Pages

22 Mayıs 2010 Cumartesi

ÇOK BİLİYORUZ ÇOK!!!



Hep eski günlerden bahsederiz.Eski bayramlardan,eski komşuluklardan,eski kutlama mesajlarından vs...O günleri çok ararızda hiç bir şey yapmayız bunun için.
Her bayramda tv ye ünlü sanatçları çıkartırlar eski bayramları anattırırlar.Ağızlar kulaklara kadar evire çevire anlatırıyorlar.
Peki biz çocuklarımızı nasıl yetiştiriyorsunuz?
Bayramın değerlerini anlatıyormuyuz çocuklarımıza?
Çocuklar el öptüğünde onlara bayram ile ilgili küçük hatıralar veriyormuyuz?
Peki el öpmeyi biliyor mu çocuklar?
Peki tebrik kartı atmayı öğrettik mi çocuklarımıza?
Yoksa misafir gelmesin diye bayramı tatil yerine koyup apar topar kaçmayımı öğrettik onlara?
Keşkekler pişiyormu evlerde?
Ne zamandır enişte ağabey,yenge abla oldu?
Misafire hoşgeldin,nasılsınız demeyi öğrettikmi?
Çocuklarmıza hiç öğretiyormuyuz aç komşun varken kendinin tok yatmayacağını?
Paylaşmayı öğretiyormuyuz?
Komşumuza,bakkalmıza vs günaydın,iyi akşamlar demeyi?
Gülen yüzün öneminden bahsettikmi hiç?
Topluma karışmayı öğrettikmi?
Toplumda ne kadar söz sahibi oluyorlar?
Büyüklerle sohbet alışkanlığı kazandırdıkmı?
Büyüklere sayglı küçüklere sevgili olmayı öğrettikmi?

Mektuplaşmanın keyfinden hiç mi bahssetmedik?
Yaş günü kutlamalarında şirin bir kart atmayı bilmiyorlarmı?
Peki zarfn üzerine pul yapıştırmayı ?
Zarfı tükürükleriyle hiç ıslatmadılarmı?
Hiç mi pul görmediler?

Eğer eski günleri unutamadıysak bizimde çocuklarımza kalcı bir şeyler vermemiz gerekir.Yaş günlerinde,bayramlarda kart atmayı mutlaka öğretmeliyiz.Hatta kendi kartlarını kendileri yapsınlar.Daha zevkli olacaktır.Kişiye özel kartlar...Zaten kendileri yapmasalar bile kart kavramı kalktı artık.Kart bulamıyorsun eskisi gibi...Ben de kendi artımı kendim yapmayı istiyorum.Biraz kart almıştım yılbaşında,onlarda suyunu çekti.Şimdi kartlarımı kendim yapacağm inşallah...Tv de eski bayramlardan bahsettikleri zaman hemen tv yi kapatırım.Beni sıkar böyle yapmacık sohbetler.Hiç inandırcı değil...Bizi böyle yapmacık sohbetlerle oyalamayın lütfen...Benim her anım değerli.
Görsel kaynak

Güzel bir pazar günü sizlerle olsun.
Kucak dolusu sevgiler:)

9 yorum:

  1. ne kadar haklısın arkadaşım ..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısınız. Bende etrafıma benzeri şekilde söyleniyorum :) Çocuklarıma da dikkat ediyorum. İzleyicilerime hediyelerim var, onları gönderirken İzmit'in şöyle denizini, körfezini içine alan bir fotoğraf çekip onu kartpostal gibi yapıp, hatta içimden gelenleri yazıp, göndereceğim inşaAllah. hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  3. canım çok haklısın. yeni nesiller amannnn sennndeeee diyenlerdenmi olacak bilemiyorum.
    kart fikrin harika çok güzel şeyler üreteceğine inanıyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. cok güzel bir yazı olmusi paylasım için cok teşekkürler umarım anne babalarımız ders alır ve eksiklerini giderirler..

    bir cocuk karakterini %50 sini genlerinden %50 sini de yetiştirme tarzından alırmış..

    Evlat sahibi olmak basit ama altından hakkıyla kalkmak zor lütfen doğurmak için doğmasın cocuklarımız bilinçli olalaım ve onları en güzel seviyede yetiştirelim imkanlarımız dahilinde.

    YanıtlaSil
  5. Canım çok doğru:)Ayrıca çok zevkli oluyor kart yapmak:))

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar doğru gerçekten..Ne yalan söyleyeyim biz de düşüyoruz bu hatalara zaman zaman.Ama bu detaylar önemli.Bu yazı ile bunları bize hatırlatığın için teşekkürler Şanslı..

    YanıtlaSil
  7. kedili kolyeye bayildim ben,elinize saglik....

    YanıtlaSil
  8. Farkındalıklarımızın farkına vararak yaşasak keşke :(

    YanıtlaSil
  9. Hah tam benim yaralı olduğum konuya barnak basmışsın sevgili Şanslı.
    Ben de blogumda bir yazı
    http://aliikizkaya.blogspot.com/2009/11/geriye-ne-kalacak-sizce.html
    yazıp herkesten adresini isteyip kart göndermeyi teklif etmiştim. Hem de güzel kartpostallara dolmakalem ile özel yazılmış metinlerden bahsetmiştim. Dediğimi de yaptım. Geriye beni hatırlayan bir tek Belgin Kızkardeşin ufak kızı oldu.
    Ben ısrarla sürdürüyorum. Bakalım nereye kadar. Eline yüreciğine sağlık. Pek bir güzel olmuş.
    Sevgiyle ...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı içinizden geldiği gibi yapın ama yaptığınız yorumların içinde mutlaka sevgi,saygı olsun.
Teşekkür ederim:)