Pages

3 Mayıs 2010 Pazartesi

KEDİLERE İLAÇ NASIL İÇİRİLİR?

Arkadaşlar kedilerle ilgili öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum...Bunula ilgili ilk paylaşımım kedilere ilaç nasıl içirilir?bunun için iki kişiye ihtiyaç var.Kediniz mutlaka ilaç içmek istemiyecektir.Eğer sıvı bir ilaç içecekse veterinerin söylediği miktarı eczaneden aldığınız bir enjektörün içine çekiniz.Kedilere ilaç verirken çok hızlı hareket etmek gerekiyor.Eğer on saniye bile bekleseniz onu kızdırabilirsiniz.İlaç verecek kişi enjektörü göstermeden kedinin uygun pozusyonunu beklemelidir.Kediyi tutacak kişi resimde gördüğünüz gibi ön patilerinden tutacak diğer eliyle ise ensesinden tutup geriye doğru çekecek.İlacı veren kişi ise kedinin arkaya doğru yatan yüzüne üfleyecek.Kedi kendi refleksiyle ağzını açıyor.Açtığı anda enjektördeki ilacı kedinin ağzına sıkacak.
Eğer veteriner hap verdiyse,veteriner kıliniklerinde satılan özel cımbızlar var.Hapı cımbıza alıp aynı işlemi yapıyorsunuz.Ama bunu yaparken boğazının tam boşluğuna bırakmanız gerekiyor.Ben hapı böyle içirmeyi başaramadım Şanslı'ya, kendisi huysuz olduğu için.Ben hapı sulandırıyorum enjektöre çekip şurup gibi içiriyorum.Göz damlası damlatacaksanızda aynı şekilde kedinizi tutturup,hemen hızlı şekilde bir elinizle gözünü açıp diğer elinizlede damlatmayı yapın.
Umarım bu ilaçlara hiç ihtiyaç olmaz...
Resimdeki kedi arkadaşımın kedisi!ablamın kucağında bu şekilde uykuya kaldı.Çok güzel tekir bir kedi,çokta uslu maşallah.Akşama kadar kucağınızda uyuyup kalır.Yeterki siz onu sevin.
Not:Arkadaşlar Noyumbery arkadaşımın hatırlatması sonucu sonradan ekliyorum bu bilgiyi...Ben de bu bilgiyi verecektim ama unuttum.Eğer kediniz Şanslı gibi uyuzluk yapmıyorsa yaş mamanın içinede koyup içirebilirsiniz.Şanslı hemen anlıyor ve mama tabağının yanından bile geçmiyor.Teşekkürler Noyumbery:)

Sevgiyle kalın:)

13 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler. Hem kedisi hem köpeği olan biri olarak, bu konuların önemini ve nasıl zor olduğunu iyi biliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Lindinho seu gatinho... adoro os animais...beijos...

    YanıtlaSil
  3. canım,kedi çok şirin:)
    bana ait kedim ve köpeğim yok.
    ancak bana alışık ve benim kapımda uyuyan mahalle kedilerim var..
    Bir de yine benim olmayan tommy adlı köpeğim var..resimlerini bloğuma koymuştum..
    Sahibinin burada oteli var.Sahibi istanbullu, kışın gidince tommy bende kalıyor..
    Benim olmayan kedi ve köpeklerime ilaç verirken yiyeceği yemeğe karıştırıyorum..Köpeğin sahibi biolog, oda köpeğe ilacını yemeğine karıştırarak verirdi.
    neyse canım çok uzun oldu..
    Hastalıksız sağlıklı günler diliyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Şanslıcım güzel bir bilgi olmuş.
    bende köpeğimiz varken gerektiğinde böyle damlalıkla damlatırdık..Aynı şeyi şimdi kuşlara yani güvercinlere ve ev kuşlarınada böyle uyguluyoruz(annem balkonda güvercinleri besler hep bazen hastalanan olunca böyle ilaç veriyoruz)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Noyumberry
    Canım o da olabilir ama kediler anlıyorlar.O ilaç kokusunu aldığı andan sonra daha o mamanın yanına yaklaşmıyorlar.En azından Şanslı öyle!ama sokak hayvanlarının aynı nazı yapacağını sanmıyorum.Şanslı biliyor mama gelecek,hiç aç kalmamışya::))
    Ne güzel sende hayvanseverlerdensin.
    Ben de sana,kedilerine,köpeğine hastalıksız günler dilerim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Ama ben hiç zorlanmıyorum. Kediler de hiç zorlanmadan yutuyorlar haplarını. Kedi yerdeyken ensesindeki tutma yerinden tutup biraz geriye çekiyorum, ağzı otomatik olarak açılıyor, ilacı gırtlağına sokuveriyorum, refleksle yutuyor hemen. Saniye sürmüyor. Veteriner gösterdi. İç parazit hapını hep böyle veriyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. neduk
    Canım her kedi senin kedin gibi değil sanırım.Örnek Şanslı mesela çok titiz.Çok hızlı davranıp oldu bittiye getirmek lazım.Ben de aynı yapıyorum yalnızca ağzına üflüyorum ağzını sonuna kadar açıyor.Hemen sıkıveriyorum ağzına!benim içinde zor olmuyor.Alıştım artık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. ayyy bu tekirde çooookkk güzellll..yaww kızı kaçırdım ama yaşı 18 miş yırttım yani:))) bu arada sen iyimisin aradaşım,sağlığın iyi dimi.senide şanslıyı da kocaman öpüyorummmmm

    YanıtlaSil
  9. Oyy Şanslıcık hastamı yoksa dedim bende..Resiödeki kedide çok şeker,hiç kedim köpeğim olmadı ama olanların işine yarayacaktır bilgiler emeğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Her şeyin bir tekniği var tabi :)Kedim yok ama annemin evindeki kangal cinsi köpeğe ilaç vermekte nasıl zorlandıklarını biliyorum.

    Kedisi olanların işine yarayacaktır. Sağol canımcım.

    YanıtlaSil
  11. Canım merhaba.
    http://en.dawanda.com/shop/dornroeschenfilzunikate/48686-Samtpfotes-Traum

    üstte gönderdiğim linke bir göz at..nefis şeyler var..

    YanıtlaSil
  12. Amigaaaa...tem um mimo pra você do dia mães... ele está te esperando e eu também...beijos.

    YanıtlaSil
  13. Vay iyi oldu yazdığın bebek kedisi olan arkadaşlarıma da yolladım

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)