuklar da büyükler de müsrif,üzülüyorum ve korkuyorum gelecekten,kendine iyi bak,sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)