Pages

31 Ekim 2010 Pazar

UTANGAÇLIK BİR MEZİYET Mİ?

Her şeyin fazlası zarar olduğu kadar utangaçlığında fazlası zarar...Ama insanda biraz utanma olmalı.Bütün değerlerimizi,meziyetlerimizi kaybettiğimiz gibi bunuda kaybettik...Evet utanma bir meziyet artık...Çok insan bundan hoşlanma sada güzeldir,özeldir utanma...Eskiden parça parça kızarırdı yüzler...Şimdi kızarsın diye tokatla yok...Üstüne de kırmızı allık sür daha bir matlaşıyor...Geri geri gidiyor insanın yüzü.Çocuklarımız açık olsun diye bu özelliği kaybettirdik...Onunda nesli tükendi.Bunuda küresel ısınmaya yüklemeyiz sanırım::))Babalar çocukları açık olsun diye aynı masada kadeh tokuşturan bir toplumda yaşıyoruz...İçecekse benim yanımda içsin diyor birde...Hiç içmemeyi aşılasan,zararından bahsetsen olmaz mı?En azından bir yaş sınırı getirsen.İstersen 10 tane üniversite bitir.Aile eğitimi bütün eğitimlerden üstündür.O bir kişiliktir.Eskiden büyüklerin yanında bacak bacak üzerine atılmazdı...Şimdi ise bacak bacak üzerine atılmışken.Attığını göstermek için neredeyse büyüklerin yüzü parçalanacak...Herkes her şeyi konuşur oldu artık.Edepte kalktı. Her şey ortada:(doğalmış...Her var olan şey konuşulmaz ki canım...16-17 yaşındaki çocuklar birbirinin anasına bacısına küfür ede ede gidiyorlar...Hiç kimse birbirine kızmıyor...Eskiden bu gibi durumlarda gırtlak gırtlağa gelinirdi.
Sanırım ben biraz geri kafalıyım...

Sevgiler:)

11 yorum:

  1. Şayın Şanslı,
    Ama kendinize haksızlık yapıyorsunuz size bu düşüncelerinizden dolayı aykırı laf eden olursa önce kendisine bakması gerek.
    Güzel ve ders alınacak bir yazı umarım faydalanan çıkar.
    Sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda kesinlikle ben de geri kafaliyim.

    YanıtlaSil
  3. Yok geri kafaliliktan degil,sen sonuna kadar haklisin canim,ben cok görmüyorum cevremde cok sükür,duysamda hemen tepki veririm,hic cekinmem saygisizliga tahammülüm yoktur,bu,cocuklar yada esim,yada ailem bile olsa,ama anlatilanlardan herseyin berbat gittigi bir zamandayiz maaelsef,bence bu tür yanlis kisiere tepkimizi göstermeliyiz,anne baba darilsa bile,nacizane fikrim,aslinda cok ama cok agir ve önemli bir konuya deginmissin,anlatilacak okadar cok sey varki...

    Unutmadan,bana yazdigin e maili daha dün gördüm,ne salagim,bende bana buralardan cevap yazarsin diye öyl bekliyordumtesadüf actim hesabimi ve cok sevindim,artik ögrendim nasil oldugunu,cok ama cok tesekkür ederim sana,Allah razi olsun,sevgiler,iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  4. geri kafalı degilsın canım olması gerektiği gibisin .gerçekten yenı nesil çok garıp. yolda yürürken yenı gençlıge bakıyoruz ucuk kaçık serseri tarzlı kılık kıyafet bı garip.okula giden kızlar saçları açık garıp modeller bizler öylemiydik iki belık örer giderdık.şimdiki neslın yüzü cıncıkla(bizim buralarda cam dır onun adı ) yırtılmış canım.yenı nesil böyle sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,

    Utanma ayrı, utangaçlık ayrı bir olgu. İnsan hem utanabilmeli hem de biraz utangaç olmalı, ama asla aşırı değil! Gereğinden fazla utangaç olan biri ile hayatı paylaşmak çok zor olur!

    Utangaçlık aşırıya kaçmamak şartıyla, yerine göre utangaç olabilmek, bence elbette bir erdemliliktir.

    Bu güzel konuyu bizimle paylaştığınız için teşekkürlerimi sunarım. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. sana katiliyorum arkadasim,insanların ar damarı çatlamaya görsun...

    YanıtlaSil
  7. bak geldi işte bir geri kafalı ablan daha:))))))

    yazının sonundaki olayı 2 gün önce yaşadım 12 yaş gurubu çocukların ağızlarından çıkanlar delirtti ben balkonda çamaşır asıyordum uyardım ama ne oldu bir de dönüp bana laf söylediler.
    yazdığın her kelimeye katılıyorum bir üzüntüm yeni nesilin değerlerden uzak olması hepsi değil belki ama ülkem adına geleceğimiz adına endişelendiriyor beni.Anne Babalar çok dikkatli olmalı çoccuklar kayıp gittikten sonra değil büyütürken kıymet bilmeliler,takip etmeliler.

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. Bence bunun geri kafalılıkla ilgisi yok canım.Gayet normal böyle düşünmen.Saygı olmalı ki sevgi gelsin arkadan değil mi?:)

    YanıtlaSil
  9. haykırış
    Öyle bir dönemdeyiz ki!benim gibi düşünenler geri kafalı eski kafalı diye addediyor.Utanmak,ar etmek benim kulağıma hoş geliyor.Fikrinizden dolayı teşekkür ederim.
    Saygılar...

    Bayram Kombesi
    Evet bu düşüncemden ötürü geri kafalı sayılıyorsam.Seve seve.
    Teşekkürler...

    SerpiL
    Kızgınlıkla yazdığım bir şey değildi...Aslında utanmanın çok güzel bir özellik olduğunu anlatmak istedim.
    Çok mu sert takıldım:(
    Sevgiler...


    Bir Terazi Kizi...
    Haklısın bu konuda anlatılacak çok şey var.Estafurullah canım.İşine yaradığına sevindim.Allah sendende razı olsun.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)


    cansudere
    Aslında gençlği eleştirmek değildi maksadım.Bu gençliği bizler yetiştirmiyormuyuz?Dolayısıyla kişiliğide onlara biz giydiriyoruz.Daha sonrasındada gençler öyle böyle...Bizim gibi olamazlar bunuda bekleyemeyiz onlardan.Burada ailelere büyük görevler düşüyor.Bize bakma sen biz bu konuda son nesiliz diye düşünüyorum::))Türümüz tükeniyor yani.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    re55
    Baştada yazdığım gibi her şeyin fazlası zarar.Haklısınız ayrı ayrı şeyler ama utanmadan çıktım yola...Utanangaç olan inanlarda bunu bir özür gibi kendilerini sıkıntıya sokmamalı.Değerli fikriniz için teşekkür ederim.
    Saygılar...

    mormenekselerr
    Allah esirgesin..
    Sevgiler:)

    ÖRGÜÇANTAM
    ::))Büyüme çağındaki çocuklar çok tehlikeli:(Dediğin gibi anne babalara görev düşüyor burada.Gençler çok akllılar.Verdiğin zaman çabuk alıyorlar...
    Teşekkür ederim canım.
    Sevgiler:)

    ENERJİ
    Saygı,sevgi çok önemli...Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Canım sonuna kadar katılıyorum sana
    malesef şimdiki gençlik böyle:(
    Ama doğrumu? haayııırrr..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)